Volca Modular pitch input werkt niet

roepie

Nieuwkomer
Lid sinds
7 juni 2024
Berichten
4
Locatie
Heemstede
Hi allemaal!

Ik heb sinds kort een Korg Volca Modular en op het eerste gezicht leek hij helemaal goed te werken maar nu ik hem viaCV heb aangesloten op mijn sequencer begin lijkt de pitch input niet goed te zijn. Als ik bv de pitch wil controleren via de Rise&Fall (als LFO) dan krijg ik alleen afwisselend een heel hoge en dan lage toon terwijl er een swooping pitch change zou moeten komen.
De pitch van de lage tonen veranderen wel als ik een toets op de modular aanraak maar verder blijven ze monotoon. Er wordt geen melodie afgespeeld die ik in de SQ-64 heb geprogrammeerd.
Ik heb van alles geprobeerd qua voltage aanpassingen in de sequencer - een Korg SQ-64 - maar helaas mocht het allemaal niet baten.

Is er iemand hier die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn en die het, als het echt kapot blijkt te zijn kan repareren?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Ronald
 
Laatst gewijzigd:
hoe heb je hem aangesloten?
de vmodular heeft een stereo jack input voor cv + gate.

het lijkt erop dat je een mono jack gebruikt en de gate output hoort.
nou ja wilde gok natuurlijk

je hebt dus een stereo minijack naar 2x mono minijack nodig.

de cv kan ook gecalibreerd worden. daarvoor is wel een update nodig dmv een audio file.
 
Hij is goed aangesloten, 1 stereo kabeltje naar 2x mono in mijn sequencer, apart voor pitch en gate.
 
in dat geval kun je proberen de cc calibratie procedure te doen.
na de update
 
Zeker! Het ligt echt aan de pitch input van de source, niet aan de cv inputs.

In mijn eerste bericht staat ook dat het ook niet werkt als ik de log aan de pitch koppel, dan krijg ik ook afwisselend een heel hoge en dan lage toon, terwijl er een ’swoop’ van laag-hoog zou moeten komen.

Dat gebeurd ook zonder dat cv heb gekoppeld.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top