Dozart - African Spirits

Dozart

Ouwe rot
Lid sinds
27 juli 2011
Berichten
1.081
Locatie
GB
Dag allen!

Sinds ik sinds een paar maanden een Ableton Push 2 heb aangeschaft, gaat het weer heerlijk met de muzikale inspiratie moet ik zeggen.
Heb weer een nieuwe Psytrance-track gemaakt en ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden. Uiteraard ook benieuwd of jullie nog tips en tricks weten voor dit nummer. Let me know!
Deze keer een tribal-achtige track met een Afrikaans tintje.
142 BPM. Psytrance.


 
Flinke update gedaan:

- Het algeheel prettiger voor de oortjes gemaakt
- Meer definitie over all places
- Logischere in- and out-mixing
- Tonale wijzigingen
 
Verder loopt het nog niet echt storm hier merk ik. En ik dacht nog wel een lekkere knaller gemaakt te hebben 😛
 
Verder loopt het nog niet echt storm hier merk ik. En ik dacht nog wel een lekkere knaller gemaakt te hebben 😛
Ik vind dat veel van je andere nummers beter "lopen", de beat en de andere tracks werken dan beter op elkaar in.
 
Ik vind dat veel van je andere nummers beter "lopen", de beat en de andere tracks werken dan beter op elkaar in.
Kun je voorbeelden geven van wat je bedoelt? Dan kan ik er misschien wat mee om eraan te werken.
 
Het is meer het gevoel dat de ritmetrack lekker samengaat met de andere sporen. Dat vind ik bij deze track iets minder, maar niet te hinderlijk.
 
Het is meer het gevoel dat de ritmetrack lekker samengaat met de andere sporen. Dat vind ik bij deze track iets minder, maar niet te hinderlijk.
Dat is wel heel erg belangrijk natuurlijk dat dat in orde is voor de algehele feeling van het nummer. Natuurlijk treden er in zo'n productieproces vaak onbedoeld allerlei blinde vlekken op. Mogelijk is dit er één. Kun jij een of een paar stukken aanwijzen qua tijdstippen die een goed voorbeeld zijn van wat je bedoelt? Dan ga ik effe naar kijken wat daar eventueel aan te verbeteren valt.
 
Ik luister het via de telefoon, dus het zou ook daar aan kunnen liggen, maar je mix ligt een beetje uit balans. Als in, de kick verzuipt een beetje door dat andere geluiden harder staan. Voor de rest is dit volgens mij toch wel een echte psy-trance track. Wellicht dat je of een variatie zo nu en dan in de bass line kan maken en/of de track wat korter maken.
 
Ik luister het via de telefoon, dus het zou ook daar aan kunnen liggen, maar je mix ligt een beetje uit balans. Als in, de kick verzuipt een beetje door dat andere geluiden harder staan. Voor de rest is dit volgens mij toch wel een echte psy-trance track. Wellicht dat je of een variatie zo nu en dan in de bass line kan maken en/of de track wat korter maken.
Thanks! Variatie in de bassline zit in deze track al wel enorm veel. Dat de kick een beetje lijkt te verzuipen kan ik wel in komen. Niet heel erg volgens mij, maar ik zou 'm nog wat meer stand out kunnen krijgen denk ik. Qua volume zit het objectief gezien wel goed.
Ik ga nog eens ff kijken er naar.
 
Ik heb er even goed naar gekeken, en kwam iig tegen dat bass echt way too much low-end had, de kick idd wegdrukte. Veroorzaakt door de Bass XXL-plugin die ik pas nieuw heb en eigenlijk nog niet helemaal 100% begrijp :P Maar ja, aan het einde word ik soms een beetje het werken aan m'n track zat en word ik soms wat nalatig bij sommige dingen en hoor ik het niet helemaal juist meer.
Maar nu was het wel meteen duidelijk te horen!
Dus even weer flink aan de kick & bass gezeten en het een en ander gedaan. Nu klinkt het al heullll anders imo.
Maar ik heb niet meer tijd, want moet zo gaan werken. Nu zijn er vast andere dingen die hier en daar werk behoeven. Maar goed, vanaf morgen weer 3 dagen vrij dus alle tijd dan.
Nu ben ik benieuwd hoe jullie het nu vinden klinken. Al beter zo? Graag weer jullie kritische oren. En ook voor wat betreft het overige.
Hij is iig weer geüpdatet!
 
