Slechts klinkende TR-909 kick ooit.

Er zit nogal wat verschil in klank tussen de echte 909's.
Sommigen zijn prima, anderen niet zo....
Een orginele TR-909/808 van 20 jaar oud klinkt al lang niet meer zo clean (stof/stoten/defects/vervangen delen en onderhoud) dan een gloednieuwe TR-09 of/en TR-08...
En een orginele 808/909 is kurkdroog (no effects)
 
zoals ie al zegt in het begin van die link, is het al met behoorlijk veel eq erop. Zo te horen met een enorm hi 4-6k gain, dat klinkt wel lekker soms, krijg je meer een 707 kick van.
Later met die hihats enzo door die opticom is wel erg lekker btw.
 
Oh, 40 jaar, dus nog ouder8D
Tja, '80 = 808 en 909 is dan '90 ofzo?
Ff wiki kijken...

De prijzen liggen ook al gauw bij de 808/909 euro
Maar dan met een nul erbij...:D;)
 
en vlak de mc 303 niet uit .... wat een landverraad was dat, voor een low budget 17 jarige in de jaren '90 die er maanden op heeft zitten wachten, helemaal hyped door de marketing praat.
Zal me niks verbazen als ik de folder nog ergens heb :D
Ik had er best lol mee, low boost op 100%, alles behalve de kick helemaal links pannen en dan de kick als enige rechts en die met 3 kanalen in de mixer helemaal naar de tering distorten.
 
Uit '83...🤭
Tja, de 909 werd pas echt bekend in de jaren '90 (gabber, house, acid etc...)
vandaar de verwarring...
Ik had ook even kunnen googlen maar ik was/ben gisteren en vandaag erg lui... :o: :z
 
Of je wilt gewoon aandacht.
 
Er zit wat doubling in. De mic waar ie door praat vangt het geluid uit z'n monitoren.. daar zit weer wat vertraging in.. tel uit je rare fasesshifting.. etc.. vooral die hoge click lijkt daar een beetje uit voort te komen..

Dit is een van de meest kale opnames die ik maakte met mijn 909.. kick direct op de mixer zonder processing.. Volgens mij zit die 909 uit het filmpje veel hoger in de tune.. (ingesteld..) ik hou daar niet zo van..
 
de droge 909 kick is perfect. Het gaat er om hoe je deze in de mix gebruikt.
ik begreep dat er net een nieuwe firmware upgrade uitgekomen is, dus dat is nieuw... :)
addictive instruments ‘revolution 909’. Meer pattern memory en oa switchen tussen play mode en write mode zonder te pauzeren. Erg handig voor live jams!
 
Wel grappig het contrast.. de opwinding in de comments op het filmpje en dan dit zeurtopic :D

Moest ff zoeken maar filmpje hieronder vind ik één van de vetste 909 filmpjes.. kick komt er wel veel later in.. misschien daarom.. ?

 
addictive instruments ‘revolution 909’. Meer pattern memory en oa switchen tussen play mode en write mode zonder te pauzeren. Erg handig voor live jams!
Maar …. Dat is 300 euro . Dat is helft van wat ik heb betaald voor het hele ding. Of is de euro zo gekelderd? Maaar wel vet gemaakt.
 
Tsja, is het nog relevant? Ik ben zelf al jaren klaar met “OG” klanken..

Experimenteren blijft leuk natuurlijk.
 
Jeff is natuurlijk wel de 909 koning maar outboard gear maakt hier het verschil;)
 
Een droge echte 909 kick is nooit dik hoor, ik weet nog dat ik m'n eerste 909 kocht en dacht; hij is niet in orde! 5 exemplaren verder krijg je wel door dat er echt processing nodig is om ergens te komen. Sowieso zijn maar weinig kicks standaard vet... behalve de moddervette OG 808 dan, uiteraard.
 
Voor iedereen hier die blijkbaar allemaal te veel over houden per maand.

Doe jezelf een plezier en koop een tweede Hands UNO DRUM (150,-). Doe er wel een lineaire psu aan ivm enorme ruis en wat not. En dit ding pompt als een malle. Mede door de analoge ingebouwde compressor en saturatie
 
Jeff is natuurlijk wel de 909 koning maar outboard gear maakt hier het verschil;)

Ik vind dit toch wel de best klinkende 909 kick. Moet je horen hoe die knalt.

:engel:


Outboard is alleen een mixertje zo te zien en het klinkt helemaal niet best. Hele lelijke gain distortion is het. Kan ook met een telefoon gefilmd zijn, want zo klinkt het :) Als de hihats rond 0:20 erin gedraaid zijn is de punch helemaal weg.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top