Live Granular and Motorsynth - Monosodium Urate

rvanommen

Ouwe rot
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.397
Locatie
Noord holland
Ik heb die motorsynth net een weekje binnen en zat ook nog lekker te experimenteren met de Waldorf Quantum en live granular.
Beide nog nooit voorgekomen in iets wat ik deelde, dus bij deze een leuk experiment:



Je hoort de eerste 45 seconden een stuk live granular die als volgt tot stand kwam:
Bass station aangesloten op de Waldorf Quantum External In en Live granular aangeslingerd.
Terwijl ik de 'melodie' speel op de quantum moduleer ik met midiCC (ableton) de Bass station SubOsc.
De hoge accentjes komen ook uit de quantum (kernel mode belletje wat ik eens maakte)

Op 45 seconden komt er een lead die ik op de Motorsynth maakte bij. De bass op 1:45 komt ook uit de motorsynth.

De drums komen uit de analog rytm 2 en uit ableton drum kits met heel veel processing (chipcrusher en roar).
De kick is gemaakt met Kick2

Het is een experimentje wat ik in een paar uur in elkaar geknutselt heb, dus verwacht geen 'polish' (voor zover je dat sowieso al kan verwachten van mij hahaha)
have fun!
 
Leuke bonus; crappy telefoon filmpje met de pest herrie van de motorsynth die de melodie speelt.
En die herrie is best serieus hard!
Als je wil focussen op de track of het geluid van de synth dan is een koptelefoon geen overbodige luxe.
Die achtergrond herrie die in tune is met je track is verder best een vreemde ervaring :D hopelijk haal je dat nog een beetje uit dit filmpje.
 
Leuke bonus; crappy telefoon filmpje met de pest herrie van de motorsynth die de melodie speelt.
En die herrie is best serieus hard!
Als je wil focussen op de track of het geluid van de synth dan is een koptelefoon geen overbodige luxe.
Die achtergrond herrie die in tune is met je track is verder best een vreemde ervaring :D hopelijk haal je dat nog een beetje uit dit filmpje.
Bekijk bijlage 3850234
Ja, ik weet het nog. Die pokke herrie is uiteindelijk de reden geweest dat ik hem weer weggedaan had.
Unieke synth, maar die bijgeluiden vond ik toch echt te.... :o:
 
@Roonan Ik snap je.
Ik had er al wat filmpjes en reviews van gezien, maar nog steeds was ik verrast hoe ie tekeer gaat bij sommige patches, lol. Niet alleem de herrie, maar ook hoe ie trilt bij de onstuimigere patches (hoge octaven en arp achtige dingetjes).
Ik stoor me er niet aan, vind het wel wat hebben. Beetje werkschuur idee 😂, echt industrial 🤣. Ik vind hem echt supervet,
Maar ik zet m wel uit als ik een stukje opgenomen heb 😁
 
Vet! Toffe sounds, lekker industrieel allemaal. Mooi voor een soundtrack dit :). Lekker stereo ook, vorige keer vond ik dat wat too much, maar hier vind ik het echt wat toevoegen :)
 
Hola rvanommen,

Mooi,ik vind het leukst als de drums erbij komen :okdan:

Groeten van Andreos:)
Thanks! Ik heb ook wel lol gehad met de drums maken. Lekker los met distortion effecten ^^
Tof. Ik vind het eerste stuk het leukst. En bijzonder concept, dat apparaat. Had er nog nooit van gehoord. Ook wel hypnotiserend om naar te kijken. :)
ik ging eerst voor wat soundtrack achtigs, maar kan het nooit laten om dan toch wat drums toe te voegen. En inderdaad, die motorsynth is ook wel eye-candy :) thanks voor t luisteren!
Vet! Toffe sounds, lekker industrieel allemaal. Mooi voor een soundtrack dit :). Lekker stereo ook, vorige keer vond ik dat wat too much, maar hier vind ik het echt wat toevoegen :)
Ha, wederom bedankt voor het luisteren. Mooi dat de stereo hier beter bevalt. Ik ben hier denk ik ook wat minder de breedte ingegaan, maar met die spacy soundtrack achtige stukken kom je denk ik makkelijker weg met wat meer stereo dan in een standaard dance trackje denk ik...of nie?

Ik vind dit wel een leuke stijl verder om te maken. Dat logge, met veel distortion. Ik luister er ook graag naar. Thanks!
 
klinkt wel super tof zeg.
Die motor synth ook.
Kun je die motor sound met mic opnemen en gebruiken?
Is tocht prima in tune?
 
klinkt wel super tof zeg.
Die motor synth ook.
Kun je die motor sound met mic opnemen en gebruiken?
Is tocht prima in tune?

bedankt :D
Dat kan zeker, leek mij ook wel eens geinig.
Mn huidige setup is wat krap en kom wat inputs tekort hier en daar, maar ik koop binnemkort een nieuw bureau en dan breid ik mn 18i8 ook uit met een octopre en dan ga ik dat ook eens proberen.

Bedankt voor het luisteren
 
Jammer dat je er niet aan wil 'polishen' want is mooi :)
Mooie mysterieuze granular geluiden.

Maar als je toch besluit om iets te gaan draaien aan mixknopjes: De bassdrum klinkt wat droog en kartonnerig ten opzichte van de rest (hier uit m'n Avantone cubes that is).
 
Jammer dat je er niet aan wil 'polishen' want is mooi :)
Mooie mysterieuze granular geluiden.

Maar als je toch besluit om iets te gaan draaien aan mixknopjes: De bassdrum klinkt wat droog en kartonnerig ten opzichte van de rest (hier uit m'n Avantone cubes that is).
Bedankt voor de tips.
Ik sluit het niet uit hoor, en ook al was dat niet zo... tips en feedback zijn altijd welkom.
"Kartonnerig" is dat een technische term? Die moet ik ff opzoeken 🤣... grapje hoor, serieus bedankt voor het luisteren.

dit was gewoon een beetje klooien met mn nieuwe spullen en ideeen... had uberhaubt niet verwacht dat ik er zover mee zou komen dat ik het zou delen.
Maar toen ik klaar was vond ik het toch in ene wel leuk om even te delen hier. Ook omdat het wat ongebruikelijk heden op synth gebied bevatte (met die live granular en motorsynth).
Leuk voor een synth forum dus :D
 
Back
Top