Dying World (Dark Industrial Techno) improv

Zit ritmische goed in elkaar met leuke geluidjes. Ondanks het missen van een melodie brengt het je wel in een soort van trance. Een kleine variatie in de 303, al is het dat ie wat meer uit de filter komt, zou de track wel goed doen. Na zo’n 6 minuten vond ik het wel mooi.
 
Thx! Het idee is dat ik inderdaad meer ga variëren, dit was een beetje een proof of concept voor mezelf waar toevallig ene leuk jam uit voort kwam. Nu is de Oxi one gearriveerd en zou ik nog makkelijker moeten kunnen variëren/improviseren...
 
Muziek voor in een donkere ondergrondse partybunker. Ondanks het gebrek aan melodie blijft de track boeien 8) Beetje "no future"-gevoel.
 
Leuk! :) Wellicht een idee om het allemaal wat gruiziger, ruiziger en viezer te maken. Het klinkt een beetje clean voor dark industrial, denk ik.
 
Lekker hoor, ik zou er best los op kunnen op een dansfeest. Deed me ook instantly denken aan een technofeest in Berlijn waar ik in 2000 was de avond voor de love parade (waar oa marusha optrad) dat was uren stampen op monotome ram techno. Feest was zo goed dat ik de loveparade de
Volgende dag op mn tandvlees maar net tot het einde toe haalde 🤣
 
Leuk! :) Wellicht een idee om het allemaal wat gruiziger, ruiziger en viezer te maken. Het klinkt een beetje clean voor dark industrial, denk ik.
Hé ja, nóg gruiziger een viezer …! Ik wil graag, maar ben zoekende. Het mag wat mij betreft wel muzikaal blijven (én voorspelbaar) in mijn jam setup. I’m heb nog wat Noise Engineering wensen die me daarbij kunnen helpen. Ff sparen nog…:P


Niks mis mee, alleen jammer dat ik niet meer mag roken. :peukie:
van mij mag je roken wat je wil en zo vaak je wil, zolang het maar niet in mijn studio is:D

Lekker hoor, ik zou er best los op kunnen op een dansfeest. Deed me ook instantly denken aan een technofeest in Berlijn waar ik in 2000 was de avond voor de love parade (waar oa marusha optrad) dat was uren stampen op monotome ram techno. Feest was zo goed dat ik de loveparade de
Volgende dag op mn tandvlees maar net tot het einde toe haalde 🤣
Vet! Dat is precies het jaar dat ik er ook was! Mensen in de verkeerslichten, massaal neuken in het park (ik niet uiteraard), en woofers die je letterlijk de wind van voren gaven. Wat een belevenis zeg… met de bus naar Berlijn en om 8u in de ochtend weer opgehaald worden. En dan te beginnen dat ik toen nog niet aan “hulpmiddelen” deed :engel: Darude had toen dé hit met sandstorm. Ik kwam toen op een after terecht met snoeiharde schranz. Man wat en herinneringen…!
 
Vet! Dat is precies het jaar dat ik er ook was! Mensen in de verkeerslichten, massaal neuken in het park (ik niet uiteraard), en woofers die je letterlijk de wind van voren gaven. Wat een belevenis zeg… met de bus naar Berlijn en om 8u in de ochtend weer opgehaald worden. En dan te beginnen dat ik toen nog niet aan “hulpmiddelen” deed :engel: Darude had toen dé hit met sandstorm. Ik kwam toen op een after terecht met snoeiharde schranz. Man wat en herinneringen…!
ja prachtig feestje. Ik heb me ook best gedragen hoor. hooguit een biertje en een braadworst. maar zoals ik al wei wel flink naar de klote tijdens de parade zelf... en tijdens die afterparty van jou lag ik waarschijnlijk te pitten in het hotel haha. ook met de bus gegaan, een dag voor de parade dus... wel een lange zit, en deze hebben we helemaal stuk gedraait XD (heb m nog liggen, maar is flink gehavend)

1722375556836.png
 
Good vibes! Denk dat je je workflow wel te pakken hebt.

Wat mij betreft had die (sub)bass op een gegeven moment iets anders mogen worden, die blijft de volle 20 minuten eronder liggen, waardoor het geheel wat blijft hangen in dezelfde fase.

Wel dikke props voor je "nieuwe sound", benieuwd naar je volgende sessie.

Ah, en als je nog verder duikt in het niet-melodieuze, bijv. door de baslijntjes, 303-dingen, nog wat abstracter te maken (ze zijn nu "keurig" dezelfde toonhoogte) kan je makkelijker improviseren, omdat het dan sneller prima bij elkaar past als je lukraak wat doet. Komt je improv misschien ten goede. Of niet. Maar je kunt het overwegen.
 
Good vibes! Denk dat je je workflow wel te pakken hebt.

Wat mij betreft had die (sub)bass op een gegeven moment iets anders mogen worden, die blijft de volle 20 minuten eronder liggen, waardoor het geheel wat blijft hangen in dezelfde fase.

Wel dikke props voor je "nieuwe sound", benieuwd naar je volgende sessie.

Ah, en als je nog verder duikt in het niet-melodieuze, bijv. door de baslijntjes, 303-dingen, nog wat abstracter te maken (ze zijn nu "keurig" dezelfde toonhoogte) kan je makkelijker improviseren, omdat het dan sneller prima bij elkaar past als je lukraak wat doet. Komt je improv misschien ten goede. Of niet. Maar je kunt het overwegen.
Thanks! ik ben het met je eens hoor, wat betreft die sub bass. In het geheel moet ik mijn kits nog finetunen, zodat ik meer variatie aan kan brengen. Hetzelfde geldt voor de kits in de A4. De 303 dingen zou ik eens kunnen laten genereren door de OXI One, maar daar moet ik nog even wat meer tijd mee doorbrengen.
 
Begin was fijn (understatement) maar na 2 min heb ik 't echt gehad met die loop feedback.
 
Thx! De modular en de digitakt helpen wel bij de sound moet ik zeggen... Ik heb een beetje haat liefde verhouding met mn rack, die wel echt richting liefde aan het bewegen is. Het heeft allemaal een specifiek doel, hoewel het veel meer kan in potentie. Die slag maken is voor mij het moeilijkst, want als het veel kan moet ik er ook veel verschillende dingen mee doen, vind ik onbewust. Het lukt me steeds beter om toe te werken naar een specifieke sound die ik zoek en die via de (dure) weg van eurorack te vinden is.
 
Back
Top