Everything [Trance]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.848
Locatie
Nijmegen
Ok dan, hier mijn poging tot een 90ties progressive trance track. Morgen nog eens kijken of een eigen master beter is dan de master met Landr. Nog dingen die ik mee kan pakken? Is de mix ok (vocals zijn vermoed ik wat te schel, maar hoor het nu niet echt meer). Andere dingen, arrangement bv, nog teveel shit in de track?

 
Lekkere track weer...:okdan:
Klinkt goed hoor (opnamen).
Vocals goed gemixt/samples/ge-edit.
Alle ingrediënten zitten erin voor trance en kan zo naar een party toe!:okdan:8)
 
Mooie sound hoor! Kick lekker vol en goed aanwezig. Wat van mij wel zou mogen is je sounds hier en daar wat liever en zachter voor de oortjes maken. Het is idd hier en daar wat aan de schelle kant. Wat mij betreft zijn dat niet de vocals. Dan eerder eerder die sound die ergens rond 2:48 erin komt. Niet heel erg trouwens hoor. Zou gewoon iets subtieler mogen en iets minder scherp.

Voor de rest al een heel lekker nummertje. Ja, alhoewel... rond de 4 minuten vind ik het wat rommelig worden. Er gebeurt van alles, maar het niet helemaal duidelijk voor me waar het nu heen gaat. bij 4:53 maakt het weer sense. Stukje daar tussenin klinkt een beetje besluiteloos. bij 5:06 weer dat gevoel. Je kloot daar met je bassline die steeds een paar tonen wegvalt. Zou ik niet te veel aan zitten en gewoon solide en constant houden. Dan heeft het meer rust en fijnere feeling denk ik.

Hopelijk kun je er wat mee. Benieuwd naar de update.
 
Mooie sound hoor! Kick lekker vol en goed aanwezig. Wat van mij wel zou mogen is je sounds hier en daar wat liever en zachter voor de oortjes maken. Het is idd hier en daar wat aan de schelle kant. Wat mij betreft zijn dat niet de vocals. Dan eerder eerder die sound die ergens rond 2:48 erin komt. Niet heel erg trouwens hoor. Zou gewoon iets subtieler mogen en iets minder scherp.

Voor de rest al een heel lekker nummertje. Ja, alhoewel... rond de 4 minuten vind ik het wat rommelig worden. Er gebeurt van alles, maar het niet helemaal duidelijk voor me waar het nu heen gaat. bij 4:53 maakt het weer sense. Stukje daar tussenin klinkt een beetje besluiteloos. bij 5:06 weer dat gevoel. Je kloot daar met je bassline die steeds een paar tonen wegvalt. Zou ik niet te veel aan zitten en gewoon solide en constant houden. Dan heeft het meer rust en fijnere feeling denk ik.

Hopelijk kun je er wat mee. Benieuwd naar de update.
Hey, thnx voor je uitgebreide feedback! Ik lees het nu net, nadat ik zojuist een nieuwe versie heb geüpload. Een aantal punten die je noemt heb ik denk ik al gefixed, het was idd nog wat rommelig hier en daar, ik denk dat ie nu al een stuk beter is.
Het is te lekker weer om niet ook nog ff in de tuin te zitten, masteren gaat vandaag dus niet meer gebeuren, wordt vrijdag denk ik, en dan zal ik je punten nog eens kritisch ernaast leggen. Thnx!
 
Het genre gaat compleet langs me heen maar klinkt overtuigensd en technisch prima in orde wat mij betreft.
Niets op aan te merken dus
 
Het genre gaat compleet langs me heen
Same here :D, maar ik wilde het eens proberen:
Nooit zo'n fan van het genre geweest, maar tegelijk ook nooit bij still gestaan dat nummers als, Loneliness, As the Rush comes and I Remember ook tot de trance gerekend worden, en die vond ik altijd wel lekker (ik hou niet zo van die supersaw shizzle van Tiesto, Ferry Korsten en Armin van Buren denk ik ;))
Bedankt voor het luisteren!
 
Leuke, originele sounds gekozen!
Niet gelijk alle genre cliches omarmt (zoals die eerder genoemde supersaw leads).

Klinkt lekker hoor
 
Hey thnx voor de fijne positieve reacties, het genre is niet helemaal mijn stijl, en ik ben dan ook wel 3x opnieuw begonnen omdat het een richting opging wat totaal niet meer op trance leek :D, dus blij dat het uiteindelijk toch lukte om het enigszins in die richting te sturen hehe
 
Lekkere track is weliswaar op bepaalde plekjes wat schel. De track zelf is echt heel netjes. samenstelling van geluiden en melodieën werken prima samen. Dit had niet misstaan op een Trancylvania Volume CD 😎👍🏻
 
Holy crap, dit is heel erg goed man! Beetje fusion tussen oldskool trance en hedendaagse melodic (bodzin inspired) techno. Goeie mix, fijne sounds, dikke track 👌
 
Begint lekker. De klap op de 2e tel is erg aanwezig. Op 1:05 verliest de track een betje drive doordat de 16e basnoten even weg zijn, maar de klap blijft wel, die zou ik wellicht vanaf 1:05 ook wegfilteren zodat de kick het een paar maten in zijn eentje kan dragen, en dan rond 1:40 de klap er weer bij.

Deze versie is wel echt een stuk beter dan wat je eerst had gepost. Die versie vond ik niet zo heel goed, en heb daarom maar niet gereageerd, wilde de boel niet afkraken. Maar deze versie is echt wel release waardig. Als je daar interesse in hebt weet ik wel 1 of 2 labels waar je de track heen kunt sturen.
 
Dik! Moet wel zeggen dat ik van de cliche trance hou, zeker wat een Ki/Ki daar bv mee doet. Jij gaat een andere kant op met de beat, beetje zero's electrovibe erin, ook mooi! Vet hoe de vocal er ook in zit :)
 
Hi guys, thnx allen voor de toffe reacties, ik wordt er blij van!!!

Ik heb zojuist een nieuwe versie geupload. Wat micro tweaks aan de arrangement en mix, maar vooral een eigen master (ipv Landr).
De soundcloud link bovenaan is vervangen met de nieuwe versie (en voor de geinteresseerden, hier nog een link naar de vorige versie: )
 
De klap op de 2e tel is erg aanwezig.
Mee eens, ik heb hem een paar db(2 a 3) naar beneden geschroeft
Op 1:05 verliest de track een betje drive doordat de 16e basnoten even weg zijn, maar de klap blijft wel,
Dat was mij vanochtend zelf ook opgevallen toen ik er mee bezig was, hij verliest daar wat energie. Ik was al bezig met en fix, door wat subtiele high bass toe te voegen, maar deze tip, clap weglaten, maakte het wel compleet. Daarnaast nog wat hihats daar toegevoegd om het tempo er wat in te houden. Thnx!
Als je daar interesse in hebt weet ik wel 1 of 2 labels waar je de track heen kunt sturen.
Nou graag, kom maar door! Ik moet die drempel nog steeds over, mischien lukt dat hier mee :P
 
Back
Top