Gedeelte fabriek programma kwijt Oberheim OB-X8 !!

rudolfus

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2006
Berichten
87
Locatie
Rotterdam
Hallo allemaal wie kan mij helpen aan een complete system exclusive .six file voor the iMac van het complete fabrieksprogramma van de Oberheim OB-X8 .
Helaas is dit complete pakket niet zo maar te downloaden ook niet via de Oberheim site , ik kan ook geen restore backup doen ben meerdere sounds kwijt .
 
Uit de handleiding:
1722875330189.png
 
Heb ik ook al geprobeerd , zet alles naar lege template presets zonder klanken , niet handig , ik mis een eprom geheugen , bedankt voor je reactie .
 
Hmm merkwaardig. Ik heb zelf een deel van de Factory content al overschreven dus kan je helaas niet helpen met een dump van mijne.

Weet je het zeker?
1722878904456.png
 
Laatst gewijzigd:
Waarschijnlijk werkt dit alleen als de klanken al in de OB-X8 zitten , ik zoek een System Exclusive file van het hele Factory-Pakket als backup voor later .
 
Ik heb geen OB-X8 (OB-6 wel), maar zitten die originele patches niet opgenomen in de v2 firmware update die deze maand is uitgekomen? In de support sectie zijn namelijk ook de v2 soundbanks opgenomen.

Kijk hier: OB-X8 analog synthesizer - Oberheim helemaal onderaan

Het is maar een idee, voor 't geval...
 
Ik heb al een paar berichten gekregen van Oberheim maar zonder antwoord , in mijn OB-6 zitten wel alle fabrieken geluiden , je kunt ze niet van de Oberheim site downloaden ,
of ik moet de v2 firmware nog eens proberen , maar dan moet ik de oude overschrijven , lijkt mij niet al te best .
 
Die soundbanks van v2 zijn alleen splits + en double + en binaural presets , de standaard fabrieks geluiden ben ik helaas kwijt , verkeerde knop ingedrukt .
Hopelijk heeft iemand nog een backup van alle sounds , reset prgrm to factory >> kom hier niet aan je bent alles kwijt .
 
Ik zou gewoon V2 installeren en dan kijken of je met een factory reset alsnog de geluiden terugkrijgt.
 
lees ik nu dat je met de knop reset to factory presets al je … factory presets kwijt raakt?
 
lees ik nu dat je met de knop reset to factory presets al je … factory presets kwijt raakt?
Nou ja, dat zou dus niet moeten. Ook op Gearspace lees ik, net als in de manual, dat die opties in Global de presets zouden moeten resetten naar fabrieksinstelling. Daarom zou ik laatste OS proberen, misschien is het wel een bug ofzo.
 
Wellicht nog eens goed naar de procedure kijken? Zo te zien moet je wel het juiste selecteren om alles terug te zetten. Een vraag op het forum van oberheim/sequentix zou ik nog kunnen, om te kijken of iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad.
 
Back
Top