Nieuwe mixer hoorbaar?

dorrus

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
198
Ik wil mijn home studio wat upgraden maar enkel wanneer het ook een hoorbare inverstering is.
Zo heb ik een RME UCX Fireface 1 welke ik eventueel zou kunnen vervangen voor de nieuwere II versie, maar ga je dat horen of alleen voelen in mijn portemonee?
Het mengpaneel is een 19 inch rack versie en een vervanger zal dat ook moeten zijn. Nu heb ik een Behringer Xenyx 2442 usb. Veel vergelijkbare mixers zijn nu al lange tijd niet leverbaar. Reden voor mij onbekend.
Ik liep te denken aan een soundcraft signature 16 ,maar deze ik ook niet leverbaar. Kan iemand mij mischien vertellen of de KORG MW1608 of de MW2408 in orde zijn, en of ik het verschil met mijn behringer ga merken ? Of wat minder duur , de Yamaha MG16XU , of maakt het allemaal weinig uit in vergelijk met mijn Behringer?

 
Laatst gewijzigd:
Kan iemand mij mischien vertellen of de KORG MW1608 of de MW2408 in orde zijn

De mw2408 is vrij goed, maar niet goedkoop. Heeft echter wel 8 stereo ingangen, maar geen send/returns (mocht je deze nodig hebben).
Was niet onder de indruk van de mg24xu.
 
Of direct alle audio in de interface (met voldoende inputs) en de mixer overslaan? Cut out the middle man...
 
Een mixer is idd pas echt een toevoeging kwa geluid als je next level gaat… Zahl ofzo. Of je vind iets met goede eq. De enige mixer die hier zou mogen is een zahl of model One Playdifferently. (Edit of een gekke klassieker die geserviced is en bepaald geluid heeft)

Ik gebruik nu ook geen mixer (wel summing of unity gain) meer maar outboard gear, en focus op ruisloze gear , versterker en speakers.

Ik ben heel blij met m’n SSL12 geluidskaart. Had er 2 maar 1 bleek genoeg en is ook zonder computer te gebruiken.
 
Laatst gewijzigd:
Mwoah, je merkt het heus wel als je al van een budget merk/type naar een kleine middenklasser gaat. Ik ben ooit van een Behringer naar een budget Mackie gegaan en dat scheelde al.
 
Ja je geluid is zo goed als de zwakste schakel.
 
Die Beringen mixer die ik heb is al twintig jaar oud.
Het werkt goed. Nog nooit een kraak gehoord.
Alleen de schakelaars zijn ondermaats omdat ze af en toe maar werken.
Ook naar een heleboel keren heen en weer drukken.
Daarom heb ik er een heleboel in een enkele stand gesoldeerd.
De stand die ik gebruik. Voor de rest is die prima geen klachten.
 
Die Beringen mixer die ik heb is al twintig jaar oud.
Het werkt goed. Nog nooit een kraak gehoord.
Alleen de schakelaars zijn ondermaats omdat ze af en toe maar werken.
Ook naar een heleboel keren heen en weer drukken.
Daarom heb ik er een heleboel in een enkele stand gesoldeerd.
De stand die ik gebruik. Voor de rest is die prima geen klachten.
Heb jij die Studer clone? Das wel slim om vast te solderen!
 
Soundcrafts hebben een goede EQ. Dus in die zin is een dergelijke mixer wel een toevoeging als je alleen even met hardware wilt spelen.
Maar als je al volledige hybride of alleen ITB werkt dan zou ik geen mixer meer kopen. Tenzij je echt dubachtig bezig bent met veel externe fx.

Afmixen extern vond ik altijd lekker werken maar oren worden moe, en als je dan de stereo mix opneemt is het lastig corrigeren.

Andersom kan het wel weer nut hebben, even iets bouncen via een boss bx of mackie voor het oldschool effect.
 
Heb jij die Studer clone? Das wel slim om vast te solderen!
Deze. Volgens mij zijn ze allemaal wel goed.

mix.jpg
 
Soundcrafts hebben een goede EQ. Dus in die zin is een dergelijke mixer wel een toevoeging als je alleen even met hardware wilt spelen.
Maar als je al volledige hybride of alleen ITB werkt dan zou ik geen mixer meer kopen. Tenzij je echt dubachtig bezig bent met veel externe fx.

Afmixen extern vond ik altijd lekker werken maar oren worden moe, en als je dan de stereo mix opneemt is het lastig corrigeren.

Andersom kan het wel weer nut hebben, even iets bouncen via een boss bx of mackie voor het oldschool effect.
Ik ben waarschijnlijk niet goed op de hoogte, maar hoe krijg ik zonder mixer, mijn gitaren-basgitaar- synts - zangmicrofoons - richtmicrofoons - cd speler - monitors enz enz aangesloten svp?
Op die manier zou ik telkens elk instrument en/of microfoon opnieuw in en uit moeten pluggen in mijn RME toch?
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb 3 Yamaha MG16 mixers. daarnaast soundcraft, behringer, alesis en boss mixers.

De yamaha's zijn aanraders omdat ze vrij neutraal zijn, die andere kleuren een klein beetje meer.

