Korg Kingkorg aansluiten?

RickV

Ingeburgerd
Lid sinds
30 juli 2013
Berichten
31
Locatie
Almelo
Hi,

Ik heb een Korg Kingkorg staan, die ik een tijs geleden voor de fun heb gekocht om standalone te gebruiken. Het is de bedoeling om dit binnenkort aan te sluiten op een nieuwe pc, waar ik ook een NI komplete audio 6 interface bij heb. Hoe kan ik de audio het best in FL Studio krijgen en hoe aan te sluiten? Gewoon met de USB kabel naar de pc? Alleen met een midi kabel naar de interface? Of met een audio kabel naar de interface?

Ik zou het graag op de synth willen spelen en in audio in FL Studio krijgen, is dat mogelijk?
 
Aan je bericht te lezen denk ik dat het verstandig is als je je eerst even verdiept in het verschil tussen audio en midi. Dat is belangrijk om te begrijpen als je met synths aan de gang gaat. Zeker in combinatie met USB kan dat in het begin wat verwarrend zijn.

Ik ken de Korg Kingkorg niet goed genoeg om te weten of ie zowel audio als midi over USB ondersteunt, maar dat staat ongetwijfeld in de handleiding.
 
Audio kabels van de Korg in de inputs van je audio interface en dan de inputs van de interface activeren in FL. Dan zou het van alleen moeten gaan. Track maken en monitoring aanzetten?
Als je ook de noten wil ontvangen in FL moet je een midikabel van de Korg midi out naar de midi in van je interface trekken.
Als je wil syncen van FL naar je Korg een midi kabel van interface output naar Korg input.
Die usb vervangt waarschijnlijk de midikabels en werkt in 2 richtingen maar dat moet je in de manual nakijken
 
Bedankt voor de reacties. Met dit soort zaken ben ik eigenlijk een leek haha. Er zitten 2 audio outputs op ongebalanceerd. Dus als ik hey goed begrijp zou de makkelijkste maniet dan 2 x jack ongebalanceerd aansluiten op de audoo interface, inspelen op de synth en opnemen als (komt binnen als stereo?) audio in FL.

Als ik midi wil werken moet het waarschijnlijk van FL naar de synth worden gestuurd, of kan dat ook andersom?
 
Het kan ook andersom maar dan stuur je midinoten van je synth naar een VSTi in FL, dus dan zou je je synth als midikeyboard gebruiken en FL als klankbron.
 
Back
Top