Zanger gezocht voor italo disco hobbyprojectje!

datucker

Ingeburgerd
Lid sinds
18 januari 2003
Berichten
67
Locatie
Twente
Is dit de juiste plek voor een oproep "Zanger gezocht?". Zo ja, bij deze...

Ik zoek een hobbyist met betere stemkwaliteiten dan ikzelf die wat (Duitstalige) coupletjes wil inzingen over/voor een track die ik nu maak. Ik heb de melodie wel als AI-voice, maar de geluidskwaliteit is bedroevend. Ik zoek dus een menselijk alternatief die het kan inzingen.

Dit is een puur hobbyproject: ik ben (soms) actief in de demoscene en wil op de demoparty Evoke (16-18 augustus a.s. te Keulen, de op een na grootste demoparty (ca. 500-600 bezoekers)) een track met vocals in de competitie brengen.

Kwalitatieve muziek wordt in de scene best veel gemaakt, maar zelden met zang. Dus des te leuker om in Duitsland een oldskool track met Duitse zang te releasen. De zanger krijgt natuurlijk kudo's, credits en oneindige roem (in de vorm van vermelding in de einduitslag van de compo) ;-).

Kenmerken:
Italo disco-achtige track, beetje oldskool, ca. 147 BPM
Duitstalige tekst
Vroege demo is beschikbaar (desgevraagd kan ik die ergens uploaden en hier delen)



Wie-o-wie wil de uitdaging en het projectje met mij aangaan?
 
Geen zanger hier hoor, maar wel liefhebber van italo disco. Ben vooral benieuwd naar de track. In het bijzonder naar het zeer hoge tempo van 147bpm. Zelfs voor hi-nrg aan de hoge kant :)

De eerste opzet.... Let niet op de mixing, want dat heeft nog weinig liefde gehad.
 

Attachments

  • Synthesizer Träume demo fade out.mp3
    3,7 MB
Lekkere stijl.. Leuke track!! Ik zing een aardig moppie.. maar vrijwel nooit in Duits... vind het wel een leuke uitdaging, mocht het niet lukken iemand op korte termijn te vinden.. :) Ik heb de laatste week juli en begin augustus wat meer vrije tijd (hopelijk..)..

Dit was mijn laatste vocale uitspating..



Hier staan nog wat dingetjes die ik ooit maakte en sommige heb ik ook wat zang in gestopt.. MacGyverGear
 
Als je me de Duitse tekst stuurt wil ik graag een poging wagen, die kon ik slechts gedeeltelijk verstaan op m'n mobiel.

Eerst een vraag... of beter gezegd, een estimated guess: Marcel van Project Sidologie en remix.kwed.org? Zo ja, erg gaaf dat ik je hier zo tref!

De lyrics en de onverstaanbare vocal track voor de melodie:

[Verse]
Im Schatten wir tanzen
Die Lichter so hell
Maschinen die flüstern
Elektrisches Fell

[Verse 2]
Die Zukunft greifbar
Schwarz und neon Hauch
In Nebel wir finden
Den Klang dieser Nacht

[Chorus]
Kalt und klar
Synthesizer träumen
Ein neuer Tag
Wir hören uns durch Räume

[Verse 3]
Die Sterne verschwinden
Kein Morgen hier
Im Kreislauf wir atmen
Im Takt ohne Ziel

[Bridge]
Klänge so fremd
Doch so vertraut
Wir fliegen durch Welten
Wo niemand schaut

[Chorus]
Kalt und klar
Synthesizer träumen
Ein neuer Tag
Wir hören uns durch Räume
 

Attachments

  • VOCALS Synthesizer Träume.mp3
    5,2 MB
Lekkere stijl.. Leuke track!! Ik zing een aardig moppie.. maar vrijwel nooit in Duits... vind het wel een leuke uitdaging, mocht het niet lukken iemand op korte termijn te vinden.. :) Ik heb de laatste week juli en begin augustus wat meer vrije tijd (hopelijk..)..

Dit was mijn laatste vocale uitspating..



Hier staan nog wat dingetjes die ik ooit maakte en sommige heb ik ook wat zang in gestopt.. MacGyverGear

1) Ja, je kunt zéker goed zingen en ik neem je aanbod graag aan maar 2) pfffffffffff..... Ik heb wat tracks van je beluisterd en begrijp dat je die zelf maakt. Muzikaal zo complex (jazzy) en zó knap gemaakt dat me de moed in de schoenen zinkt als ik met mijn simpele italo track aan kom wandelen... Ik word altijd een beetje jaloers op mensen met zoveel meer muzikaal talent dan ik!
 
1) Ja, je kunt zéker goed zingen en ik neem je aanbod graag aan maar 2) pfffffffffff..... Ik heb wat tracks van je beluisterd en begrijp dat je die zelf maakt. Muzikaal zo complex (jazzy) en zó knap gemaakt dat me de moed in de schoenen zinkt als ik met mijn simpele italo track aan kom wandelen... Ik word altijd een beetje jaloers op mensen met zoveel meer muzikaal talent dan ik!
Hey thanx.. en wow.. tja iedere stijl heb je n bepaald talent voor nodig. Ik hoorde je laatste track op SC, en die house-achtige stijl lukt mij niet.. heerlijk... Zat daar ook AI zang in?

ik stuur je vanavond even een PB. Wellicht wil @Marcel D het ook proberen?
Toen ik je track hoorde sprak ie me erg aan.. had mijn sax omhangen.. het inspireerde meteen al tot een paar saxriffjes.. ;D die zou ik vanaovnd even kunnen opnemen..
 
...dat me de moed in de schoenen zinkt als ik met mijn simpele italo track aan kom wandelen... Ik word altijd een beetje jaloers op mensen met zoveel meer muzikaal talent dan ik!
Er is een oplossing:
Oefenen, oefenen, oefenen...
Veel luisteren (dagen, maanden, jaren) naar de stijl die je wilt brengen en zo absorbeer je automatisch. :okdan:
Je song doet me eerder denken aan de tijd van Die Neue Deutche Welle 🙂

Cheers,
Exo. :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Wat leuk al die enthousiaste reacties en vrijwillige bijdragen! Boven verwachting! Het wordt bijna een subcompetitie met alle inzendingen die eraan komen. Ik ben heel benieuwd naar ieders bijdrage!
 
Back
Top