[Deep Tech] Kindred Spirits

Nightly Build

maak morgen nóg oneerlijker
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.986
Locatie
NL
Zo! eindelijk weer eens een donkerder nummer gemaakt.
Altijd zo fijn om aan te werken met die rustgevende geluiden en diepe bassen.

Ik hoop dat hij hier in de smaak valt en ik hoor graag of er verbeteringen mogelijk zijn want zoals gewoonlijk ben ik de enige die mijn tracks hoort als ik er mee bezig ben:

 
Fijne kabbelende track (in de positieve zin). Lekker die donkere stabs vanaf het begin. De eerste maten vond ik de kick maar meh, maar hij valt ineens op zijn plaatjes met de (sub)bass erbij. Ik lig hier nog lekker in mijn hangmatje te chillen ;). Enige waar ik minder fan van ben zijn die vocal stabs, vind ik qua klank niet zo, maar voegt überhaupt niet heel veel toe aan de track (leidt eerder af van de relaxte feel)
 
Mooi '90 dance trackje hoor.
Lekker dansbaar...
Idd saw stabs met delay. gaaf.

Nog even wachten en clubs worden weer discotheken, net als vroeger....:o::D
 
Dank voor de positieve reacties. Altijd fijn om te horen

De eerste maten vond ik de kick maar meh, maar hij valt ineens op zijn plaatjes met de (sub)bass erbij.

Ik maak altijd ruimte voor de (sub) bas in de kick zodat ze elkaar niet in de weg zitten. Kunst is om de kick nog wel genoeg sub te geven dat hij los ook nog goed klinkt.

Enige waar ik minder fan van ben zijn die vocal stabs, vind ik qua klank niet zo, maar voegt überhaupt niet heel veel toe aan de track (leidt eerder af van de relaxte feel)

Zou je hem dan helemaal instrumentaal willen? Of andere vocals en zo ja wat voor vocals dan? Ik vind die afleiding juist wel fijn, zeker bij een nummer langer dan 7 minuten. Maar niet te lang, daarom zitten die vocals er ook maar relatief kort in.

Anders dan je normaal produceert

Klopt, daarom breng ik dit ook onder een andere naam uit. De meer disco nummers onder 'Herbie Hatchback' en de meer tech dingen onder 'Nightly-Build'
 
Zou je hem dan helemaal instrumentaal willen? Of andere vocals en zo ja wat voor vocals dan? Ik vind die afleiding juist wel fijn, zeker bij een nummer langer dan 7 minuten. Maar niet te lang, daarom zitten die vocals er ook maar relatief kort in.
Ik zou er zeker wel vocals inhouden, maar iets moderners, die stabs vind ik wat gedateerd klinken (in ieder geval op zichzelf). Eea blijft natuurlijk ook wel smaak en de mijne is vast anders dan de jouwe :P.

Meer zoiets bv

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Ow, deze link is private, maar als je hier niet van gediend bent, let me know, invalidate ik de link

In any case, Ik zou het wel simpel houden, zeker niet meer toevoegen dan wat ik hierboven doe
 
@Fifth Bot wauw, dat was echt de gouden tip. Ik heb nu zeer passende vocalen gevonden die het nummer naar een hoger niveau hebben getild. Het nummer heeft nu ook een nieuwe titel. Kan het alleen helaas niet laten horen want ik ben gestopt met SoundCloud te betalen om mijn files te mogen vervangen. En de moderators hier zijn ook gestopt om iedere keer mijn linkjes te updaten wat ik wel begrijpelijk vind. Dus.. wachten tot hij is released dan zal ik het resultaat posten in de release sectie. En 1000 maal dank!
 
Klinkt goed! Maar ik second wel dat de kick het minst sterk is. Ik zou iets in de buurt zoeken, dwz een relatief hoge kick met een duidelijke attack, maar daar zit nog ruimte voor verbetering. Al de rest klinkt goed hier.
 
@Kobboi & @Montfrooij Kick was inderdaad een beetje sloppy eq-ed. Maar komt nu na wat tweaken helemaal goed over.
Deze track wordt afgemixt op een analoog console zodat het allemaal nog wat dikker en minder statisch wordt.
gaat wel even duren want degene die ik op het oog heb heeft een aardige wachtrij
 
Prima track, klinkt profi. Met wat dub techno elementen, wat me altijd wel goed smaakt. Kabbelt lekker voort, neemt de tijd om op en af te bouwen, voor de mix.
 
Hier de uiteindelijke versie:



Heb er intensief aan gewerkt de afgelopen tijd. Belangrijkste wijzigingen:
- andere vocalen
- nieuwe titel
- andere kick
- ook een ingekorte versie gemaakt van rond de 04:20 minuten wat de main versie wordt en deze de extended versie.
- achtergrond noise toegevoegd
- complete mix overhaul met een stuk minder reverb. Ook de saturatie op de masterbus is sterk verminderd

De oude versie in de beginpost heb ik laten staan ter vergelijking

Omdat ik de enige ben die er steeds naar luistert hoor ik graag of er nog verbeteringen mogelijk zijn of dat ik wellicht nog iets over het hoofd heb gezien. I wil jullie vast bedanken voor de input die ik op de eerdere versie heb gekregen wat mede tot dit resultaat heeft geleid.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top