Nieuw hier, ik stel me even voor!

TanjaV2891

Nieuwkomer
Lid sinds
6 juli 2024
Berichten
8
Locatie
Wijchen
Hallo,

ik ben Tanja; sinds mijn zesde jaar speel ik keyboard. Ik speel nu zo'n 35 jaar en ik zeg niet hoe jong ik ben. (25)
Ik speel op een Yamaha Genos en wil binnenkort een Montage kopen. Ik ga deze naast de Genos gebruiken. Ik heb de ModX+ overwogen, maar aftertouch en bouwkwaliteit spelen voor mij een belangrijke rol. Ik heb ook de Montage M-serie overwogen, maar dat ligt helaas te ver buiten mijn budget.
Ik twijfel nog steeds tussen de Montage 7 en de Montage 8; Ik heb weinig kracht in mijn vingers, dus een licht bespeelbaar toetsenbord is noodzakelijk. (Vergelijkbaar met de Genos is prima, toetsaanslag zoals bij een piano is te zwaar)

Ik ben gek op muziek uit de jaren 60-90, maar ABBA is toch wel favoriet. Je kan me daarin ook wel een "nerd" noemen. Ook ben ik gek van improvisatie. Noten lezen is aan mij niet besteed, maar op gehoor kom ik aardig ver. Zo heb ik mezelf ook leren spelen. Omdat ik mijn muziekkennis- en vaardigheden uit wil breiden, kies ik voor de combinatie workstation/keyboard en synth; dan kan ik nog meer experimenteren.
Van DAW heb ik (nog) geen verstand, maar wellicht komt daar nog verandering in. Ik verwacht op dit forum dan ook een schat aan informatie te vinden.

Momenteel heb ik ook nog een Native Instruments S61 MK3 staan, maar deze is niet mijn beste vriend omdat ik persoonlijk de aanslag niet prettig vind. Dus deze zal binnenkort op dit forum te koop aangeboden worden.

Muzikale groeten!
 
Back
Top