Summertime - the wind blows (shoegaze)

Dorian Urac

Intergalactic rock star
Lid sinds
12 oktober 2022
Berichten
303
Locatie
Bij de 3de paddestoel links
Dromerige grungy shoegaze met gitaar, synths en wat lofi geneuzel :



Synths en andere instrumenten:
De synth vanaf de start is een UVI Jupiter 4 vst. Het gepingel door het hele liedje heen is een zelf ingespeelde loop (sample) op een Alhambra klassieke nylon gitaar, gejaagd door een SEM filter. De solo vanaf 1:31 is een UVI guitar-synth vst. Verder: EZbass, XLN AD2 drums en OT Sine chimes + orchestral effects. De ruige gitaar vanaf 0:51 is geen synth 8o) maar good-old-fashioned lomp raggen op een Jazzmaster elektrische gitaar door o.a. een tonebender fuzz pedaal. Zelf gemixed en gemastered.

Lyrics
De tekst gaat over een drukkende, zomerse dag. Je kent dat gevoel wel, waneer het te heet is om te bewegen, er af en toe een insect voorbij vliegt en de tijd lijkt stil te staan. Een licht briesje kondigt het naderende onweer aan. Geprobeerd dat gevoel van slome bedrukte luchtigheid te vangen in de laid back muziek.

Waar ik nou benieuwd naar ben:
Ervaar je dit als een gitaarband die de studio is ingedoken, of als een one-man bedroom productie met voornamelijk soft synths? (both are fine by me :)

Cheers, Dorian :W
 
Laatst gewijzigd:
Nice! Lekkere mix van distortion en anders soort sounds.
Vind je stem het hier ook goed bij doen.
Zou later nog eens luisteren met de koptelefoon voor de details.
 
drukkende, zomerse dag. Je kent dat gevoel wel, waneer het te heet is om te bewegen,
...er komt een windje opzetten waardoor de temperatuur daalt naar een prettige 25 graden
samen met een verfrissende cocktail (hips) is dat: :baco: Proost!

Gaaf 'lo-fi' nummer.:okdan:
 
@flyweight en @Googol
Dank voor luisteren en commenten! Damn nou heb ik zin in een cocktail in het zonnetje :)

Voor wie 'm al geluisterd heeft: Vanochtend een nieuwe versie geupload.
De vorige miste achteraf wat hoge sprankeling en de lofi artefacts overheersten iets teveel. Dat mixen is nog steeeds wel een 'dingetje' merk ik.
 
Ik had hem gisteren nog eens geluisterd en wilde als feedback geven om wat highs hier en daar te boosten.
Hoor nu dat je precies dat gedaan hebt.

Vind het een erg fijne track.
Je stem past hier ook goed bij.
 
Vind het een erg fijne track.
Je stem past hier ook goed bij.
Thanks! :) Het genre ligt me i.d. wel.
Ik denk dat ik binnenkort wel wat meer met shoegaze / alternative rock ga doen :)

Dat hoog mixen blijft lastig voor me. 'k Heb kennelijk de neiging om mixen in een eerste versie te donker te maken. Wellicht komt het omdat ik ooit begonnen ben als bassist, met een grote voorkeur voor lage tonen. Misschien maar eens wat vaker reference tracks ernaast gebruiken :eureka:
 
Laatst gewijzigd:
Leuk hoor, vind het sfeertje wat je neerzet wel goed.
Moest wel een beetje lachen want je track geeft de indruk alsof de electra op het punt van uitvallen staat met alle wow and flutter. :)
 
Moest wel een beetje lachen want je track geeft de indruk alsof de electra op het punt van uitvallen staat met alle wow and flutter. :)
Ken je nagaan: de (inmiddels overschreven) versie van gisteren had dat nog een tandje erger. Iemand die ik het liet horen met perfect pitch gehoor werd er zelfs een beetje misselijk van. :D :duivels: Zelf hou ik wel van wat wansmakerig wow en flutter gejengel.
 
Omdat je er benieuwd naar was:
Ik vind het meer rock dan synth muziek ;)

En het heeft wat weg van late 90's rock uit de wat experimentelere hoek.

tis inderdaad erg sfeervol, ook mede dankzij de stevige out-of-tune elementen (die ik er goed bij vind passen; niet to much in de versie die ik vandaag hoorde).
 
Back
Top