Welke MIDI-interface gebruiken jullie (nog)?

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.132
Locatie
Emmeloord
Nou, lijkt me duidelijk. Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn Motu MIDI Express 128, dus ik ben me aan het oriënteren op iets anders (of toch maar voor softsynths gaan).
Daarom deze vraag. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.
 
Ik gebruik een hele waslijst:

voor firmware updates gebruik ik de audio8dj van native instruments, omdat die klein is en altijd werkt
ik gebruik mijn motu audiointerface (828 mkII usb) zijn midi in en out naar de studio, die dan weer naar handenvolle aantallen edirol um 880's en roland a880's gaat
omdat ik er telkens enkele reserve verkoop heb ik zelfs nog een motu XT in dienst uit t dino tijdperk
in de woonkamer gebruik ik de presonus audiointerface zijn midi
ik heb ook nog wat midi thru van kenton in dienst

Mocht ik een nieuwe imac kopen (vermoedelijk vanaf volgend jaar als de nieuwe komen) heb ik mogelijk een probleem met de audio interfaces omdat die dan nt meer ondersteund zouden kunnen zijn, dus ik lees wel even mee. Maar ik zou zo uit t vuistje denken aan zo iets: de MRCC op nr 4

hoewel die prijs enorm is en ik waarschijnlijk te lui ben de manual te lezen, dus hopelijk kan ik lekker standalone blijven werken zoals nu met de edirol en rolands

zie hier een gratis mooi overzicht


 
1x motu midi express
8x amt 8
en wat op usb gaat op usb. Maar volgens mij klapt mijn Mac daardoor wel eens er uit.
 
Nou, lijkt me duidelijk. Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn Motu MIDI Express 128, dus ik ben me aan het oriënteren op iets anders (of toch maar voor softsynths gaan).
Daarom deze vraag. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.
Euh, een Motu Midi Express 128 :D Lang gebruikt voor mijn oude romplers, maar die zijn nu weg. Nu vooral om wat oosteuropese toestanden zonder USB te syncen.

Een ouwe die ik een eeuw geleden van @MatthewLeBlom overnam voor een zacht lowballersprijsje. Werkt nog altijd perfect (op Mac met M1 Max en Ventura).
 
Edirol um 880, al een jaar of 20. Heb er 4, prima dingen en geen gezeur.

Heb hem ook al ruim 20 jaar en 17 jaar naar volel tevredenheid dienst gedaan.
Hij werd te klein voor mijn setup, dus koos ik voor een MioXL.
Ik heb zeker geen spijt van die keuze, maar het gemak van de UM-880 mis ik weleens.
Verkocht heb ik hem niet, want als ik in de toekomst ooit eens inkrimp is het de ideale interface.
 
Laatst gewijzigd:
Esi M8U
 
Heb hem ook al ruim 20 jaar en 17 jaar naar volel tevredenheid dienst gedaan.
Hij werd te klein voor mijn setup, dus koos ik voor een MioXL.
Ik heb zeker geen spijt van die keuze, maar het gemak van de UM-880 mis ik weleens.
Verkocht heb ik hem niet, want als ik in de toekomst ooit eens inkrimp is het de ideale interface.

Hele fijne dingen, niet weg doen. Je kan hem aan je nieuwe akai mpc keys hangen ;) dan heb je 8 midi in/outs. Ik heb er eentje voor aan de akai force.
 
Uit het testen van m’n gear bleek de Nifty case van cre8audio net zo strak als er-m multiclock. Is voor mij ook overkill en gaat deze week samen met motu 128 in de verkoop.

Maar midi is top wat mij betreft. USB vind ik minder.
 
Ik heb een Roland A880, Akai ME30P en een iConnectMidi2.

Die A880 is het oudste device wat ik heb, ergens midden 80er jaren gekocht. Gaat dus al bijna 40 jaar mee! En nog steeds heel nuttig. Wel eens een batterijtje vervangen, verder geen omkijken naar.
 
3 x MOTU Midi Express XT - nooit problemen mee gehad.

Kun je niet de firmware opnieuw installeren of zo? Om te kijken of dat je problemen (of: de problemen van je interface) oplost.
 
Back
Top