summing mixer

Heb je het idee dat ik me laat zeggen wat ik moet doen?

Op mijn werkbank koppel ik aan elkaar wat ik wil. Ik vind het idee van 230 in een passieve summing audio mixer zo ver van m’n bed ik kan dit gewoon niet begrijpen.
 
Ik heb het idee dat dit draadje starten anders een totaal zinloze actie van je was, als je je niet wou laten zeggen wat je moet doen.

Je vraagt input, je krijgt input. Dat die jou niet bevalt en je halsstarrig vasthoudt aan een onnodig gevaarlijk idee is dan jouw probleem maar wat mij betreft gaat deze draad dan op slot én gewist. Dit soort constructies hoeven niet aan de wereld getoond te worden.
 
Ja ik voel me nu heel verdrietig.
kijk m’n ander Posts ook even kun je daar ook je communicatie talent en vooral op de persoon en niet het onderwerp bekritiseren:)
 
Het punt is dat je gewoon met spullen die veel hebt liggen wellicht iets kunt bouwen. Ik zie gewoon 3 pins net als xlr.
 
Ik begrijp dat het verleidelijk is om je stock te willen gebruiken voor een project, maar 230V connectoren voor enige andere toepassing gebruiken is gewoon heel erg not done voor goede redenen.
 
Laat ik 1 scenario schetsen waarin je zelf per ongeluk heel erg in de problemen kunt komen met dit idee: ergens in je studio heb je op een gegeven moment een kabelzooi omdat je aan het herschikken bent ofzo. Je denkt dat je een audiokabel in je summing mixer steekt, maar het is de voedingskabel van een apparaat dat je onlangs uitgetrokken had. BAM! Apparaten stuk en live 230V pinnen vlakbij je handen.

Net zoals mensen wel eens per ongeluk de verkeerde adapter in een apparaat prikken maar dan veel erger en gevaarlijker.
 
Ja, de kans dat je in het echt eruit gaat zien als je avatar is best aanwezig, mocht het goed fout gaan...

avatarMstrFX.jpg
 
Ok ok nou ik dat het lief bedoelt is maar.

1. Het zijn male c14 contacten het zou echt heel raar om een stekker in te pluggen want dan ga je ervan uit dat het stroom geeft. Want anders om, er komt geen stroom uit. Dus wat voor stekker zou je er in willen prikken in welke situatie?

2. Daarnaast vind ik de fuse EMI modellen interessant om te kijken wat ik daar mee kan kwa componenten.

3. De pluggen die ik heb zijn xlr male en dan netjes gesoldeerd aan een stuk
C14 female.

4. Het is een passief systeem, ik kan makkelijk een tekst of sticker naast de input plaatsen.
 
1. Een typische 230V voedingskabel vanuit het stopcontact past perfect in jouw chassisdelen waardoor je er bij PER ONGELUK inpluggen van de verkeerde kabel overal 230V op zet.

Zie ook mijn scenario hierboven waar alle stickers van de wereld niet gaan helpen omdat je je van kabel vergist, niet van toepassing.
 
wat zou er met de zekering gebeuren?
 
Maar als je zo graag je mixer wil maken op deze manier dan kan je dat toch gewoon doen,je hoeft je toch helemaal niets aan te trekken van anderen.of wordt je pas enthousiast genoeg om eraan te beginnen als iemand anders je belachelijke idee ondersteund? Hoe gaat het met je zolder uitverkoop?ga je je dodelijke mixer over een tijdje ook te koop zetten met wat stickers en goed vertrouwen?
 
Maak hem en je weet wat er met de zekering gebeurd,ben je zo op zoek naar bevestiging?
 
wat zou er met de zekering gebeuren?
Helemaal niks. Je maakt immers geen kortsluiting of overbelasting op 230V niveau, alleen een deathray voor alle aangesloten apparaten en meer open 230V pinnen dan je vingers hebt.
 
Je mag eens opzoeken waarom luchtslangen niet passen op stikstoflijnen en verloopstukken verboden zijn. Op een bepaald moment zijn er voldoende doden om de procedures wereldwijd aan te passen. Bestaan er nog verloopstukken? Uiteraard. Vallen er nog doden? Uiteraard.
 
Jeetje jongens wat is er aan de hand.. Nicolas welk apparaat met c14 female zou jij per ongeluk in een passieve summing mixer stoppen?
 
Back
Top