[Help] Waldorf Microwave 1 patches inladen

92SDO

Stamgast
Lid sinds
26 september 2015
Berichten
184
Locatie
Amsterdam
Hopelijk zijn hier mensen aanwezig die mij op weg kunnen helpen. Ik heb nog nooit iets met sysex gedaan en ik kan niet echt een step-by-step tutorial of iets dergelijks vinden hierover mbt Microwave.

Ik heb een microwave 1 gekocht en ik heb online een verzameling gevonden van de patch kaartjes die zijn uitgegeven voor deze synth (via GS), soundset #1-3, Rob Papen enz.

Nu lees ik online ook dat een deel van die oude kaartjes ervoor kon zorgen dat je microwave beetje ontregeld wordt en je dan een soort reset moet uitvoeren. Daarom wil ik niet al te snel nu alles zelf uitvogelen maar liever dat iemand die dit al eerder heeft gedaan even meedenkt over hoe ik dit het beste aanpak.

Daarnaast heeft de oude eigenaar wat patches gemaakt waarvan ik een paar zou willen bewaren. Dus dat is ook nog iets wat ik zou willen.

Sysex Librarian voor de mac heb ik gedownload. De Microwave zit (via een Access programmer) aangesloten op een Motu midi express 128. Ik heb geen ram of rom kaartje, dus alleen bank A&B kan ik gebruiken (als ik t goed begrijp).

Concrete vragen:
- Hoe maak ik een backup van wat er nu op de microwave staat?
- Hoe ga ik te werk bij het inladen van patch kaartjes. Is het een kwestie van het .syx bestand sturen naar de Microwave en de Microwave op device # 0 zetten?
- In hoeverre kun je eigenlijk zelf een selectie maken van patches van elk kaartje die je nice vindt? Of kun je alleen steeds een hele bulk dump doen en moet je dus een ram/rom kaartje hebben om daar zelf een selectie van te kunnen maken? Of kun je dit zelfs al van tevoren doen via een editor bijvoorbeeld? Ik las in een ander topic online "The patches will load into the 1st 2 banks (A and B) of the Microwave. You can use banks C & D as a buffer to edit & reorganize the patches, then save via Sysex Librarian." --> maar hoe werkt dat precies, en kan je bank C en D wel gebruiken als je geen kaartje hebt?
- heeft iemand ervaringen met deze (browser based) editor? F0F7 - LASER Mammoth
 
Heb je zelf al in de handleiding gekeken? Ik neem aan dat je deze link al kent: https://waldorfmusic.com/legacy-microwave/ daar zit bij documentation de manual bij.

De backup kan vaak individueel of bulk, dan stuur je de complete bank via sysex naar je DAW. Staat allemaal in de handleiding.
 
Heb je zelf al in de handleiding gekeken? Ik neem aan dat je deze link al kent: https://waldorfmusic.com/legacy-microwave/ daar zit bij documentation de manual bij.

De backup kan vaak individueel of bulk, dan stuur je de complete bank via sysex naar je DAW. Staat allemaal in de handleiding.

Ja, nu wat aandachtiger gedaan - eerste twee vragen die ik had zijn met wel duidelijk maar eerlijk gezegd de laatste twee vragen nog niet. En ben ook op zoek naar wat workflow tips bij dit proces, is toch handig om even van iemand te horen die het vaker doet/heeft moeten doen!
 
Back
Top