SY77/SY85 disks inladen in TG-77/TG-500 middels MDF3?

Takegawa

Ouwe rot
Lid sinds
14 februari 2015
Berichten
1.034
Is zoiets denkbaar? Ik heb het over originele disks van Yamaha die destijds zijn uitgekomen voor de SY series die een disk drive hadden. Aangezien ik uit die series alleen racks heb staan ben ik nieuwschierig of via een MDF3 alsnog toegang tot die disks te krijgen is. Ik heb geen idee wat voor format die disks gebruiken btw, gewoon Sysex?

Ik heb hier een disk voor de SY-85 bijvoorbeeld waar naast patches ook nieuwe waveforms op staan, de House & Techno disk. Wanneer dit te doen is schaf ik een MDF3 aan :D

Ben benieuwd of het verlossende antwoord hier gevonden kan worden, Google heeft me niks opgeleverd.
 
De Sy77 heeft geen sample geheugen, de Sy99 wel. Misschien dat die de sampledisks kan lezen. Tg77 kan ook geen samples laden.
Verder kan ik je vraag niet beantwoorden helaas.
 
Volgens mij schrijft de SY 77 floppy disk een eigen file format, en de MDF 3 is een standaard midifile lezer..lezer...
Maar hang mij er niet aan op...
 
Volgens mij schrijft de SY 77 floppy disk een eigen file format, en de MDF 3 is een standaard midifile lezer..lezer...
Maar hang mij er niet aan op...
Yep, SY77 heeft naar mijn weten een eigen formaat. Ik denk dat het het gemakkelijkst is om de disks in te laden in een SY77, en dan dit over te zetten naar een librarian of editor op een computer. Dan kun je die daarna weer makkelijk gebruiken in je TG77. Moet je alleen even een Sy77 zoeken, maar er is vast wel met iemand hier op het forum iets te regelen.
Zelf heb ik wel de beschikking over een SY77, maar daar is helaas de diskdrive van kapot, dus ik kan je daarmee dus helaas niet helpen.
 
Ik zou ook eens kijken op Google en de Facebook groepen, vaak zijn de gekende sound collections al gewoon als download beschikbaar.
 
Back
Top