Mijn persoonlijke ervaring, Yamaha's gaan 20 jaar mee. daarna krijg je kleine issues.
Soundcraft storingsgevoelige voedingen, 15jaar betrouwbaar.
Behringer heb ik geen lange termijn ervaring mee.
 
Ik ben waarschijnlijk niet goed op de hoogte, maar hoe krijg ik zonder mixer, mijn gitaren-basgitaar- synts - zangmicrofoons - richtmicrofoons - cd speler - monitors enz enz aangesloten svp?
Op die manier zou ik telkens elk instrument en/of microfoon opnieuw in en uit moeten pluggen in mijn RME toch?
Als ik me niet vergis heb je 8 inputs op jouw interface. Die zou je via ADAT nog uit kunnen breiden naar 16. Dan kan je dus 16 kanalen te gelijk opnemen/beluisteren in jouw DAW. Als dat niet genoeg is inderdaad een mixer ertussen zetten of naar een interface overstappen die nog meer inputs heeft. Zelf heb ik bv een behringer x32r met daar aan nog 8 extra in/outputs. Daardoor heb ik tot 30 inputs direct mijn computer in :)
 
Ik ben waarschijnlijk niet goed op de hoogte, maar hoe krijg ik zonder mixer, mijn gitaren-basgitaar- synts - zangmicrofoons - richtmicrofoons - cd speler - monitors enz enz aangesloten svp?
Op die manier zou ik telkens elk instrument en/of microfoon opnieuw in en uit moeten pluggen in mijn RME toch?
Er zijn ook audio interfaces met meer poorten te koop ;)
 
Dank je Kobus, inderdaad 8 inputs op de Fireface ucx, waarschijnlijk kan het met minder en zelfs beter en misschien zie ik het verkeerd? Maar het lijkt mij een stuk gebruiksvriendelijker/makkelijker werken mét een mixer waarin ik alle ingangen voorhanden heb, waarin ik met een druk op de knop het volume in kan stellen, per ingang de sub kan kiezen ( RME is op mijn mixer aangesloten via 4 subgroups en ik gebruik slechts 4 inputs) enz.
 
Als je alles zoals je nu aangesloten hebt en alle faders open zet en je master volume op 75%. Hoor je dan ruis of brom?

Als alles gewoon goed werkt zou je namelijk eerst naar de basis kunnen kijken en dat is betere stroom en voedingen. Tenminste, als je dus ruis of brom hebt.

Ps mijn beste investering was een knappe subwoofer en lineaire power supplies.
 
Het wel of niet werken met een mixer heeft natuurlijk ook te maken met de gewenste workflow.
Ik heb dit jaar na jaren weer een externe analoge mixer gekocht en een paar synth modules en wat externe effecten omdat ik klaar was met dat gepiel op een schermpje als je in the box werkt en het hebben van teveel keus qua plugins.

Nu werk ik weer net zoals vroeger aan 1 track tegelijk die op de mixer staat en dat dwingt mij daarmee verder te gaan terwijl bij in the box werken ik met tig dingen tegelijk bezig was en er niks af kwam. Plus ik was de hele tijd bezig om allerlei plugins en softsynths uit te proberen wat veel tijd in beslag nam....

Ik wilde begin dit jaar ook die Soundcraft Signature 22 kopen wat een prima mixer is voor de hobbyist en semi-pro maar daar zat zoveel levertijd op dat ik uiteindelijk een 2e hands Allen & Heath GL2400 heb gekocht. Signature 22 is nog steeds niet leverbaar momenteel.
 
Het wel of niet werken met een mixer heeft natuurlijk ook te maken met de gewenste workflow.
Ik heb dit jaar na jaren weer een externe analoge mixer gekocht en een paar synth modules en wat externe effecten omdat ik klaar was met dat gepiel op een schermpje als je in the box werkt en het hebben van teveel keus qua plugins.

Nu werk ik weer net zoals vroeger aan 1 track tegelijk die op de mixer staat en dat dwingt mij daarmee verder te gaan terwijl bij in the box werken ik met tig dingen tegelijk bezig was en er niks af kwam. Plus ik was de hele tijd bezig om allerlei plugins en softsynths uit te proberen wat veel tijd in beslag nam....

Ik wilde begin dit jaar ook die Soundcraft Signature 22 kopen wat een prima mixer is voor de hobbyist en semi-pro maar daar zat zoveel levertijd op dat ik uiteindelijk een 2e hands Allen & Heath GL2400 heb gekocht. Signature 22 is nog steeds niet leverbaar momenteel.
Volgens mij is die al wat ouder en komt die niet meer op de schappen, de mtk versie is wel leuk als je geen probleem hebt met 48khz/24bit. Veel io voor weinig...
 
Hola.
Ik gebruik behringer
X touch met cubase 13.
Gaat goed.

Groeten van andreos
 
Mijn set-up is als volgt opgezet dat alles naar een mixer gaat. De mixer is niet super, maar prima om te horen wat ik aan het doen ben. Als ik wil opnemen gaat dit buiten de mixer om rechtstreeks de geluidskaart in. Dit is alleen gedaan omdat ik veel meer dan 8 kanalen heb en niet iedere keer als ik iets anders wil gebruiken weer de bekabeling moet aanpassen.
 
Back
Top