15 Juni 2024 - Aarschot (BE) - db2fluctuation met oa Kebu

TomC

Stamgast
Lid sinds
23 december 2004
Berichten
197
Locatie
Hever, België
Deze zaterdag in cc Gasthuis te Aarschot de derde editie van db2fluctuation, je kan er onderandere mijn solo-project zien (Hyperkube), opener is Daniel B. (muzikale brein van Front 242) met een stevige solo-set, de altijd verrassende BySenses volgt en onze Finse synthwizard Kebu sluit de avond af.

Tickets en info:

 
Ik heb n ticket, maar ik denk dat ik eerder lekker thuis muziek maak. 't zijn zitplaatsen en daar knap ik zo op af... Ik heb Kebu destijds gezien in NL met @RSB. Dat was nog eens n nacht haha: de jam na Kebu in RSB zijn woonkamer vergeet ik nooit meer, met een handvol onbekenden.
 
@TomC Veel succes met het optreden! Ik ben er niet bij maar ik ken minstens vijf Nederlanders en een Duitse die erheen gaan.
 
ah, jammer, ik was er graag bijgeweest, maar ik zit dan op de modular day in gent. succes iig!
Ik ook. waarom staan de 2 events op zelfde dag geprogrammeerd? word moeilijk zo ;)
 
Het was een mooie soundtrack bij de beelden @TomC!

En proficiat @sunny pedaal Met de grootste Kebu handtekening. :kroon:

Hier wat sfeerbeelden en gearplaatjes:
 

Attachments

  • 20240615_203757.jpg
    20240615_203757.jpg
    135,6 KB · Bekeken: 47
  • 20240615_180939.jpg
    20240615_180939.jpg
    211,1 KB · Bekeken: 42
  • 20240615_180841.jpg
    20240615_180841.jpg
    197,2 KB · Bekeken: 44
  • 20240615_160326.jpg
    20240615_160326.jpg
    115,1 KB · Bekeken: 47
Het was leuk en gezellig!

De avond trapte af met Daniel B, het muzikaal brein achter Front 242. Onder het flikkerende licht van twee laserstralen en in een nagenoeg verduisterde zaal, voerde hij het publiek mee met een intense set vol tempo. De diepe, hypnotiserende beats creëerden een industriële sfeer die perfect aansloot bij de erfenis van Front 242.

BySense vulde de zaal met een rhytmische wervelwind. De energieke beats en experimentele soundscapes vloeiden naadloos in elkaar over, waarbij er optimaal gebruik is gemaakt van de stereo beleving (links/rechts). De set was een aaneenschakeling van muzikale ontdekkingen, die het publiek meesleurden op een onvergetelijke reis.

Hyperkube (Tom C. hier op het forum) toverde de zaal om tot een interstellaire ruimte. Met zwevende melodieën en hypnotiserende sequenties creëerde hij dromerige soundscapes die de grenzen van de realiteit vervaagden. De lange, atmosferische stukken nodigden het publiek uit om zich te verliezen in de muziek en te verdwalen in een kosmische droomwereld.

De Finse Kebu sloot de avond af met een waar synthesizerfestijn. Op zijn imposante setup van synthesizers bracht hij een mix van eigen nummers en covers. Hij kan in ieder geval goed spelen en heeft een mooie set neergezet.
 
Ah een mini synth it was!

Heel gezellig gekletst tot t thuisfront aan de lijn hing 😉
 
Ik ook. waarom staan de 2 events op zelfde dag geprogrammeerd? word moeilijk zo ;)
ja, beetje spijtig, maar beide organisatoren hadden hun events al lang op voorhand vastgelegd (je hebt ook niet altijd te kiezen wanneer een zaal vrij is natuurlijk) en pas later bleek het dezelfde dag te zijn. Maar ik hoor dat Modular Day ook heel leuk was.
Leuk om een paar synthforum leden gezien te hebben, wou gerust nog wat langer babbelen, maar met de afbraak, inladen en nog wat praktische dingen was ik even in de weer.
 
Trouwens zeer goed geluid in deze zaal!
inderdaad, geweldig geluidssysteem/zaal voor elektronische muziek. Maar bijna geen natuurlijke reverb, heb er een concert van de muziekkapel van de gidsen gehoord (de dirigent is een goede vriend) en dat klonk bizar droog voor een klassiek orkest.
 
Back
Top