Southgate, de politieserie die nooit bestond

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.386
Locatie
Apeldoorn
Southgate, de politieserie uit de sixties/seventies op de zaterdagavond waarvoor je thuis bleef en als jonge jongen tegen de buis geplakt zat, wie herinnert zich 'm niet? ;)
Met chief officer Broker die de briefing deed en Pete en Johnny in wilde autoachtervolgingen met stalen zenuwen de boeven neerschoot en cool als ze waren nooit emotie toonden behalve op kantoor als secretaresse Patty lieftallig lachte naar Johnny die ze wel erg leuk vond.

Ik heb zo'n track gemaakt met een knipoog naar de stijl die populair was in die tijd waarbij je je voorstelt dat je tijdens de track al wat van die wilde beelden zag zodat je helemaal opgehypt ready for action was.
Ingrediënten;
De drums zijn uit Addictive Drums waarin ik wat heb geknipt en geplakt en de funky guitar is uit de Kontakt library, de rest is ingespeeld met plugins.
Ik heb de tiip van @Dozart ter harte genomen om de master te EQen met EQ eight, thanks @Dozart en @stoter (hulp bij de uitleg)
Have fun met deze trip down memory lane!
 

Attachments

  • Southgate.mp3
    7,9 MB
Beetje de soundbalans en vibe onder de loep genomen en naar eigen smaak wat pittige sausjes over gegooit...v....had niet veel tijd...wel leuk om tedoen ..op headphones gedaan

lekker drums en track..stay funky!:okdan:
 

Attachments

  • mastering session 1.mp3
    7,9 MB
Southgate, de bondscoach die bijna niet meer bestond.
 
En al die funky music uit Blaxploitation movies met Isaac Hayes op kop en Pam Grier die voor de zwoele sfeer zorgt 😋

Cheers,
Exo. :mega:
Ik moest even heel hard denken hoe die band ook al weer heet, maar dan vind jij dit ook wel leuk denk ik. The Dynamics, een bandje uit Limburg. Er zijn er niet veel meer die deze style maken.

 
Laatst gewijzigd:
Even aan iedereen; in de kop staat dat het een politieserie betrof die nooit bestond.
Het was min of meer een ode aan die aktieseries die vaak begonnen met zo'n track waar flink de gang in zat zodat je meteen helemaal er in zat.

Southgate is mij onbekend (McCloud en Cannon wel) maar het geeft wel de sfeer van toen weer 🙂
@Exoterrestrial; dat was precies de bedoeling, thanks !
Pauken in het begin doen me steeds denken aan Thunderbirds Are Go!
Dat had je toen in die series, lekker over the top!

vet, wisselt leuk af. ken de serie niet maar funk is altijd goed voor business, mafia of politie
Precies Tim, het is gewoon een track in die sfeer en de serie bestaat ook niet.

Music for imaginary series?
Zekers!
Ik vind 'm ook tof. Sowieso vanwege die Rhodes, dat blijft toch een zalig geluid.
@Stupide; dank je, ja die Rhodes moest er in, dat is zo seventies en ik hou ook erg van de Rhodes.

Beetje de soundbalans en vibe onder de loep genomen en naar eigen smaak wat pittige sausjes over gegooit...v....had niet veel tijd...wel leuk om tedoen ..op headphones gedaan
lekker drums en track..stay funky!:okdan:
@just a dude; dank je!
Je mix klinkt lekker pittig, wat heb je gedaan?

Dit is een van mijn favoriete genres qua muziekstijlen. Leuk gedaan!
Dank je, ik hou er ook van!
Dit is trouwens mijn favoriete track binnen het genre. Het lijkt er een beetje op wat jij hebt gedaan.
Heerlijke track, zit in hetzelfde genre, mijn track moest ook die vibe hebben.
Leuk ook met die al die aktie, zo zag ik het ook voor me, lekkere wilde achtervolgingen terwijl de muziek loopt om helemaal in de mood te komen voor zo'n aktieserie

En al die funky music uit Blaxploitation movies met Isaac Hayes op kop en Pam Grier die voor de zwoele sfeer zorgt 😋

@Exo; heb je telepathische gaves of zo? :)
Dat had ik al in gedachten, dus hou m'n komende tracks in de gaten want zoiets wil ik gaan proberen.
Bij mij niet bekend, wel bekend is de Starsky and Hutch uit '70
Samen met chips en Kojak




Maarre... goed gedaan hoor...

@Googol ; dank je, ik had al in de kop aangegeven dat de serie nooit bestaan heeft maar dan is m'n track wel geslaagd in ieder geval als ie je die vibe geeft.
 
Fijne sferen.. Lekker funky.. :) Die Rhodes met die blazers is echt een gouden combi.. Ik zag iets met NI kontakt.. Session Horns toevallig??
Dank je Patrick, klopt Session Horns is een lekkere funky library vind ik.

Deze ken ik dus niet!
Mooi gemaakt ,speel je de gitaar zelf :okdan:
Dank je Andreos, de gitaar komt van Native Instruments, dan kan je met de toetsen allerlei funky akkoordjes spelen, het gitaar spelen gaat me niet meer zo goed af als vroeger.
 
Back
Top