High Five Duck

ModuSpaSm

Music Is Expanded Present
Lid sinds
28 mei 2023
Berichten
146
Locatie
Tienen
Ableton Live Suite 11.
MIDI Keyboard Controller: Roland A-88.
Melodische lijnen door mezelf gecomponeerd en ingespeeld, alsook de ritmische begeleiding.
Geïnspireerd door een absurde dagdroom tijdens een geestdodende tijdsspanne die ik willens nillens heb ondergaan en middels deze creatie heb overleefd.




TEKST:

Close your eyes, let the jellyfish drive,
Under a gummy bear that’s alive,
This is our world, where penguins jive,
Just let go, make the duck high-five.
 

Attachments

  • High Five Duck.mp3
    7,6 MB
Weird shit en dat mag ook wel eens :) Heel verrassend qua tocht

ik had die high five wel time stretch gewenst. high Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvvvvvvv
 
Stuur die ringtone eens door aub
Niet één van mijn geslaagdste ringtones, maar hier is ie in mp3 formaat. Het is een ringtone dus hij duurt 29 seconden en er is een lowcut filter op de masterbus toegepast.
 

Attachments

  • The_duck_high-five.mp3
    679,2 KB
Niet één van mijn geslaagdste ringtones, maar hier is ie in mp3 formaat. Het is een ringtone dus hij duurt 29 seconden en er is een lowcut filter op de masterbus toegepast.
Ha, dank je :) Mijn thread niet kapen met die geslaagde beltoon hé :)
 
Hoor ik nou een lichte time stretch over de stem? Zo nee, dan had die gast mogelijk wat teveel van het een of het ander!

Heel origineel gedaan en het klinkt goed!
 
Hoor ik nou een lichte time stretch over de stem? Zo nee, dan had die gast mogelijk wat teveel van het een of het ander!

Heel origineel gedaan en het klinkt goed!
Dank je wel om te luisteren, tof te horen dat het in de smaak valt!
Time stretch: subtiele reverb, lichte compression en enige stereo widening ;) Het is niet mijn stem: het is mijn tekst omgezet naar text-to-speech. Mijn Engels is goed, maar ik vind noch mijn uitspraak noch mijn stem goed genoeg om dit in te spreken...

Ik heb ook Nederlandstalige "zaken" (mijn gedichten die ik inspreek op zelf gemaakte muziek): daar gebruik ik wél mijn eigen stem, maar tot op heden heb ik daar nog niets van gepost op dit forum, en, ook niet op SoundCloud of andere platformen - dat valt ook onder een totaal ander genre, en, daar gebruik ik ook een andere naam...
 
Uitspraak is beter te krijgen door meer Engels te lezen. Maar je stem is niet te veranderen.
 
Dit zit buiten mijn comfortzone qua energielevel, maar verder prima gedaan. Qua volumes gaat het wel 'all over the place'.
Dank je om het toch uit te zitten! Maar, inderdaad: ik moet me eens verdiepen in 'mastering'. Er zijn nog zaken die me storen... Terechte bemerking.
 
Back
Top