Everything [Trance]

Dat was mij vanochtend zelf ook opgevallen toen ik er mee bezig was, hij verliest daar wat energie. Ik was al bezig met en fix, door wat subtiele high bass toe te voegen, maar deze tip, clap weglaten, maakte het wel compleet. Daarnaast nog wat hihats daar toegevoegd om het tempo er wat in te houden. Thnx!

Nieuwe versie klinkt inderdaad al weer beter. Als ik nog wat mierenneuk commentaar mag geven: De klap stopt op een raar moment voor mijn gevoel, ergens midden in een maat. En ik zou hem niet zo abrupt laten stoppen maar over een paar maten wegfilteren.

Ik luister net nog even aandachtig naar je vocals en die smeren heerlijk dicht, maar zijn ook abrupt weer weg als ze klaar zijn. Ik zou het mooier vinden als die nog een staart galm achterlaten. Bijvoorbeeld die galm flink laten ducken door de vocal zelf (trucje galm op send met een compressor er achter die wordt getriggerd door de droge vocal, en dan de release goed tunen dat de staart er mooi in komt). En de galm goed high-passen, met een EQ erachter dus of als de plugin zelf al een EQ heeft dan is die ook prima.
 
ergens midden in een maat.
Die was inentional, ik had um eerst netjes einde van de vorige maat, maar ik vond deze juist wat meer impact hebben zo... Ik neem het nog eens in overweging
Bijvoorbeeld die galm flink laten ducken door de vocal zelf (trucje galm op send met een compressor er achter die wordt getriggerd door de droge vocal, en dan de release goed tunen dat de staart er mooi in komt).
Die trick pas ik bijna altijd toe (en ook in deze track op plekken). Wat betreft de galm op de vocal (die zit er wel op) maar ik probeerde hier juist een ander effect toe te passen zodat ik eea juist niet verder dicht smeer (wat ik dus meestal ook doe) en meer ruimte overlaat voor de rest....

Voor nu is het ff klaar, ik ga wat nieuws maken ;), weer wat meer in mijn straatje DnB denk ik, wellicht op een later moment nog eens naar kijken. Gracias!
 
Door het gebruik van de kick, het tempo en andere elementen in het begin doet het me een beetje denken aan ☠️🐭. De tweede versie klinkt wat voller en beter dan de eerste. Voice is nice gedaan. De clap word me wel iets te veel op den duur. De track heeft veel ruimte waardoor alles goed doorkomt. Geluiden, zoals de bass en zo zijn ook lekker gedaan. Iets wat voor mij persoonlijk niet zo lekker overkomt is dat er veel hak op de tak overgangen zijn. Dan dit er weer even bij, dan weer weg, later er weer bij. Dit geld voor diverse elementen. Geen slechte track, maar vooral het laatste (hak op tak) maakt het de track net niet voor mij.
 
Door het gebruik van de kick, het tempo en andere elementen in het begin doet het me een beetje denken aan ☠️🐭.
Yes, helemaal spot on! Ik ben deze track begonnen met de beat en dan met name de kick. De lompe volle kick van I Remember vind ik heel vet, dus die track heb ik er voor het maken van de beat bijgepakt en ik heb geprobeerd een vergelijkbare kick te maken met Kick 2
Iets wat voor mij persoonlijk niet zo lekker overkomt is dat er veel hak op de tak overgangen zijn. Dan dit er weer even bij, dan weer weg, later er weer bij.
Vind je het in dit genre niet zo werken (I'm no expert ;)), of werkt het gewoon niet voor je in deze specifieke track?
Geen slechte track, maar vooral het laatste (hak op tak) maakt het de track net niet voor mij.
It is what is.... ik ga er niks meer aan veranderen, ben er wel weer klaar mee, en inmiddels al weer met 2 nieuw DnB tracks bezig, vind ik toch net wel leuker :P

Thnx voor je comments!
 
Yes, helemaal spot on! Ik ben deze track begonnen met de beat en dan met name de kick. De lompe volle kick van I Remember vind ik heel vet, dus die track heb ik er voor het maken van de beat bijgepakt en ik heb geprobeerd een vergelijkbare kick te maken met Kick 2

Vind je het in dit genre niet zo werken (I'm no expert ;)), of werkt het gewoon niet voor je in deze specifieke track?

It is what is.... ik ga er niks meer aan veranderen, ben er wel weer klaar mee, en inmiddels al weer met 2 nieuw DnB tracks bezig, vind ik toch net wel leuker :P

Thnx voor je comments!
Daar deed het me ook wel een beetje aan denken (I remember) en is je gelukt. Je mix, zoals ik ook niet anders van je verwacht 😋, is ook erg goed!

Voor het genre, zoals ik het ken, het hak op de tak van de percussie geluiden, niet helemaal ideaal. Denk dat wanneer er een wat rechtere lijn in zit, meer voorspelbaarheid, het beter werkt. Je kunt dan als luisteraar wat beter ontspannen. Maar, dit is hoe ik er tegenaan kijk.

En snap je helemaal, op een gegeven moment ben je klaar en neem je eventuele feedback weer mee voor andere tracks. Succes met de dnb ;)
 
Back
Top