summing mixer

MstrFX

ZOLDER en STUDIO Mega sale (SF MP)
Lid sinds
12 november 2009
Berichten
3.663
Stel ik wil een passieve summing mixer maken.
I heb een 2u 19" plaat.

En ik knal 8 van deze units erin.
En ga mn xlr of trs omzetten zodat ze of c14 worden of ik plug een c14 female naar xlr kabel erin.
Je kunt de kanalen dan uit en aan schakelen toch?
En in het zekering compartiment kun je een weerstand zetten?
Is het in theorie ook mogelijk om een zekering te laten zitten als weerstand?
Ik heb namelijk mn vintagemaker summing mixer little one 8 opengemaakt en dat viel erg tegen.
Screenshot 2024-07-19 at 08.32.06.png
 
Laatst gewijzigd:
Is dit rage bait? ;)

Het is inderdaad een zeer slecht idee om dit soort connectoren te gebruiken voor een ander doel. Ergens in de toekomst gaat dat een hele gevaarlijke situatie opleveren waarschijnlijk. Daarnaast zijn de zekering en de connectoren niet gemaakt voor signaal-overdracht. Er zijn zat andere 'kant-en-klare' oplossingen hiervoor.
 
Nou het leek mij interessant om aan de voorkant uiteraard de c14 aan te passen en de plek waar de fuse zit te experimenteren met weerstanden.

Ps ik heb geen Rage ;)
 
Ik krijg nooit inhoudelijke reacties terug :D

Maar ik zit al naar wat elegantere componenten te kijken.
 
Het antwoord van @nmnn is een direct antwoord op je vraag. Is het handig om…? Is je vraag… het antwoord is neen, met onderbouwing. Dus ja…
 
In het zelfbouw gedeelte van dit forum is een antwoord als “Er zijn zat andere 'kant-en-klare' oplossingen hiervoor” beetje apart.

Op 9 van de 10 dingen kan ik wel reageren met die zin. Heeft niemand wat aan.
 
Ik kan je idee ook niet serieus nemen, vandaar ook geen uitgebreide lijst met alternatieven. Je kunt je afvragen waarom je deze oplossing nergens anders ziet: het is gewoon een heel slecht idee.
Om je op weg te helpen: toggle switch (https://www.taydaelectronics.com/electromechanical/switches-key-pad/toggle-switch.html), jack-sockets groot of klein en dan ben je er wel. Waarom je zekeringen in een audio pad wil begrijp ik niet helemaal. Dat heeft alleen zin als je per ongeluk 230V op je line-in zet ;)
 
“het is gewoon een heel slecht idee”
Nou ik ga gewoon met 4 beginnen en dan bouw ik ze om naar xlr maar dan kies ik er wel 4 met EMI filter.

IMG_5385.jpeg
 
Die shaffner dingen zijn niet alléén pokke duur , maar er zit ook nog een netfilter in [daarom die metal case] ... succes met slopen en weer netjes in elkaar monteren
En je zegt dat je er vier van hebt ? ... voor dat geld kun je al wat leuks nieuw kopen.

Als alternatief zou ik in die case van jou , een paar miniswitches en een stel laagspanning zekeringhouders monteren.
Of wat [mini] jacks waar je een weerstand in een jackplug kan monteren ..... dus even snel omsteken voor een andere waarde.
En misschien wat leds voor een heldere aanduiding.

Voor de rest ben ik met de andere forumleden eens wat betreft 230v spul .
... Je weet het , als er een plaatje of een meme komt word het serieus ;)

darwin.jpg
 
Topics waar de bouw van letterlijk levensgevaarlijke apparaten worden besproken horen wat mij betreft niet op dit forum.
Wat is er gevaarlijk?
 
Ik plaats geen 230 op die stekkers het gaat om een passieve summing mixer waar hebben jullie het over.

Xlr wordt ook gebruikt voor stroom
over Ethernet kan ook stroom gaan. Daar rommel ik niet mee.

Ik gebruik iets waar audio doorgaat en een aantal krijgen een Error.
 
jij plaatst er geen 230 op. Maar een ander mogelijk ooit wel. Nee dat gaat noooooit gebeuren en kan nooit gebeuren, totdat het toch gebeurt. Dan wordt er een apparaat opgeblazen en heb je een rij blote 230V pinnen. Waarom dat risico nemen? Hou je gewoon aan het beoogde gebruik, zeker als het voor gevaarlijke verwarring kan zorgen.

Op een RJ45 stekkertje wordt geen 230V gezet. Op een XLR wordt geen 230V gezet. Op een C14 wel.
 
Back
Top