B-Boy Disco Funk

Nightly Build

maak morgen n贸g oneerlijker
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.963
Locatie
NL
Eindelijk weer eens een nieuwe track klaar.
Tot nu toe ben ik de enige die hem heeft gehoord en een 2nd opinion is dan altijd welkom. (3rd, 4th, 5th enz natuurlijk ook).
Er lopen veel instrumenten door elkaar heen en de meeste zijn uit sample libraries alleen de rhodes, orgel en piano heb ik zelf gespeeld.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie bevindingen:

 
@peterdh dank. Klopt, dat komt denk ik door het tempo: 119 BPM
Als het rond de 124 BPM had gelegen had, had het een prima prime-time track geweest kunnen zijn denk ik maar ik vond langzamer mooier en meer power hebben.
Overweeg nog om een club versie te maken maar ik denk dat het hier bij blijft.
 
Iemand nog op- of aanmerkingen?
Is hij gewoon helemaal goed?
Mis een beetje de kritische noot.

Of is iedereen hier op vakantie?
 
Klinkt goed, ik geniet van de ruimtelijke vibe die je de percussie hebt gegeven, en het geheel swingt behoorlijk en heeft een zomerse vibe (ook wel een beetje Wham Club Tropicana). Wat kleine dingetjes die me opvallen:
- de superstition-achtige lijn die er rond 0:50 bijkomt vind ik net iets te statig. Als je naar Stevie Wonder's versie luistert dan zitten er wat ghost notes in. Als je de lijn zelf hebt ingespeeld zou ik dat ook doen, om de lijn wat meer funk te geven.
- de rap vanaf 1:20 vind ik te generalistisch en voegt niets toe. Ik weet niet of het een sample is, maar indien niet zou ik de lyricist vragen iets spannender in te zingen.
- de synth rond 3:10 is echt heel fijn en vet.
- vanaf 4:25 gaat het echt los. Het stukje ervoor (met de vocal) vind ik wat minder.
 
Hoi @Kobboi dank voor je feedback!
Dit is precies het soort feedback waar ik naar opzoek was en een andere invalshoek dan mijn eigen helpt mij enorm.

Die clavinet lijn kan ik wel editten en ghost notes toevoegen (of eigenlijk weghalen). Ik ga kijken of dat iets positiefs oplevert.

Ben het eens met je over de vocalen. Het zijn eigenlijk 'placeholder' vocalen.
het beste zou zijn als ik het opnieuw laat inrappen door een rapper.
Dat zou het nummer ook origineler maken en een stuk meerwaarde geven.

@Dilago misschien interesse?
 
lekker vibeje alleen wel tikkie bij elkaar geraapt.
- die sidechain op de strings vind ik wat teveel, dat heeft deze stijl himmel nie nodig
- die sample loopjes zijn dan wel leuk, maar een tikkie eenvoudig en ze zouden mss her en der net een editj/variatie kunnen gebruiken
als je bv de bas zelf in zou spelen zou je m never zo statisch houden in zo'n track bv. das t lastige van dat spul, t helpt je op weg maar belemert je dan ook gelijk weer.
- daarnaast leunt de hele track op die groove. daar moet je af en toe even uit of n refrein achtig ding voelen. even uitpakken met akkoordpogressie oid en daarna de trein weer in.
- de vocalen ben ik ook niet zo'n fan van
 
Lekker '70 conga vibe...:okdan:
misschien wat vrouw vocals samples erdoor
Je weet wel: hoella, kreun en gil:D
was toen heel bekend:dj:

Ook een lekker nummer om te mixen...
 
Hola,

Leuk dansnummer :okdan:
Vooral ook dat gitaargeluid (Barry white)
Maar ik vind het iets te lang voor een Hit!

Groeten van andreos:)
 
Dank voor de tips allemaal. Er fijn zulke feedback.

lekker vibeje alleen wel tikkie bij elkaar geraapt.
- die sidechain op de strings vind ik wat teveel, dat heeft deze stijl himmel nie nodig
ben ik het himmel mee eens.. aangepast.

- de vocalen ben ik ook niet zo'n fan van
ik ook niet maar geplaatst bij gebrek aan beter. Zoals ik al eerder zei: het zijn 'placeholdder' vocalen. Goede vocalen vinden is het moeilijkst wat er is voor een producer denk ik.

Sommige clap layers komen iets te hard uit de mix. Het klinkt niet slecht, maar het mist iets waar ik niet direct m'n finger op kan leggen. Het zit hem ergens in de mix in combinatie met het gebruik van de geluiden.
Ik hoor wat je bedoelt.. heb geprobeerd het iets beter te maken. Ik denk dat he de combinatie clap / snare / kick is.

Hola,

Leuk dansnummer :okdan:
Vooral ook dat gitaargeluid (Barry white)
Maar ik vind het iets te lang voor een Hit!
Het is een extended mix (staat erbij in de titel van de song op soundcloud) ik heb ook een kortere mix gemaakt maar ik dacht jullie te verblijden met de volledige versie hier op het forum :)

Hoi @Nightly Build vind het een mooi nummer en leuk dat je aan me denkt maar heb heel weinig tijd wegens andere projecten. Dus laat ik maar nee zeggen.
Geen probleem makker. Hopelijk vind ik iets geschikts.
 
Back
Top