OEM & allerlei elektronische componenten verbinden om tot andere muzikale output te komen

Ik heb zojuist een alleenstaande 22 uf elko met een wima 2.2 uf film capacitor verbonden.

Wat vinden jullie daarvan?


IMG_5352.jpeg
 
Nou ik heb geprobeerd te snappen wat een alleen staande capacitor doet buiten het stroom filter gebeuren en toen dacht ik wellicht koppelt ie iets in de eq en als ik dan twee verschillende capacitors aan elkaar zet krijg je wellicht een beter of interessant geluid.

U8 en z’n broertje zijn eruit gehaald aangezien ik de hele RCA eruit heb. Tis super ruisloos allemaal
 
Op welke plaats in het circuit zit die elko?
En staat die condensator paralel aan de elko?
Heb je een schema van die douk eq?
 
Goedemorgen, nee geen schema heb wat zoek pogingen gedaan en ook wat direct e-mail contact ivm een reserve plaat waar de twee keramische buizen voetjes op zitten maar daar heb ik geen reactie op gehad.

De orginele elko is 22uf met +- de parallel gesoldeerde wima film (denk bi-polair) is 2.2uf

image.jpg


Ik heb er trouwens 2. 1 hou ik origineel als referentie.
 
Ja zeker blind, gelukkig gaat het hier meer om de oren. Ik heb met een loop gekeken maar kon het niet herleiden.
Het leek mij logisch dat alles wat links staat van bovenaf dichterbij de stroom filtering plaatsvind.
Dat deze cap vrij alleen staat in mijn beperkte inzicht vond ik opmerkelijk.

Aan / opmerkingen welkom.
 
ja ik heb een componenten meter en heb de caps afzonderlijke gemeten, eenmaal gesoldeerd kon ik niet wachten om gewoon te kijken of er rook kwam :)
Ga het straks even meten. Te weinig uren in een dag...

Voor the record.. ik heb er 2 he. dus 1 is de reverentie doukaudio T8 Pro. het gaat mij vooral om de audio beleving. phase shift en dergelijke ja dat hoort erbij vind ik.
mn monitoring zou ik niet aan durven rommelen.
 
Je kunt meten of er al dan niet audio op staat, de condensator kan ook dienen om de voedingsspanning rimpel- en storingsvrij te houden. Op een scope kun je zien wat het geval is.
 
Die elko heeft in ieder geval niets te maken met het 'audio' gedeelte.
Gezien het feit dat deze vlak bij de twee relays zit zal hij een stabilisatie functie hebben.
Daar heeft die condensator van 2.2 mf weinig tot geen invloed op.
de totaal waarde is nu 24.2 mf.
 
Laatst gewijzigd:
@MPU-401AT kun je stellen dat in een stereo circuit, een alleenstaande elko in 99% van designs geen audio beinvloed?

Dit model eq heeft een audio in en out (schakelbaar) je kunt kiezen tussen RCA of XLR.
is 1 relay voor xlr en 1 voor RCA wellicht?
 
Grote elco's dienen eerder voor afvlakking en stabilisatie, vaak dus in verband met de voedingsspanningen. Maar er zijn ook condensatoren die erg veel met het audiopad te maken hebben. Filters zoals in DACs, koppelcondensatoren...
 
Dat weet ik inmiddels, maar er zijn soms dingen die je niet alleen met een oscilloscoop meet, maar wel weer oppakt met een infrarood camera. Kies je voor 1 grote Elco of een serie kleine.. de materiaal keuze en zn resonantie frequentie. enz enz. Ik wil best een cursus doen maar ik zou liever stage lopen bij Manley labs ofzo..
 
@MPU-401AT kun je stellen dat in een stereo circuit, een alleenstaande elko in 99% van designs geen audio beinvloed?
Nee dat kun je niet stellen.
Het is al een keer langs gekomen, meten is weten en twee keer meten is beter weten, zei mijn leraar altijd.

Allereerst basis kennis opdoen middels internet of boeken.
Een simpele scoop en één goede multimeter en daarnaast een paar van deze muilmeters.
En daarna pas afreizen naar Amerika voor een stage.
 
Ik heb alles in huis om te meten maar moet die tools eerst goed leren
 
Ik koop alleen nog Behringer OEM producten om ze te clonen en verbeteren :D
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    186,8 KB · Bekeken: 20
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Alleen de in en uit print doet niks


image.jpg


Dit is de gebruikte opamp waarschijnlijk:

IMG_5488.jpeg
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top