Cyclone TT-303 Bass Bot MK2 - Sequencer vraag

Club Mayz

Stamgast
Lid sinds
8 juli 2018
Berichten
152
Locatie
Antwerpen - België
Hallo,

Hoe maak je een gegenereerde sequence langer of korter?
Kan de step sequence lengte aangepast worden?
Hoe add je steps? Of hoe delete je steps?

Nog anders:
Eens een sequence gegenereerd is - en/of ge-WRITE is - is het dan mogelijk om de (bvb 16 step) sequence te verlengen of te verkorten?
Noten bij of wegnemen lukt allemaal, maar het gaat specifiek over de sequencer step length.

Dit lukt mij maar niet en staat niet beschreven in de manual.

Heeft iemand een idee?

Merci!
CM.
 
set number of steps in existing pattern (shorten or lenghten):
function + tap number of steps for the desired number of steps while NOT in pitch mode

Daarnaast heb je unroll functie, pag 16 manual
 
@scarum

OMG ik heb het gevonden !!

Insert and Delete Steps (These functions are available only in Pattern Write mode)
Insert a new pattern step immediately before the currently selected step by pressing (FUNC)+(INST).
The inserted step will be a rest step. The pattern length will increase by one step and none of the existing steps will be deleted.
Delete the current step in the pattern by pressing (FUNC)+(DEL).

Dus:
Je Generated sequence COPY+PASTE in WRITE MODE.
Dan ga je naar EDIT.
Dan ga je naar waar je iets wil DELETEN of INSERTEN met NEXT/TAP of BACK.
Dan FUNC+DELETE of FUNC+INSERT om korter of langer te maken.
Dan exit EDIT.
Dan PLAY.
Dan blij :D


Ja maat, het is wel nogal een werkje voor zo iets simpel, maar HET WERKT!
Reden waarom ik sukkelde is omdat het NIET realtime werkt.
Je moet de sequence dus stoppen.
Weg flow. Lame, maar oké.

Merci!
 
Laatst gewijzigd:
Het is gewijzigd t.o.v. de mkI.

Als je een sequence hebt van bijv. 16 stappen, en je wil deze inkorten naar zeg 3, dan stop je de sequencer, zorg je dat [func] aanstaat (lampje brandt) en niet [edit] (edit is de pitchmode, waar je de pitches per stap instelt).

Dan houdt je [func] vast, en tapt op [down] het aantal stappen in hoe lang je de sequence wil maken. Als je de sequence inkort, behoudt je je noten, maak je de sequence op deze manier langer, dan worden alle "extra" noten weer de lage c.

Overigens werkt wat je hier beschrijft wel, maar moet je juist wel in [edit] mode zijn:

Insert and Delete Steps (These functions are available only in Pattern Write mode)
Insert a new pattern step immediately before the currently selected step
by pressing( FUNCJ+(JNSJT. he inserted step will be a rest step. The
pattern length ·will increase by one step and none of the existing steps
will be deleted. Delete the current step in the pattern by pressing (FUNCJ+(DEL)

Dit werkt allemaal... = )
 
Nee dat kan niet voor zover ik weet. Tenzij je een externe sequencer gebruikt, dan kan het (afhankelijk van je sequencer) wel.
 
Overigens, omdat je met de TT zoveel patterns ter beschikking hebt, kun je natuurlijk een kopie van je pattern maken met het aangepaste aantal stappen, waar je dan snel naar kunt switchen... ;)
 
Ja, goed idee.

ik denk dat ik een paar preset patterns ga maken met X aantal steps, en daar dan patches op ga genereren (als dat gaat!?).
Want nu is het te ingewikkeld, klungelig & random.

Bon, weer werk aan de winkel, maar dit is ook plezier :-)
 
Misschien is een nonxox2 xoxbox meer wat voor je. Check eens op yt de laatste versies. Ik dacht dat t ging tot 12. Daar kon je oa patterns live doen stutteren. Soort van loopen. Rvooh heeft vast nog chips en n xoxbox is vlot te vinden.
 
Back
Top