Cubase 13: masterbus monitoren bij realtime record?

musicheaven

Ouwe rot
Is het bij Cubase 13 mogelijk om de masterbus te horen als je je volledige mix (masterbus) opneemt met externe effecten (bv compressor) op de masterbus? Nu is audio altijd gemuted, kan wel met de cursor volgen waar cubase is bij het opnemen/afspelen, maar kan niets horen.

Probeer eens de Control Room aan te zetten, daarmee krijg je op elk kanaal de "Listen" functie. Mogelijk werkt dat in jouw situatie.

hmm...Bahamut werk jij op cubase 13? Als je op 'audio export' klikt, kan je - correct me if I'm wrong - helemaal niet meer op listenfunctie klikken, want je komt in totaal ander menu...

Om je mix te horen tijdens export moet je met de control room werken

Graag gedaan

Je weet hoe dit moet geconfigureerd worden ?

hmm...Bahamut werk jij op cubase 13? Als je op 'audio export' klikt, kan je - correct me if I'm wrong - helemaal niet meer op listenfunctie klikken, want je komt in totaal ander menu...

Jep. Neem aan dat je real time export hebt aangezet, anders kun je sowieso niet luisteren tijdens audio export. ;)

Nope werkt niet dus niet
1) ten eerste kan je bij 'perform audio export' nergens het 'monitor'-knopje aanzetten
2) ten tweede heeft het master kanaal niet eens een 'monitor' knop
3) en ja realtime export staat aan :)

==> mocht iemand het effectief eens kunnen testen, dank!

Denk dat je je oorspronkelijke vraag nog wat moet verduidelijken met info over je setup / signaalpad voordat je verder geholpen kan worden.
Bedoel je met externe effecten externe hardware of gewoon plugins op de master bus?
Als ik realtime export aan zet kan ik gewoon meeluisteren tijdens de export zonder iets daarvoor te hoeven doen.

externe fx = hardware
tja, ik krijg gewoon geen optie dit te doen in dialoogbox 'perform audio export'.
vind het ook niet in control room (zie eerdere post)

Back