Gaaf nummer...
Psytrance wat neigt naar neurotrance (sneller) :okdan:
Lekker veel breaks
met goeie headroom...
 
of snelle trance of... uuuh...
ff wiki gezocht en da's best veel voor trance (de benamingen ervan).:o:

ik ben maar gestopt met zoeken, ik werd er helemaal neuro trance techno-psycho van...:D;)
 
Kun jij een of een paar stukken aanwijzen qua tijdstippen die een goed voorbeeld zijn van wat je bedoelt?
Na 3 x luisteren, vind ik hem steeds beter te pruimen. Ik merk dat ik vooral over het (terugkerende) basslijntje, dat op 0.10 begint, struikel. De passages die beginnen op 1.45, 2.35 en 2.52 vind ik het lekkerst klinken.
 
of snelle trance of... uuuh...
ff wiki gezocht en da's best veel voor trance (de benamingen ervan).:o:

ik ben maar gestopt met zoeken, ik werd er helemaal neuro trance techno-psycho van...:D;)
:D

Na 3 x luisteren, vind ik hem steeds beter te pruimen. Ik merk dat ik vooral over het (terugkerende) basslijntje, dat op 0.10 begint, struikel. De passages die beginnen op 1.45, 2.35 en 2.52 vind ik het lekkerst klinken.

Ah oké.
Daar begon de inspiratie mee en vormt wel de kern van het bassline-verloop.
Maar goed, nu lekker alle tijd. Dus ik blijf gewoon nog ff lekker kutten tot ie (de gehele track) helemaal topperdepop is :)
 
Zo, deze zet je niet op vlak voor je naar bed gaat in ieder geval, wat een drive zit er in, hij knalt lekker door vind ik.
Ik vraag me af; heb je wel 'ns kontakt gezocht met labels die psytrance uitbrengen want ik vind het zo creatief wat je doet, ik kan me voorstellen dat een label jouw psytrance ook lekker vindt.
Ik ga je geen tips over mixing geven oid want ik ben geen pro wat dat betreft en wat ik nu vanmiddag hoor klinkt voor mij al behoorlijk goed ook al is het muziek waar ik niet echt in thuis ben.
 
Zo, weer even goed aan de mix gezeten vandaag. Hij is weer geüpdatet!
Veel gedaan. Waaronder de kick in een andere tune gezet. Klonk op gevoel wel oké. Maar die bleek out of tune met de bassline te staan. Dat doet natuurlijk ook echt wel wat met de luister-ervaring. Beetje een blunder. Ik ga een checklist voor mezelf maken die ik eerst helemaal moet nalopen voordat ik iets online gooi :P

Anyway, ff met de koptelefoon ook zitten mixen vanmiddag. Klinkt nu ook meer koptelefoonproof.
We gaan volgens mij de goeie kant op.

Zo, deze zet je niet op vlak voor je naar bed gaat in ieder geval, wat een drive zit er in, hij knalt lekker door vind ik.
Ik vraag me af; heb je wel 'ns kontakt gezocht met labels die psytrance uitbrengen want ik vind het zo creatief wat je doet, ik kan me voorstellen dat een label jouw psytrance ook lekker vindt.
Ik ga je geen tips over mixing geven oid want ik ben geen pro wat dat betreft en wat ik nu vanmiddag hoor klinkt voor mij al behoorlijk goed ook al is het muziek waar ik niet echt in thuis ben.
Nee zeker niet voor het slapengaan doen :D

Ik heb natuurlijk jarenlang meer in het downtempo-genre gezeten, en dan wist ik nooit zo goed naar welke labels ik er in hemelsnaam mee naartoe moest stappen. Ben nu de afgelopen tijd meer 'normale' psytrance gaan maken. Natuurlijk omdat m'n favo dance-stijl is. Maar ook wel een beetje omdat ik nu echt eens muziek wil gaan releasen. Met deze muziek weet ik de labels iig wél te vinden. Dus dat ben ik zeker van plan. Maar Ff nog zorgen dat ik nog iets meer nummers op de plank krijg.
 
Back
Top