SSL Compressor kloon (again)

4-Tek

Overjarig lid
Staff member
Lid sinds
10 oktober 2001
Berichten
1.937
Locatie
Pijnackert
Ik ben van plan net als Radiance een SSL bus compressor kloon te bouwen. Aan de reacties op zijn thread te zien dacht ik dat er hier vast wel meer mensen zijn die dit ook van plan zijn.

Als we een aantal onderdelen samen bestellen zijn we waarschijnlijk goedkoper uit. Ik heb al gezien dat dit met de VCA's al een kwart kan schelen. En als ik toch ga bestellen is het voor mij net zo makkelijk om meer te bestellen.

PB me even als je geinteresseerd bent.

Overigens heb ik niet zo'n zin om allerlei spullen te gaan rondsturen. Dus eventuele bestellingen kunnen in Delft worden opgehaald.
 
Okee, blijkbaar is er minder interesse dan ik dacht.. dus ik heb ondertussen de spullen zelf besteld
 
laat vooral weten hoe je te werk gaat, misschien begin ik er binnen een paar maand ook eens aan.
 
Tegen de tijd dat ik spullen binnen heb en aan het solderen sla zal ik waarschijnlijk ook een foto-reportage beginnen net als Radiance.

Overigens is mijn uitgangspunt wat anders. Radiance is er in geslaagd een compressor in elkaar te zetten die zo mogelijk nog mooier is dan het origineel. Ik wil graag voor zo weinig mogelijk geld een goede compressor bouwen. Dus geen mooie aluminium kast en geen luxe THAT vca's maar gewoon ouwe DBX chips en ik ben nog uit aan het zoeken of ik de dure gain-reduction meter niet kan vervangen door een rijtje leds.

Overigens ben ik niet van plan alleen maar goedkope troep te gebruiken. Het is wel de bedoeling dat de compressor ergens naar klinkt.
 
Origineel geplaatst door MadR
vraag is alleen hoe klinkt ie ...

Hangt een meetje af van welke VCA's je er in stopt. Hij kan nagenoeg het zelfde klinken als het origineel als je de zelfde VCA's er in doet. Met het origineel bedoel ik de FX384 (rackversie) van de SSL compressor. Met de nieuwere THAT 2180 VCA's klint ie ook top trouwens. Verschillen zijn erg klein allemaal.

@ -Tek: ouwe DBX chips doen niet onder voor de nieuwe THAT vesie....check de link naar de vergeleikings test op het LAB forum, die ik in mijn SSL Kloon thread heb gepost.
 
Back
Top