Slechts klinkende TR-909 kick ooit.

Als een 909 niet goed beukt zonder processing, is het geen goede 909.
En daar zijn er best veel van.
Toen Jeff Mills in Nederland ging optreden, heb ik samen met R-ond verschillende 909's voor hem naast elkaar getest.
Grote verschillen!
Hij speelde gewoon met een kale 909, beukte iedereen weg.




Ik denk dat jij de Perkons ook heel leuk gaat vinden.
was dat toen hij op een free party in adam kwam spelen?

Wat moet ik dan doen als ik mij. tr9090 in elkaar ga zetten?
verschillende transistors en caps proberen?
 
Voor een live set zou ik altijd iets van een notch filter in je set nemen om voor of na de upperbass te tweaken.
de technische aspecten die jij noemt probeer je in een soundcheck zo goed mogelijk op te lossen. Als je van te voren weet wat de specs zijn van het systeem helpt dat.
Tis ook maar net hoe de audio engineer de cross-overs heeft ingesteld.
Ik vind het maar rare adviezen die je geeft.. Wat zou je uit de specs willen halen dan? Een soundcheck in een lege zaal en dan beoordelen hoe je kick is?? Misschien goed als geen volle zalen trekt.. :D

En dan interessant proberen te doen bij de tech met een notchfilter tijdens de soundcheck.. of met vragen aankomen over hoe het cross-over is ingesteld?? :dubbel: Hoogste tijd voor een update van:
P.A speaker ontwikkelaar van het hoogste segment.
Een Cross-Over heeft als apparaat inmiddels de vintage status wel bereikt.. Is iets wat zeker niet meer wordt gebruikt in de gemiddelde club.

Ik snap ook niet zo goed wat je punt is. Vrienden met de audio engineer als je een goede set neer zet? Een audio engineer staat in dienst van de organisator en de performers.
Ik zou me vooral niet bemoeien met de expertise van degene die het geluid inregelt en verantwoordelijk is dat het publiek niet met gehoorsschade naar huis gaat.. De vragen en adviezen die jij hierboven geeft, gaan je echt niet helpen om serieuzer genomen te worden, je zal worden weggezet als het betweterige producertje.. ieder z'n vak. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Bij echt oude housetracks waarbij een 909 is gebruikt is de kick vaak helemaal niet zo bewerkt.
Tracks werden toen vaak geproduceerd om de 909 sounds heen. Wat je tegenwoordig ziet is dat alles zo hard en opgepompt moet klinken dat een vrij standaard 909 kick gewoon te licht is en op allerlei manieren moet worden aangedikt/bewerkt.
Dit is zeker waar. Er is qua gebruik van dynamics en andere processing zoveel veranderd de afgelopen decennia....zeker voor mensen die grotendeels in the box werken. Er zijn genoeg oude house en techno tracks die erg goed en evenwichtig klinken, waarvan je weet dat er hooguit hier en daar een compressor werd gebruikt (even afgezien van de mastering).
 
Maar goed, in ben nu natuurlijk wel onzeker geworden over de kick van mijn 909 :D
 
Ik vind het maar rare adviezen die je geeft.. Wat zou je uit de specs willen halen dan? Een soundcheck in een lege zaal en dan beoordelen hoe je kick is?? Misschien goed als geen volle zalen trekt.. :D

En dan interessant proberen te doen bij de tech met een notchfilter tijdens de soundcheck.. of met vragen aankomen over hoe het cross-over is ingesteld?? :dubbel: Hoogste tijd voor een update van:

Een Cross-Over heeft als apparaat inmiddels de vintage status wel bereikt.. Is iets wat zeker niet meer wordt gebruikt in de gemiddelde club.


Ik zou me vooral niet bemoeien met de expertise van degene die het geluid inregelt en verantwoordelijk is dat het publiek niet met gehoorsschade naar huis gaat.. De vragen en adviezen die jij hierboven geeft, gaan je echt niet helpen om serieuzer genomen te worden, je zal worden weggezet als het betweterige producertje.. ieder z'n vak. ;)
Uhm begrijp me niet verkeerd ik ben het 100% eens met laat de sound engineer het werk doen.

Het boeit mij niet zoveel om hier serieus genomen te worden. Ik vind het ook niet erg om fouten te maken en zoek dingen ook niet altijd eerst op om zo goed mogelijk over te komen.

Als jij niks uit specs van PA kunt halen is dat jou keus. En ja testen met een lege zaal is idd totaal niet optimaal. Dat was het punt niet.
het gaat om het totaal plaatje en alles heeft invloed.

For the record ik ben bannend door vriendjes van Stimming omdat ik kritisch was over zijn doctron IMC.

ik krijg de indruk dat het voor veel mensen makkelijker is om te oordelen dan door te vragen aan mede forum leden.
 
Uhm begrijp me niet verkeerd ik ben het 100% eens met laat de sound engineer het werk doen.

Het boeit mij niet zoveel om hier serieus genomen te worden. Ik vind het ook niet erg om fouten te maken en zoek dingen ook niet altijd eerst op om zo goed mogelijk over te komen.

Als jij niks uit specs van PA kunt halen is dat jou keus. En ja testen met een lege zaal is idd totaal niet optimaal. Dat was het punt niet.
het gaat om het totaal plaatje en alles heeft invloed.

For the record ik ben bannend door vriendjes van Stimming omdat ik kritisch was over zijn doctron IMC.

ik krijg de indruk dat het voor veel mensen makkelijker is om te oordelen dan door te vragen aan mede forum leden.

Als je niet weet waar je het over hebt, zeg je beter niks.. maar ik weet verder wel genoeg denk ik..
 
Typisch, je weet al genoeg heel wijs :)

Ps analoge frequentie filtering (cross over) kan zowel analoog als digitaal fyi. Vandaar dat de engineers met labtopjes rondlopen als er publiek is om bij te stellen.
 
Laatst gewijzigd:
Vandaar dat de engineers met labtopjes rondlopen als er publiek is om bij te stellen.
Oh, ik dacht dat die hun insta aan het checken waren..:P

Het is vast allmeaal heel goed bedoelt, wat je telkens wilt mededelen en roept maar ik hecht er niet teveel waarde aan. mag dat ook?? :)
 
ja tuurlijk, ik sta trouwens helemaal open voor jou kennis dus als het binnen het topic past leer me iets.
 
Maar …. Dat is 300 euro . Dat is helft van wat ik heb betaald voor het hele ding. Of is de euro zo gekelderd? Maaar wel vet gemaakt.
Ik koop m van je voor die €600 😂
 
Nou je was er waarschijnlijk niet bij . Als je toen een 909 of 808 te koop zetten voor 200 euro teveel dan was je een schavuit. Dat was in 2004 ofzo. Ik kon er wel om lachen maar andere waren serieus boos .
 
Back
Top