• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

verkocht Erica Synths Syntrx Mk I (original)

Prijs
1700 Euro
Conditie
Zo goed als nieuw

Symbiose

Stamgast
Lid sinds
9 november 2006
Berichten
134
Te koop: Erica Synths Syntrx Mk I (original)

Ik heb deze Syntrx zelden gebruikt en moet dit mooie instrument nu helaas laten gaan. De Syntrx verkeert zowel technisch als cosmetisch in een werkelijk smetteloze staat.
Alle accessoires (doos, voeding, 10 ongebruikte patch sheets en stickers) zitten erbij. Alleen die handleiding is zoek! Best bijzonder, want het is een onhandig groot vel papier.
De handleiding omvat 9 pagina’s en kan hier worden opgehaald: https://www.ericasynths.lv/media/SYNTRX_MANUAL.pdf

Een aantal eigenschappen viel mij gelijk op. De patch matrix bijvoorbeeld. Die vind ik fijn en snel werken en is bovendien enorm veelzijdig/flexibel.
De modules van de synth voeren samen 16 inputs en 16 outputs aan die op elk mogelijke manier aan elkaar kunnen worden geknoopt.
De mixer is gebufferd, zodat zonder problemen 16 inputs naar 1 output kunnen worden gestuurd, of andersom. Of stuur gewoon alles naar alles als je dat wilt, ga je gang!
Doordat elk patch punt stapsgewijs kan worden geattenueerd is eenvoudige maar zeker zinvolle gain-staging mogelijk.
Gemaakte patches kun je opslaan, de stand van de knoppen wordt echter niet onthouden. Exact hetzelfde geluid is dus vaak niet gemakkelijk terug te halen. Erica levert hiertoe patch sheets bij.
Andere bijzonderheden zijn mijn inziens de ingebouwde speakers (meer dan een gadget: best nuttig en leuk!) en spring reverb, de mooie afwerking,
maar bovenal natuurlijk de klanken die je eruit kan halen.

Als je op zoek bent naar iets wat echt anders klinkt, anders werkt en je van experimenteren houdt, dan is dit misschien wel wat je zoekt (van dit model zijn ongeveer 1000 stuks geproduceerd).
De Syntrx heeft daarnaast ook 2 audio ingangen voor nog meer flexibiliteit. Dus hang er een microfoon aan, stuur er een andere synth in, een tape deck,
richt een mic op de ingebouwde speakers terug de synth in... bedenk het, en doe het, verras jezelf!

De Syntrx staat in Zeist (omgeving Utrecht) en kan daar natuurlijk worden getest. Kan in overleg worden verzonden al geniet ophalen de voorkeur.
Ik hoor het graag als je vragen hebt. Een antwoord kan even op zich laten wachten omdat ik vaak op afwijkende tijden slaap.
Ruilvoorstellen kan ik nu helaas niet op ingaan. Ik zal deze advertentie op enig moment waarschijnlijk ook plaatsen op een andere website. *kuch*.

Bedankt en groeten.
 

Attachments

  • syntrx_overview.jpeg
    syntrx_overview.jpeg
    257,9 KB · Bekeken: 64
  • syntrx_matrix.jpeg
    syntrx_matrix.jpeg
    212,6 KB · Bekeken: 68
  • syntrx_stick.jpeg
    syntrx_stick.jpeg
    185,4 KB · Bekeken: 42
  • syntrx_vco.jpeg
    syntrx_vco.jpeg
    181,9 KB · Bekeken: 45
  • syntrx_meter.jpeg
    syntrx_meter.jpeg
    188 KB · Bekeken: 40
  • syntrx_assoc.jpeg
    syntrx_assoc.jpeg
    235,9 KB · Bekeken: 68
Back
Top