Niet nadenken (techno)

Ik vind het openingsorgel heel fijn, maar de beat + bass die eronder komt klinkt me wat te druk. Of misschien is druk niet zozeer het probleem, maar hij legt accenten die de schwung uit het nummer haalt.
 
Ik vind het openingsorgel heel fijn, maar de beat + bass die eronder komt klinkt me wat te druk. Of misschien is druk niet zozeer het probleem, maar hij legt accenten die de schwung uit het nummer haalt.

Thanks voor je reactie! Ik hou wel van tracks die nét iets te druk zijn, maar ik snap je. Doseren is sowieso het moeilijkste wat er is. Ik denk uiteindelijk dat de drukte dan wel het probleem is, hoor. Het verleggen van de accenten komt door het teveel aan elementen. Qua bass kan het sowieso heftig zijn hier, de bass bestaat dus uit toms en een baslijntjes over elkaar heen.

Ik ben net begonnen met een nieuwe set up voor tracks op hoger bpm waarover ik - zoals de titel zegt - niet te veel nadenk. Helaas lukte het me nog niet om deze live te doen, maar ik wil een beetje af van het eindeloze pielen met veel verschillende sequences en patterns. Doseren, dus. En proberen met een juiste hoeveelheid elementen de drive erin te houden. Ofwel: minder nieuwe dingen introduceren en proberen om 'de loop' interessant te houden.

Tot zover deze, de volgende is meer dub-achtig, maar ook boven de 130bpm.
 
Ik begrijp de vibe die je wil neerzetten met het drukke arrangement (kick en toms en basje spelen allemaal best wel veel), dus als artistieke keuze is het heel legitiem. Als je kijkt naar iemand als Kenny Larkin, die heeft ook hele drukke arrangementen, zeker in zijn vroegere werk. Maar om dat te laten werken moet de basis groove heel goed zitten. Het is ook helemaal niet bedoeld als kritiek, overigens, ik ben er ook niet goed in om met drukke elementen een goede groove neer te leggen, ik kan het beter met minimalistische elementen.
 
Ik begrijp de vibe die je wil neerzetten met het drukke arrangement (kick en toms en basje spelen allemaal best wel veel), dus als artistieke keuze is het heel legitiem. Als je kijkt naar iemand als Kenny Larkin, die heeft ook hele drukke arrangementen, zeker in zijn vroegere werk. Maar om dat te laten werken moet de basis groove heel goed zitten. Het is ook helemaal niet bedoeld als kritiek, overigens, ik ben er ook niet goed in om met drukke elementen een goede groove neer te leggen, ik kan het beter met minimalistische elementen.

Die basisgroove moet inderdaad héél goed zitten. De track die je linkt is precies het soort misschien net te drukke track die ik kan waarderen. Laatst nog een week behoorlijk veel Kenny Larkin geluisterd, ook.
En ik heb je posts niet als iets negatiefs opgevat, hoor. Gewoon een fijn gesprek. Ik denk dat we elkaar qua muziek die we maken af en toe redelijk kunnen vinden, dus een reactie van jou is altijd fijn.
 
Track komt niet te druk over voor mij

Leuke techno track.

lekker old skool vibe der in vind ik
 
Lekkere 909 (achtige?) drums. Het orgeltje vind ik iets minder. Het geluid zelf vind ik wel mooi, maar het word iets te veel herhaald. Je maakt er wel een leuk question/answer spel van.
Zijn 909-samples met een RX5USB kaartje op de RX5 gezet. Klinkt vrij 'lofi' en smerig. Qua herhaling snap ik je wel, vooral de hoge chords en losse noten worden mij zelf na een tijdje iets te veel. Had iets meer variatie erin kunnen stoppen, maar daar kwam ik niet helemaal uit.
 
Fijne detroit achtige techno track. Vind die old skool liquid wiiiwhoo sounds enzo altijd lekker, heb zelf nooit geprobeerd om het te maken echter.
 
Back
Top