OMD - (Forever) Live and Die

LocalTrack19

Stamgast
Lid sinds
24 juli 2020
Berichten
238
Locatie
Arnhem
Mijn nieuwe remake is klaar. Ik heb deze keer gekozen voor OMD’s hit Forever Live and Die, een van mijn favoriete nummers uit de golden age of music, de eighties. Ik gebruikte een Korg Prologue, Moog Grandmother, Roland JV-1080, Ibanez Gio en de MPC One om op te nemen en te mixen.

Hier de link naar SoundCloud: OMD - Forever Live and Die
 
Super goed.
 
ik dacht ook aan geisoleerde masters/multi-tracks

wel heel knap dat je exact dezelfde kwaliteit van opname/produktie haalt als een multi-million dollar budget dat OMD ter beschikking had (bond,major, staff)
 
ik dacht ook aan geisoleerde masters/multi-tracks

wel heel knap dat je exact dezelfde kwaliteit van opname/produktie haalt als een multi-million dollar budget dat OMD ter beschikking had (bond,major, staff)
Nou…. Dat is teveel eer. Productiekwaliteit van het origineel is fantastisch naar mijn mening, je hebt van die tracks uit de 80s die outdated klinken maar deze wat mij betreft zeker niet. Level 42 bijvoorbeeld klinkt ook nog steeds geweldig qua productie naar mijn mening.

Ik heb opgenomen en gemixt op de MPC One, mastering beheers ik (nog) niet dus dat heb ik overgeslagen 😉.

Dank voor het luisteren en voor je compliment
 
Productiekwaliteit van het origineel is fantastisch naar mijn mening, je hebt van die tracks uit de 80s die outdated klinken maar deze wat mij betreft zeker niet.

Het zal tenminste voor een deel komen omdat Stephen Hague producer was, hij had wel meer goed klinkende producties in die tijd. Neemt niet weg dat OMD het album waarvan dit nummer komt achteraf in artistiek opzicht eigenlijk gewoon ruk vond.
 
Het zal tenminste voor een deel komen omdat Stephen Hague producer was, hij had wel meer goed klinkende producties in die tijd. Neemt niet weg dat OMD het album waarvan dit nummer komt achteraf in artistiek opzicht eigenlijk gewoon ruk vond.
Stephen Hague, geweldige producer. Ik kende hem al van de Pet Shop Boys maar ik begreep later dat hij ook Hey You the Rock Steady Crew produceerde, qua productie en synthgebruik vind ik die nog steeds top. Het is dat ik (ook) niet kan scratchen anders zou die ook heel leuk zijn om eens te proberen
 
ik zei net hardop 'djeezus krist gast'
top notch. Espen Kraft zijn covers kunnen hier niet aan.
Ik denk enkel wat autotune te spotten op je stem?Zo ja, is t echt nodig?
 
ik zei net hardop 'djeezus krist gast'
top notch. Espen Kraft zijn covers kunnen hier niet aan.
Ik denk enkel wat autotune te spotten op je stem?Zo ja, is t echt nodig?
Wow thanks voor het compliment. Het zijn niet mijn vocals, het is een acapella die ik van het internet heb geplukt. Instrumentpartijen (inclusief gitaar) zijn wel van mijn makelij 😃
 
Dit is jeugdsentiment.
Hij stond op één van de bandjes en na verloop van tijd wist ik de tellerposities uit mijn hoofd en ik heb hem zo grijs gedraaid, dat elke andere versie niet meer in m'n brein past.
Desondanks knap gedaan!
 
Goeie muziek, zeer goed nagebouwd! Goeie klanken, goeie mix, niks op aan te merken.
De vocals zijn vreselijk, sorry. Klinkt te robotisch, ik hou niet van die klank. Maar verder erg mooi!
En ja ik weet dat ik een maand te laat ben maar ik ben dit subforum een beetje aan het bijwerken, lag nog best veel op de plank!
 
Goeie muziek, zeer goed nagebouwd! Goeie klanken, goeie mix, niks op aan te merken.
De vocals zijn vreselijk, sorry. Klinkt te robotisch, ik hou niet van die klank. Maar verder erg mooi!
En ja ik weet dat ik een maand te laat ben maar ik ben dit subforum een beetje aan het bijwerken, lag nog best veel op de plank!
Thanks! Het is een acapella, niet van OMD zelf, die ik van het internet heb afgeplukt omdat volledig instrumentale covers over het algemeen niet in de smaak vallen. Dus no offense taken 😉
 
Back
Top