MPC-liefhebbers, groot nieuws! MPC 3 Beta trial - Dit lijkt de update te zijn waar we allemaal al jaren op wachten!

Ferric

Housekabouter
Lid sinds
25 mei 2002
Berichten
688
Locatie
Den Haag, mèn dorrup!
Het ziet er naar uit dat dit DE update wordt waar iedereen al jaren om smeekt!
Eindelijk een echte arranger?! Oh man! Ik kan niet wachten, ik schrijf me in voor de Beta test! :D

1721923672293.png


1721923410920.png
 

Attachments

  • 1721923350745.png
    1721923350745.png
    757,2 KB · Bekeken: 27
Laatst gewijzigd:
IK vind het er visueel erg goed uitzien allemaal.
Ik heb net de video van Akai zitten bekijken en de dingen die ik begrijp klinken erg interessant en als een grote stap voorwaarts.
Aangezien ik nog maar een paar weken een MPC heb begrijp ik nog lang niet alle ins en outs en dus ook niet alle veranderingen, maar daar ga ik me in verdiepen.

Ik ga de loopop video nog bekijken, maar ik ga me vooralsnog niet inschrijven voor de beta.
Er valt sowieso nog veel te ontdekken voor me en in testen heb ik ook geen zin, dus ik wacht de uiteindelijke versie wel af.
 
Hola.
Geweldig.
Ik hoop dat de interface ook veranderd is.sommige dingen zijn niet logisch.zoals import en export is verstopt en waarom niet op de voorpagina .

Groeten van andreos.
 
IK vind het er visueel erg goed uitzien allemaal.
Ik heb net de video van Akai zitten bekijken en de dingen die ik begrijp klinken erg interessant en als een grote stap voorwaarts.
Aangezien ik nog maar een paar weken een MPC heb begrijp ik nog lang niet alle ins en outs en dus ook niet alle veranderingen, maar daar ga ik me in verdiepen.

Ik ga de loopop video nog bekijken, maar ik ga me vooralsnog niet inschrijven voor de beta.
Er valt sowieso nog veel te ontdekken voor me en in testen heb ik ook geen zin, dus ik wacht de uiteindelijke versie wel af.
Welkom bij de MPC-familie ;) Zeker doen, en er zijn zoveel tutorial videos. De één wat beter dan de ander. Genoeg te leren.
Ik gebruik nu een paar jaar een MPC X, denk 'm redelijk goed te kennen, maar voor wat ik er echt mee wil zijn de mogelijkheden nu nog net te beperkt. Vandaar dat ik zit te springen om deze update. Eerder dit jaar zat ik nog een overstap naar de Force te overwegen, en ik heb nog een maandje een Mashine+ in huis gehad, om maar beter te kunnen arrangeren. Want ik wil zoveel mogelijk zonder computer blijven werken :) Ben nu blij dat ik daar nog even mee heb gewacht.
Deze update zet bepaalde deuren wagenwijd open en ik kan echt niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Hola.
Geweldig.
Ik hoop dat de interface ook veranderd is.sommige dingen zijn niet logisch.zoals import en export is verstopt en waarom niet op de voorpagina .

Groeten van andreos.
We gaan het zien. De screenshots en de video op YT zien er in ieder geval veelbelovend uit.
 
Is dit ook voor de Force?

Ik zou graag shaperbox achtige tools in de mpc/force zien. Zodat ik parameters deftig kan automatiseren en mooie curves kan maken, in plaats van die gare envelope follower.
 
Is dit ook voor de Force?

Die zie ik er niet bij staan op de pagina van Akai.

"MPC 3 is compatible with: Live - Live II - One - One+ - X - X SE - Key 37 - Key 61"
 
 
Nou,,, das best wel een update. Ik rommel net aan een maand met de mpc one, en had daarbij wel punten waarvan ik dacht “jammer dat dat niet wat handiger kan”. Het meeste zat hem dan in een vorm van overzicht ofzo van waar je in aan t werk bent tov waar je bent in de sequence of track, na t zien van de YouTube filmpjes lijkt veel hiervan te zijn glad gestreken, en krijg ik t gevoel dat het veel meer logische aansluiting vind ofzo, als je vanuit de wat oudere mpc’s komt (weet niet of t logisch klinkt hoor) ik ben wel reuze benieuwd hier naar.
 
