Valhalla Shimmer

Eventide Shimmerverb is in de sale voor $25 en imo ongeveer 300,65x beter dan Valhalla

 
Bedankt voor je input, ik zag hem ook voorbij komen. Kan je toelichten waarom je deze plug-in beter vindt? Na zelf wat onderzoek vanmiddag, las ik dat ze redelijk gelijk opgaan, maar dat die van Eventide wat moeilijker in gebruik is en in de mix is te krijgen. Helaas had ik een jaar geleden al gebruik gemaakt van de demo, en dat is eenmalig. Vond het toen een onding, maar dat kwam meer omdat ik opzoek was naar een normalen reverb en niet wist wat een shimmer was. Kon me niet voorstellen zo’n ding te gebruiken, en nu ben ik er naar opzoek 😄
 
Ik vind Eventide transparanter en opener, Valhalla smeert mij teveel dicht. Heb al hun plugins weg gedaan want voor mijn gevoel mixen ze teveel dry signaal mee om voller te klinken, wat dik klinkt solo en in demo's, maar in mixen en vollere arrangementen snel too much is.
 
Hier nog een aardige vergelijking:



Ik heb ze allebei, maar als je het mij vraagt zou ik deze ook eens beluisteren:

Tritik Irid:

 
@metatron

Tritik heeft maar 1 keer per jaar sale. Rond Black Friday. Hun delay is ook mooi. Die Eventide kun je via Jrrshop nog goedkoper krijgen met code group. Dan is ie iets van 2 tientjes.
 
Back
Top