MPC-liefhebbers, groot nieuws! MPC 3 Beta trial - Dit lijkt de update te zijn waar we allemaal al jaren op wachten!

Ik vraag me alleen af of Akai hiermee niet de originele doelgroep kwijt gaat raken voor een paar features die zoals k begrijp beter aansluiten bij Ableton en Force gebruikers. De originele MPC logica werkte in mijn ogen perfect en had echt nog wel bestaansrecht. Dus wat ze hiermee hopen te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
 
Ik vraag me alleen af of Akai hiermee niet de originele doelgroep kwijt gaat raken voor een paar features die zoals k begrijp beter aansluiten bij Ableton en Force gebruikers. De originele MPC logica werkte in mijn ogen perfect en had echt nog wel bestaansrecht. Dus wat ze hiermee hopen te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben geen originele doelgroep, dus dat kan ik niet goed beoordelen.
Van de 2 weken MPC weet ik wel dat ik het onlogisch in elkaar vond zitten t.o.v. mijn 707. Maar alles went, ook een MPC 2 workflow.
Ik heb wel veel gelezen van beginnende gebruikers die het best lastig vonden en afhaakten, dus misschien dat ze daar naar hebben 'geluisterd'.

Ik verwacht zelf niet dat mensen hun MPC gaan verkopen door deze aanpassing, maar je moet er wel weer even tijd in stoppen inderdaad.
Ik wacht zelf nog een periode van 'echte' (geen protubers) gebruikers af om te kijken of v3 niet vol met bugs zit, maar anders ga ik hem wel serieus overwegen.
Weet nog niet welke versie, maar daar komen we wel uit.
Ik hoop eigenlijk op een One II met meer intern geheugen en processorcapaciteit.

Ook een vette plugin die net uitgebracht is.
Dat is nog wel iets om over na te denken (voor mij), want voor je het weet koop je elk jaar weer 2 plugins erbij.
 
Ik ben geen originele doelgroep, dus dat kan ik niet goed beoordelen.
Van de 2 weken MPC weet ik wel dat ik het onlogisch in elkaar vond zitten t.o.v. mijn 707. Maar alles went, ook een MPC 2 workflow.
Ik heb wel veel gelezen van beginnende gebruikers die het best lastig vonden en afhaakten, dus misschien dat ze daar naar hebben 'geluisterd'.

Ik verwacht zelf niet dat mensen hun MPC gaan verkopen door deze aanpassing, maar je moet er wel weer even tijd in stoppen inderdaad.
Ik wacht zelf nog een periode van 'echte' (geen protubers) gebruikers af om te kijken of v3 niet vol met bugs zit, maar anders ga ik hem wel serieus overwegen.
Weet nog niet welke versie, maar daar komen we wel uit.
Ik hoop eigenlijk op een One II met meer intern geheugen en processorcapaciteit.

Ook een vette plugin die net uitgebracht is.
Dat is nog wel iets om over na te denken (voor mij), want voor je het weet koop je elk jaar weer 2 plugins erbij.
Ja helemaal gelijk.
Als je dit voor het eerst ziet er onlogisch
uit.
Zij heben dus naar anderen daw,'s gekeken.
En ja even op nieuw lessen.
Groeten van andreos.
 
Ik vraag me alleen af of Akai hiermee niet de originele doelgroep kwijt gaat raken voor een paar features die zoals k begrijp beter aansluiten bij Ableton en Force gebruikers. De originele MPC logica werkte in mijn ogen perfect en had echt nog wel bestaansrecht. Dus wat ze hiermee hopen te bereiken is me niet helemaal duidelijk.
Ja ik begrijp het wel.
Met deze niet begrijpelijke look.
Jij en ik begrijpen het wel.
Maar de nieuwe mensen haken af.
Dus een betere logica
Groeten van andreos.
 
Volgens een youtuber zijn oude gebruikers binnen een paar uurtjes gewend aan de nieuwe workflow. Als ik zie hoeveel mpc toestellen te koop staan met omschrijving 'amper gebruikt' en 'past niet in workflow' dan is het logisch dat Akai dingen aanpast.

Onderstaand filmpje is voor mij als niet gebruiker in iedergeval goed te volgen.
 
Ooh en als ik de software op pc wil updaten zegt hij...
Unable to verify if there is a software update
 

Attachments

  • 17256066836497652242365168388971.jpg
    17256066836497652242365168388971.jpg
    147,4 KB · Bekeken: 8
Ik heb de update erop...maar als ik hem aan de pc hang dan springt hij weer op versie 2.15
Ik heb de mpc pas net...wat doe ik fout ?
Het is makelijk hoor.
Neem de updater van akai verbind je apparaat met usb.
En het gaat vanzelf wel je registratie invoeren.

Groeten van andreos
 
Het is makelijk hoor.
Neem de updater van akai verbind je apparaat met usb.
En het gaat vanzelf wel je registratie invoeren.

Groeten van andreos
Kan je dit een beetje toelichten aub...ik heb alles kunnen downloaden maar geen code gekregen...ik heb de mpc pas sinds kort...en zit aan best heftige pijnstillers op het moment... wellicht doe ik iets fout maar weet niet wat.
 
Back
Top