Ik ben benieuwd of de MPC Bible nog bijgewerkt gaat worden naar deze versie.
Ik ben daar nu een paar keer mee aan de slag geweest, tot mijn genoegen moet ik zeggen, maar vraag mij af in hoeverre die kennis nog heel nuttig gaat zijn. :D
 
Ik ga de 3.0. versie pas installeren als hij definitief is. Zit nu midden in productie en ga dat proces niet verstoren. Oogt mooier en handiger op het eerste gezicht. Vooral de arranger mode, disk streaming en Q links. Zie wel dat de workflow die ik gewend ben nu weer over de kop gaat en dus dat wordt opnieuw kennismaken/handig worden met de functies van MPC one en MPC key 61:D.
 
Ik heb een tijdje de Live II gehad en was wel fan van de hardware en het sampling gedeelte, maar het navigeren door de verschillende menu's/modes, toewijzen van samples en programs en de workflow van met name het sequencer gedeelte vond ik onoverzichtelijk en onlogisch. Is dat nu aangepakt in deze update?
 
Is dat nu aangepakt in deze update?

Voor mij als onervarene met MPC en het werken met samples in het algemeen, ziet het er straks een stuk logischer uit.
Daarbij ga ik af of de plaatjes die ik zie en de uitleg van Akai op Youtube.
Hoe het uiteindelijk werkt zal ik moeten ervaren, maar het ziet er meer DAW-achtig uit dan het deed. Het doet mij denken aan de oude Phantoms van Roland (hoewel ik die niet zelf heb gehad).

Overigens vind ik nu ik aan de slag ben met de MPC Bible de workflow in de MPC niet onprettig, maar dat komt misschien ook omdat ik in het werken met samples en beats een nog enigszins onbeschreven blad ben.


Scherm­afbeelding 2024-07-25 om 16.37.30.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Altijd spannend of het dan een verbetering is of niet. Persoonlijk zou ik de MPC workflow omgooien toejuichen, maar als je er inderdaad mee vergroeid bent is het wel even slikken.
 
Bizarre update. Ze stappen gewoon ff van het MPC paradigma na een aantal decennia.

Hoop oldschool gebruikers gaan dit niet leuk vinden. Ik ga het proberen,maar eerst ff uitzoeken of je terug kan.
Nou weet ik niet of de oldskool gebruiker t niet leuk vind, als ik mijzelf bekijk met een 60&2500 jaren mee , en nog steeds veel werk, had ik best wat onduidelijkheid ondervonden waar ik best tijd in moest steken om de handigheid te vinden met de mpc one om snel de info eruit te vissen met t switchen van beeld van main mode, naar grid, weer naar sample edit. Dit lukt met de tijd wel beter beter maar voelde wel altijd wat onhandig. Als ik die aangepaste (nieuwe) enhanced-main-mode bekijk, dan geeft deze mij t idee veel weer in 1 beeld te kunnen zien, maar ook te kunnen doen. T oogt herkenbaarder ofzo.
 
Drie voor mij belangrijke zaken zijn verbeterd. Sporen kunnen worden non-destructief getransponeerd (in versie 2 moet dat via een omweg door in list edit met shift de noten te selecteren en die functionaliteit staat niet in de handleiding) en tempowisselingen binnen een sequens zijn mogelijk. De mixer is ook verbeterd. Als system exclusive opnemen en weergeven ook mogelijk wordt, word ik nog blijder. Ik moet nu ook Cubase leren kennen, dus dit kan er ook nog wel bij. Veel lijkt gelukkig op Cubase, heb ik al gezien.
 
Ik heb een tijdje de Live II gehad en was wel fan van de hardware en het sampling gedeelte, maar het navigeren door de verschillende menu's/modes, toewijzen van samples en programs en de workflow van met name het sequencer gedeelte vond ik onoverzichtelijk en onlogisch. Is dat nu aangepakt in deze update?

Hier een vergelijking tussen de huidige en 3.0 versie.

 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top