eurorack blues ambient...sizzle

flyweight

Respect the instrument and connect
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.635
Locatie
outerspace
ies van 4 parts van de modular.
Distorted sound is de op1 door de intellijel wavefolder.
Verder hoor je mutable, beads, rings, daverossum trident, diy lpg ed...
De eerste track stereo via di opgenomen en daarna stereo ook nog via 2 gitaar amps.
Daar een beat bij gezet maar die was maar mwa...
Dag later nog een eurorack sequence opgenomen en ook gitaar, cello een drums met een enkele sm57.


 
Fijne ongepolijste track Tim :okdan:
Het wordt erg lekker als ja na 2 minuutjes met je gitaar er in komt en leuk dat de cello ook weer opduikt trouwens.
Hij is wat lang maar ik snap als je lekker aan het jammen bent op dat motief dat je zo weer wat minuutjes verder bent.
Wat is die sound die bij minuut 9 er in komt en dan een half minuutje doorgaat, die had nog wel iets langer gemogen.
 
hey thanks allemaal voor het luisteren.
het is idd een ruwe versie.
Zou de drums opnieuw willen doen en ff goede tunen en uit micen klinkt mwa... soms ook niet lekker kwa groove. Maar goed soms is het gewoon belangrijk het ruwe idee eerst op te nemen.
Ook de cello vooral in het tweede deel is mwa...
@krautrock1958 denk niet dat je de arp bedoelt maar dat is denk ik mutable rings.
ik gebruik in deze track 4 verschillende quantizers uit de mob of emus ( rossum) die hoor je ook op de rings als ik aan de octaaf knop zit.
ingewikkelde module...maar kan een hoop.

zitten jammer genoeg ook een paar keer vies clippen tussen.

Dat het nummer lang is heb ik zelf geen probleem mee. maak de laaste tijd veel van rond de 10min. vind het lekker spacen zo.
Als ik iets op de modular heb lopen zetten ik de daw aan en neem ik een stuk op via mijn buizen pre's.

dus te ruw
- heel soms de drums
- 2e cello
- clipping...soms

of nog wat anders?
 
Mooi experimenteel nummer hoor... :okdan:

Heeft iets weg van Les Granges Brûlées van Jarre...
 
Hey ok, ja ga ik zeker proberen.
Dus met galm en delay wat de mix beter maken.
Nu is het gewoon droog mijn modular uit.
Zit wel een vieze delay en reverb uit de beads op.

Kwa drums lijkt het me iig wel leuk om ff goed op te nemen. Mics neer zetten ed..

Thanks
 
Back
Top