The only way is up.

rvanommen

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.496
Locatie
Noord holland
dit nummer begon met de Waldorf quantum patch op 1:05 was van mij een poging om een beetje retro stijl lead te maken. heb daar met wat random modulators een ánaloog'randje aan mee willen geven.
Ik gebruikte dit als backbone voor een projectje waar ik voorla experimenteerde met opbouw en drops enzo... vandaar dat ie ook een beetje lang is. ik heb gewoon veel zitten proberen.
De bass station en de motorsynth zitten er ook weer in, en ook wat simpele serum patches en een pigments patch waar ik in ableton veel mee heb zitten experimenteren (roar, pitch hack, maar ook 3rd party shit).
Ook zit er nog wat opus choir en bosendorfer in. de choir heb ik een beetje distorted en is vaak same te horen met een synthpad die ik sstevig aanelkaar gelijmd heb met glue compressor zodat het eigenlijk 1 instrument is geworden. ook de schone bosendorfer heb ik verneukt door er hem te layeren met een chipsounds patch... die herken je ook niet meer :D

Enfin... lol gehad... hopelijk hoor je dat er van af :)

 
Je eerste minuut klinkt alsof er word opbouwt naar de break toe. Dan komt er een mooi klinkende lead sound, gevolg met een subtiele arp die het emotioneel afmaakt. Die arp zou iets meer naar voren mogen, en rond de 2:25 mag het wel allemaal wat voller zijn. Als in meer sounds en of de gebruikte sounds wat dikker aanweziger mogen zijn. Klinkt een beetje als classic trance, ergens begin 2000, en daar pak je me wel mee. Ik hoor duidelijk dat je lekker aan het experimenteren bent. Probeer er eens een referentie track naast te zetten zodat je mix werk wat beter uit de voeten komt. Helemaal als je met die Audeze van je gaat afmixen. Daar kan je goed de details mee horen. Want ik denk dat een beter mix (vooral volume verschillen minimaliseren) je track een mooie stap voor uit kan brengen. Voor de rest zou ik zo lekker door gaan met je muziek. Vergeleken met een jaar terug ben je er muziekaal gezien gegroeid.
 
Je eerste minuut klinkt alsof er word opbouwt naar de break toe. Dan komt er een mooi klinkende lead sound, gevolg met een subtiele arp die het emotioneel afmaakt. Die arp zou iets meer naar voren mogen, en rond de 2:25 mag het wel allemaal wat voller zijn. Als in meer sounds en of de gebruikte sounds wat dikker aanweziger mogen zijn. Klinkt een beetje als classic trance, ergens begin 2000, en daar pak je me wel mee. Ik hoor duidelijk dat je lekker aan het experimenteren bent. Probeer er eens een referentie track naast te zetten zodat je mix werk wat beter uit de voeten komt. Helemaal als je met die Audeze van je gaat afmixen. Daar kan je goed de details mee horen. Want ik denk dat een beter mix (vooral volume verschillen minimaliseren) je track een mooie stap voor uit kan brengen. Voor de rest zou ik zo lekker door gaan met je muziek. Vergeleken met een jaar terug ben je er muziekaal gezien gegroeid.
Dank je wel!
Die associatie met de vroege trance had ik zelf ook. Ik was dat van te voren niet van plan, maar halverwege t nummer heb ik het omarmt. Was een mooie tijd voor trance muziek vind ik.
En inderdaad... een referentie track is inderdaad een goed idee. De mix zit (ook dit keer) niet heel erg veel werk in... ik doe altijd eem beetje mixen as i go en beetje afgeraffelen in de afwerking. Daar valt wel wat te winnen dus. Mijn main interesse is sounds/synthpatches maken met synthesizers dus daar zit de meeste tijd in.
Erg leuk in elk geval dat je er groei in hoort :)

Bedankt voor de tips en voor het luisteren!
 
Leuke track René!🎵🎶Aanstekelijk ritme met die claps met ghostnotes (delay?).
Dat is denk ik een delay inderdaad. Maar weet niet zeker meer. Ik gebruik ook wel ghostnotes (als im extra nootje met lage velocity), en voor claps gebruik ik ook wel eens een beetje witte ruis die iets vertraagd erachteraan volgt (door meteen envelop met lange attack in te laten komen als de transient van de clap net is geweest). Allemaal beetje vergelijkbare effecten.

Thanks m8 :)
 
Dat stuk vanaf 1 minuut klinkt echt heerlijk, prachtige lead. De eerste minuut zou ik er afhakken (excuses als dat wat oneerbiedig is). De rest van de track neemt je veel beter mee. Verder zou ik een beetje meer sublaag wel lekker vinden, dat zou het geheel iets meer dragen...
 
Dat stuk vanaf 1 minuut klinkt echt heerlijk, prachtige lead. De eerste minuut zou ik er afhakken (excuses als dat wat oneerbiedig is). De rest van de track neemt je veel beter mee. Verder zou ik een beetje meer sublaag wel lekker vinden, dat zou het geheel iets meer dragen...
Thanks!
Dat eerste stuk is een beetje het resultaat van het omarmen van de 00's trance vibe (hoort een beetje bij het genre), ben het met je eens dat het niet de highlight van t nummer is.
En die lead vond ik ook wel goed gelukt. Gemaakt op de Waldorf Quantum.
Beetje meer laag zou hem waarschijnlijk een wat moderner dance/trance vibe meegeven ook denk ik, en soms ga ik daar ook wel voor maar heb het allemaal nog niet zo goed onder controle als ik zelf zou willen en dan komt het er soms net anders uit dan ik in eerste instantie voor ogen had. maar ik blijf gewoon proberen komt ooit wel goed :)
 
De potentie (en meer) is aanwezig, klinkt écht indrukwekkend. Zolang ik maar geen waldorf gas krijg is t goed en doe je maar :)
Ik heb zelf een trance bak in huis maar heb geen idee hoe ik er zoiets uit zou halen hehe
 
De potentie (en meer) is aanwezig, klinkt écht indrukwekkend. Zolang ik maar geen waldorf gas krijg is t goed en doe je maar :)
Ik heb zelf een trance bak in huis maar heb geen idee hoe ik er zoiets uit zou halen hehe
Haha, dank je wel!
En geen waldorf GAS
...
Hoe dan?!
...
Kijk dan hoe mooi die is :D
668a2471e83rKaGMvulU3B6BWhiEoeOik7ja8m8x.wm-lw.jpg
 
Back
Top