C-Klein - Intro

C-Klein

(Edward)
Lid sinds
21 juli 2008
Berichten
505
Locatie
Naast een spoorlijn
In een ander draadje heb ik verteld dat ik mezelf sinds kort aan het leren ben om saxofoon te spelen. Ik heb de Yamaha YDS-120 gekocht en begeleid mezelf met de Novation Circuit Tracks. Benieuwd hoe dat na drie weken klinkt? Dit is de eerste track die ik dit jaar heb gemaakt. Het nummer het daarom toepasselijk: intro.
 

Attachments

  • C-Klein - Intro.mp3
    3,9 MB
Dat klinkt al zeer goed vr maar drie weken gerijpt te zijn.
 
Ik ben niet kapot van het nummer maar als oefening na zo'n korte tijd vind ik het best geslaagd. Het lijkt me sowieso lastig om gewoon geluid uit zo'n ding te krijgen. Speelde je al een ander blaasinstrument?
 
Lekker bezig!

Omdat je net begonnen bent, is 't misschien wat spannend - maar geef in deze mix de sax de hoofdrol, zou ik zeggen :) Da's nu de bassline, in mijn beleving, qua volume en directheid, terwijl de sax ergens op de achtergrond zit - dat mag andersom.

Hoe goed je speelt, kan ik niet inschatten - dus da's goed. Ik hoorde als leek in elk geval geen raar beginners-gepiep..
 
Ik ben niet kapot van het nummer maar als oefening na zo'n korte tijd vind ik het best geslaagd. Het lijkt me sowieso lastig om gewoon geluid uit zo'n ding te krijgen. Speelde je al een ander blaasinstrument?
Het mondstuk van een digitale saxofoon lijkt op het mondstuk van een blokfluit; een blaasinstrument dat ik overigens ook nooit heb bespeeld. Dit is mijn eerste blaasinstrument. Maar de blaastechniek van dit digitale instrument is dus anders dan van zijn originele analoge broer. Dat maakt het wel wat eenvoudiger. Geen risico op beginnersgepiep. ;) De grepen zijn echter dezelfde. En ik moet nog duidelijk oefenen op korte noten en grote(re) stappen tussen de verschillende noten.

Hola ,

goed hoor ,ik heb een akai :)

Groeten van Andreos.
Oh, what leuk! Akai heeft meerdere windinstrumenten. Welke heb jij? Als ik dat vragen mag. Ik las hele positieve dingen over de Akai EWI 5000. Dat is wel even een andere prijsklasse. Voor mij is de YDS-120 een manier om te ontdekken of dit instrument bij mij past. En tot nu toe bevalt het uitstekend.
Omdat je net begonnen bent, is 't misschien wat spannend - maar geef in deze mix de sax de hoofdrol, zou ik zeggen :) Da's nu de bassline, in mijn beleving, qua volume en directheid, terwijl de sax ergens op de achtergrond zit - dat mag andersom.
Dankjewel voor het compliment! Geldt ook voor anderen, overigens. En voor de tip! Bij opname 3 zal ik er mijn voordeel mee proberen te doen.
 
Back
Top