GForce Oberheim OB-1 emulatie

Vandaag uitgekomen, de Gforce OB-1 emulatie (9-7-24). Uiteraard weer in samenwerking met Tom Oberheim.

GForce zegt: De GForce Oberheim OB-1 verbreedt het Oberheim geluidspalet op manieren waarvan we denken dat hij een grote favoriet zal worden onder techno- en electro-producers en undergroundartiesten, maar ook bij componisten vanwege zijn karakter en bij iedereen die vintage analoge tonen koestert. Sluit je aan bij de rebellie tegen alledaagse geluiden. De GForce Oberheim OB-1 levert een geluid dat zo vol en robuust is als de legendarische Minimoog® en toch zo agressief en snauwend als de MS-20®. Het biedt de perfecte balans tussen deze twee iconen, waardoor het een ongelooflijk veelzijdig hulpmiddel is in het arsenaal van elke producer. Breng balans in je muziek met de tijdloze kracht van de OB-1. Laat de OB-1 je sonische reis begeleiden als een echte meester.

Linkje: GForce Software

Goedkoopste intro korting (54 us dollar) via JRRshop met code GROUP: JRRshop.com | GForce Oberheim OB-1

1720547670442.png
1720547717107.png

Klinkt wel goed. Ik heb OB-EZ en OB-X van GForce, ook erg goed. Maar of ik nog meer VA's nodig heb?

ja

hebbes

goed spul zoals altijd bij Gforce, er wordt online gesproken over hoge CPU load, valt wel mee vind ik. Niet meer dan dan je mag verwachten van zon synth. Oversample opties en latency settings onder de motorkap verstelbaar.

Geluid is prima en die morphende OScs en dubbele sub is leuk hoor. Interne fx zet ik meestal uit.

Ik was wel onder de indruk van het geluid van die EZ, wellicht dat ik voor de Oberheim bundle ga daar zit deze ook bij.

de demo's vond ik niet echt indrukwekkend. waarin shined/excelleert deze plugin over anderen?

de demo's vond ik niet echt indrukwekkend. waarin shined/excelleert deze plugin over anderen?

Ik heb er even met de presets gespeeld en met steptic en harmony bloom kreeg ik al snel leuke sequences. Met name bliepjes en stab-achtige dingen. Maar ook wat meer abstracte aciddy drone sounds.

De sound zelf vind ik vrij vol en in die zin ook wel analoog achtig. Geen harshe tonen.
Het zwakste vind ik wel de fx, die maken het snel wat modderig.

Back