OEM & allerlei elektronische componenten verbinden om tot andere muzikale output te komen

Ik heb gister een lightpipe verlengstuk door 2 gezaagd en 1 deel op m’n led en 1 deel op m’n ldr gezet.

IMG_5638.jpeg
 
Wauw totaal zinloos
Op zich is de traagheid van een LED + LDR combi iets wat wel nut kan hebben. Ik denk dat het zelfs aan te raden is om deze LED en LDR permanent met een glasvezel te verbinden, omdat je a) dit effect dan steeds beschikbaar hebt, en b) ik niet goed zie hoe je een LED "out in the open" zoals Soma ze leverde praktisch zou gebruiken. (en als je dat toch wil, heb je het tweede exemplaar nog...). Bij een open LDR kan je er nog met je hand voor wuiven ofzo, maar wat zou je met een open LED doen... Wat mij betreft dus een stap vooruit als je een LED goed verbindbaar maakt met de LDR.
 
ik niet goed zie hoe je een LED "out in the open" zoals Soma ze leverde praktisch zou gebruiken.
Ik geloof dat het bedoeld is als monitoring tool, dus dat je er iets op aan kunt sluiten en aan het LEDje dan kunt zien of en hoeveel signaal er door het kabeltje komt. Zonder signaal op de bijbehorende post geeft 'ie geen licht.
 
Zou wellicht nog een glasvezelkabel kunnen proberen te scoren die een grotere diameter heeft.

 
Zojuist een Chinees oscillerend boardje via aliexpress door mn uspx filter laten gaan..
Screenshot 2024-09-14 at 22.08.50.png
IMG_5656.jpeg
 
Heb nu ook de pcb met 555 direct van CV voorzien.

 
Met de 555 timer heb je gelijk de EDP wasp oscillator :)
Nice! Ik ga daar even iets van schema's over proberen te vinden. Ben wel een betaalde tegen gekomen.
 
Back
Top