Welke MIDI-interface gebruiken jullie (nog)?

Vorige week na langere tijd zoeken de enige MOTU Midi Express XT gekocht die in Italie via eBay werd aangeboden. Volgens MOTU is het ding officieel nog niet discontinued maar moeilijk leverbaar vanwege supply-chain issues van een onderdeel. Bij winkels steevast uitverkocht of niet meer te bestellen, maar Thomann had er twee weken terug ineens weer enkele op voorraad. Die een dag later ook weer weg waren toen ik wilde aanschaffen, vandaar maar het exemplaar uit Italie gehaald. Ze zijn gebruikt op eBay overigens ook ongeveer even duur qua vraagprijs als een nieuwe iConnectivity Mio XL.

Idem vwb een Midi Express 128 op marktplaats-punt-nl, die was ook een dag later al verkocht. Nog twee keer een AMT-8 die ik bewaar voor als ik ooit eens op Mac overstap en nog een A-880 en ME-80P voor patchwerk. Plus de DIN i/o op een Firewire M-Audio audio interface die nog steeds draait onder W10 met de W7 64 bit drivers, dus tzt waarschijnlijk ook wel aan de praat te krijgen zal zijn onder W11.

Waarom wilde je per se een MOTU hebben? De mio kan toch alles wat dat betreft?
 
Audio Interface? Is dat hetzelfde als een Midi Interface? (daar gaat dit topic over)
Nee, een midi-interface zorgt voor de input/output van midi (meerdere poorten), hetzelfde geldt voor audio met een audio-interface. Vaak heeft een audio-interface wel minimaal één midi-poort (in/uit).

Gezien je vraag is hierbij midi de noot informatie (welke noot, hoe hard enz...) en audio het geluid dat je hoort.
 
Nee, een midi-interface zorgt voor de input/output van midi (meerdere poorten), hetzelfde geldt voor audio met een audio-interface. Vaak heeft een audio-interface wel minimaal één midi-poort (in/uit).

Gezien je vraag is hierbij midi de noot informatie (welke noot, hoe hard enz...) en audio het geluid dat je hoort.
Dat weet ik wel.
 
Back
Top