Shure SM7B microfoon gezocht voor een 10-jarige met grootse plannen

RapidAdjustment

Nieuwkomer
Lid sinds
2 augustus 2021
Berichten
8
Locatie
Zoetermeer
Beste forumleden,

Nadat ik op Marktplaats door een harteloos persoon ben opgelicht en we samen 180 euro lichter zijn gemaakt richt ik mij nu op ons forum waar ik altijd fijn, eerlijk en vertrouwd contact heb gehad en altijd ook alle overgenomen producten keurig ontving. De mic is voor mijn zoontje van 10 die het samplen en zelfs al aardig het Brazilian Phonk spitten onder de knie heeft, trots vaderhartje hier ;). Hij heeft ook al een oogje op mijn MPC gezien zijn Joeptoep geschieden, dusss. Hij zou het super vet vinden om binnen mijn setup onderdeel uit te gaan maken en why nut?
Nu heb ik reeds een condensator mic maar met die Shure zijn we net wat flexibeler nu we tijdelijk door vervelende omstandigheden niet in de behandelde thuisstudio met daarnaast een gort droge ruimte aan de slag kunnen.

Wie oh wie kan ons helpen aan een goed functionerende tweedehands, esthetiek minder belangrijk en ook niet onbelangrijk, uiteraard een tweede koopkans zonder risico waarvan we niet de conclusie hoeven te trekken dat we die SM7B gewoon beter nieuw hadden moeten kopen hoewel dat onvermijdelijk lijkt te zijn..

Dank alvast voor het meedenken en hopelijk kunnen tot een verkoop/koop komen. Aangifte heeft trouwens niets opgeleverd en de bank heeft het geld niet terug kunnen halen, een mens mag altijd hopen toch, ook al is het tegen beter weten in :D

Groeten,
Rapid Sr. & Rapid Jr.
 
Hey Rapid, mannetje met aardig wat mic verstand hier. De SM7B is een beetje een (mede door YouTube) overhyped broadcast microfoon. Voor algemeen of sampelend gebruik is een SM57 of SM58(met popkap) niet te onderscheiden dan wel niet beter. Bovendien heeft de SM7B een flinke mep versterking nodig dus heb je ook echt nog een low noise preamp nodig om hem een beetje ok te laten klinken.

Deze mics zijn zo gebruikelijk dat ze ook veelvuldig gecloned zijn. Ik kan de Behringer clones aanraden, ben je voor €25 klaar, kun je zelfs nog een stereo paartje overwegen.

De XM8500 heb ik al dik 7 jaar op afram, pleur in de rugzak zonder hoesje, touring dienst en klinkt nog steeds subliem.
 
Hey Rapid, mannetje met aardig wat mic verstand hier. De SM7B is een beetje een (mede door YouTube) overhyped broadcast microfoon. Voor algemeen of sampelend gebruik is een SM57 of SM58(met popkap) niet te onderscheiden dan wel niet beter. Bovendien heeft de SM7B een flinke mep versterking nodig dus heb je ook echt nog een low noise preamp nodig om hem een beetje ok te laten klinken.

Deze mics zijn zo gebruikelijk dat ze ook veelvuldig gecloned zijn. Ik kan de Behringer clones aanraden, ben je voor €25 klaar, kun je zelfs nog een stereo paartje overwegen.

De XM8500 heb ik al dik 7 jaar op afram, pleur in de rugzak zonder hoesje, touring dienst en klinkt nog steeds subliem.
Sommige Berhinger mic's zijn best goed maar niet allen.. Kwam laatst een video van wat mic's met een vintage look tegen.. de reviewer was er niet zo over te spreken geloof ik. Ze waren wel geslaagd qua looks maar de prestaties bleven ver achter op wat het moest kosten in vergelijk met andere competitors.. Het waren overigens Condensers.. en daar is de TS niet naar opzoek. Maar goed te weten dat die XM8500 zo goed presteert. Lijkt me een besloten zaak dan.

 
Back
Top