geschikte effector voor live-set

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
609
Beste mensen :mega:

Voor livesets zoek ik een effector die veel mogelijkheden biedt. Echt ruim is het aanbod niet. Ik kwam uit op de Pioneer rmx1000 of zelfs zijn voorganger, de Pioneer Efx 1000. Hiernaast is er de Korg Kaospad, maar zo'n touchpad lijkt mijn ding niet.*D

Echt ruim is het gamma niet heb ik de indruk?
Zijn er mensen die een uitgesproken voorkeur hebben voor een van deze effectors, en waarom? :beard:

En zijn er nog noemenswaardige effectors in het aanbod? :eureka:
Ook dacht ik bv. aan de Sherman Filterbank, maar ik weet niet hoe praktisch die is voor een live-set?


Thx!! :engel:
 
Er is ook nog de RMX500, die werkt ook heel erg goed en doet niet zoveel onder voor zijn duurdere broer (zie ook je eerder draadje drumcomputer en effector )

Je kan ook nog kiezen voor een digitale mixer zoals de Xone: DB2 of zijn grotere broer DB4. Allemaal uitstekende fx en filters met veel flexibiliteit.
 
Als je n filterbank wil voor live is de sherman restyler van Rodec beter. Veiliger. Stereo. En moeilijk te vinden.

Ik denk dat idd de nieuwste 404 een optie kan zijn. Ik heb m ervoor gekocht maar heb die nog niet ontdekt. Er stonden andere zaken hoger op de lijst
 
De beste effector nu, is de Korg Kaos Replay.

Iedereen lijkt dit ding niet te begrijpen...
Ze denken dat het een sampler is...
Of wat dan ook.

Maar het is gewoon een effector box zoals de RMX-1000.
Ik heb eventueel een RMX-1000 te koop, hoef er niet de hoofd prijs voor te hebben.
 
Voor de volledigheid: de Roland Aira MX-1 (ik denk dat hij zo heet) heeft ook effecten, die je ook nog eens kunt sequencen. En dito voor de TR-8, via externe input. Misschien kunnen die wel voldoende voor wat je zoekt, en ze zijn tweedehands redelijk verkrijgbaar.
 
Voor zeer weinig koop je tegenwoordig goede effectpedalen.
Die hebben meestal vrij grote knoppen wat handig is voor live
gebruik.
En je kan een aantal pedalen achter elkaar hangen en zo je eigen
custom effect sectie maken voor live gebruik.
 
Back
Top