Externe effecten in logic pro

Dialogue

Stamgast
Lid sinds
27 november 2006
Berichten
165
Locatie
Haarlem
Ik ben inmiddels al uren bezig geweest om mijn vst synths door externe effect pedalen te sturen terug logic pro x in, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb een re-amp box gekocht, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaat… ik heb echt hulp nodig voor ik de zooi uit het raam gooi 😊! Iemand?



  • Ik heb een focusrite met 4 outputs en 4 inputs. Output 1 en 2 gaan naar mijn speakers, 3 & 4 probeer ik via xlr naar de reamp box die via de externe effecten weer naar een input van de focusrite gaan. Of ik heb effect op alles wat ik doe, of ik heb geen effect… ik heb de IO geprobeert, en hoewel ik wel iets van effect hoor is het niet zoals het is wanneer een externe synth door de effect pedalen haal, of het is mono.
  • Ook kan in niet een enkele vst er doorheen sturen, het is alles of niks. Het lijkt ook alsof de tracks dubbel zijn, een droge sound en een wet.
  • Wellicht een warrig verhaal, maar misschien is er iemand die denkt, oh dat moet je zo doen 😊.
 
Misschien overbodig, maar wat zegt de handleiding over external effecten? Vaak hebben problemen met de routing van je in/outputs te maken.
 
Het gaat om effecten van Walrus audio, de manual zegt niet zo heel veel over routing. Er zit enkel een in en output op. De output 3/4 van de focusrite gaan naar de reamp, reamp naar de walrus in en de walrus out weer naar input 3 van mn focusrite.
 
Ik heb inmiddels de reamp box er tussen uit gehaald. Met wat instellingen in de focusrite control heb ik het voor elkaar gekregen dat mn externe gear prima door de effecten heen gaat, en de vst’s (weliswaar allemaal tegelijk) ook. Echter wel zachter. Ik ben hier al blij mee, maar het moet toch mogelijk zijn een enkele vst te routen door de effecten zonder dat alles mee gaat?
 
Ik heb inmiddels de reamp box er tussen uit gehaald. Met wat instellingen in de focusrite control heb ik het voor elkaar gekregen dat mn externe gear prima door de effecten heen gaat, en de vst’s (weliswaar allemaal tegelijk) ook. Echter wel zachter. Ik ben hier al blij mee, maar het moet toch mogelijk zijn een enkele vst te routen door de effecten zonder dat alles mee gaat?
Ik heb Logic niet, maar in Cubase (+RME) doe je dat zo:
VST1 -> Output 1/2
VST2 -> Output 3/4 (->Input 3)
Input 3 -> Output 1/2

En ja, dat is mono, omdat je zelf beschrijft dat je je output van je externe effect enkel op Input 3 aansluit. Je zou het oorspronkelijke signaal stereo kunnen houden als je het als Send instelt.

Edit: bij mij staat wel ingesteld dat alle routing via Cubase gebeurt en niet via de RME software.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top