Gloomy - I Love Trees So Much (downtempo 97 bpm)

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.260
Locatie
België
Boomhuggen, ofwel het omarmen van een boom, heeft verschillende fysieke en mentale voordelen voor de mens. Hier zijn enkele effecten die het kan hebben:

  1. Stressvermindering: Het aanraken en omarmen van een boom kan helpen om stressniveaus te verlagen. Dit komt deels doordat de natuur een kalmerend effect heeft op de mens. Onderzoeken tonen aan dat tijd doorbrengen in de natuur, en specifiek in contact met bomen, kan leiden tot een lagere hartslag en bloeddruk.
  2. Verbinding met de natuur: Door een boom te omarmen, voelen mensen zich meer verbonden met de natuur. Dit gevoel van verbondenheid kan zorgen voor een gevoel van vrede en welzijn.
  3. Verbetering van de stemming: Fysiek contact met een boom kan endorfines vrijmaken, hormonen die verantwoordelijk zijn voor het verbeteren van de stemming. Dit kan een gevoel van geluk en tevredenheid bevorderen.
  4. Aardend effect: Het omarmen van een boom kan helpen bij het aardingsproces, waarbij je je energie in balans brengt door fysiek contact met de aarde. Dit kan een gevoel van stabiliteit en kalmte bevorderen.
  5. Meer energie en focus: Sommige mensen rapporteren dat ze zich energieker en geconcentreerder voelen na het omarmen van een boom. Dit kan komen doordat de natuur een verfrissend effect kan hebben op de geest.
Kortom, boomhuggen kan een positieve invloed hebben op zowel je fysieke als mentale gezondheid. Het biedt een eenvoudige manier om te ontspannen, te verbinden met de natuur, en je welzijn te verbeteren.

Dank voor de feedback en het luisteren :)

Gloomy
 
Hey, leuke weer. Tijdje geleden dat je een track deelde of niet? (Of heb ik niet goed zitten opletten?)

Inderdaad wel grappig dat je zo relaxed word van boomknuffelen dat je je track in eerste instantie vergat :D

Lekker track weer in elk geval. Top.
 
Yessss, prima track, Gloom!

Echter voel ik de verbinding met je openingstekst niet zo (op de sample na) - er zit zelfs een riser en een drop in, wat mij juist lichtelijk opzweept ipv ontspant.. maar lekker boeiend - de muziek is er niet minder om..!

En wat @rvanommen al zei - tof om weer es wat van je te horen.

Hug on!
 
Ooooh, hoe lief zijn jullie!!! Wat een mooie reacties.

Ja, ik ben, volgens SC, wel een drie maanden afwezig geweest.
Ik had mijn prioriteiten effe verlegd naar het kijken naar tv en naar FB's reels. Zeer interessant materiaal moet ik zeggen, en idd op maat gemaakt :)

En ja, de Source zit niet alleen in bomen, maar in alles waar atomen inzitten, toch...

Dank jullie wel allen.

Gloomy ;)
 
Mooi gemaakt.
Zelf hebben wij 100
citroenbomen.
Die knuffel je niet omdat het scherpe takken zijn.
Ik zou het bij een gladde boom houden.

Groeten vanandreos.
 
Ooooh, hoe lief zijn jullie!!! Wat een mooie reacties.

Ja, ik ben, volgens SC, wel een drie maanden afwezig geweest.
Ik had mijn prioriteiten effe verlegd naar het kijken naar tv en naar FB's reels. Zeer interessant materiaal moet ik zeggen, en idd op maat gemaakt :)

En ja, de Source zit niet alleen in bomen, maar in alles waar atomen inzitten, toch...

Dank jullie wel allen.

Gloomy ;)
Leuk dat je de luxe hebt prioriteiten te verleggen!
 
Leuke track, is weer even geleden. De effecten erdoorheen zijn gedurfd, maar voelen ook wel wat rommelig richting het eind, het eerste deel is wat meer in balans, voor mijn gevoel.

Maar chappeau!
 
Mooi gemaakt.
Zelf hebben wij 100
citroenbomen.
Die knuffel je niet omdat het scherpe takken zijn.
Ik zou het bij een gladde boom houden.

Groeten vanandreos.
Dank je wel andreos; fijn dat je'm weet te appreciëren :)
 
Leuk dat je de luxe hebt prioriteiten te verleggen!
Ja, héhé, da's het voordeel van invalide te zijn.. Eigenlijk heb je dat zelf in hand. Iedereen kan kiezen voor het leven dat hij/zij wil. Thanks Dilago! :)
 
Back
Top