Slechts klinkende TR-909 kick ooit.

klinkt gewoon als een kale kick.
Als je die bagger vind dan vind je de droge 909 wellicht niets.

Vind die distortion die hij doet maar matig.
Doe er een wavefolder op moet je dan is horen.

Ik heb de BH606 laatst door mijn fender amp gedaan, compressor ervoor... klonk heerlijk alleen geen bottom-end.
Ga eens proberen om droog met processed te combineren.
 
Volgens mij is het zo dat de meest k@t klinkende 909 het best klinkt met fx er achter. ( op naar de nieuwe) is de tr909 vervangbaar
 
kick bagger via Youtube? Hmm..

Droge kick klinkt niet per se SUPER anders dan ik vaker heb gehoord. Wellicht ook wat smaak?
 
Droge 909 klinkt meestal saai maar bagger wil ik het niet noemen, er moet altijd een randje op, imho.
Deze heeft hogere serienummer, te horen aan de punch van de kick = beter.
 
De vraag is of je een verschil zou merken wanneer je bij Luke in de studio zou zitten, of dat je hem hoort zoals nu, met een mic opgenomen, en dan ook nog via YouTube. lijkt mij dat er wel iets ontbreekt met zo’n opname…


Ik vind een 909 kick sowieso vrij lomp en lastig.
 
De 909 was de enige grote tegenvaller van Roland die ik ooit gehad heb (met de 626 als goede tweede).
 
Een 909 kan processed heel tof klinken.
Maar over het algemeen ben ik meer een 808/606 boy...
 
De 909 was de enige grote tegenvaller van Roland die ik ooit gehad heb (met de 626 als goede tweede).
heb je wel eens een tr 505 gehad ? man man man man .... een brakke 707 zou ik het noemen.
 
Oh ja, die ook nog heeeel even. Inderdaad heel slap.
en vlak de mc 303 niet uit .... wat een landverraad was dat, voor een low budget 17 jarige in de jaren '90 die er maanden op heeft zitten wachten, helemaal hyped door de marketing praat.
 
Die heb ik nooit gehad, gelukkig maar, kennelijk. Ik denk dat de enige Roland die ik nieuw gekocht had een TR-707 is geweest, erg fijn ding.
 
en vlak de mc 303 niet uit .... wat een landverraad was dat, voor een low budget 17 jarige in de jaren '90 die er maanden op heeft zitten wachten, helemaal hyped door de marketing praat.
Daar heb ik er 3 van gehad.

Zag onlang een dude van Spiral Tribe er een knalharde Tekno set mee doen.

Denk dat de MC303 het meest dun klinkende rompler apparaat is wat er bestaat.
En de timing is zoals een bijaarde die met trillende handen een beat probeerd te drummen.

Toch gebruikte ik the arp veel. En die is nu vervangen door de JX305 groovesynth,
 
De vraag is of je een verschil zou merken wanneer je bij Luke in de studio zou zitten, of dat je hem hoort zoals nu, met een mic opgenomen, en dan ook nog via YouTube. lijkt mij dat er wel iets ontbreekt met zo’n opname…
Dit. Een met room mic (misschien wel met een smartphone zelfs?) opgenomen opname van een paar speakers aan de andere kant van de kamer zegt helemaal niks.

En verder, 909. Ja leuk. Maar dat ding is inmiddels meer dan 40 jaar oud. Kan me niet voorstellen dat er nog iets over te zeggen valt dat niet al minstens een miljoen keer eerder is besproken. Het feit dat 'ie tot op de dag van vandaag nog op allerlei manieren wordt gekopieerd en gebruikt zegt op zich genoeg over dat het een tijdloze drumbak is voor bepaalde sounds en genres. Persoonlijk heb ik niet zo heel veel met de kick, maar ik gebruik de 909 hats nog heel regelmatig.
 
En verder, 909. Ja leuk. Maar dat ding is inmiddels meer dan 40 jaar oud. Kan me niet voorstellen dat er nog iets over te zeggen valt...
ik begreep dat er net een nieuwe firmware upgrade uitgekomen is, dus dat is nieuw... :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Back
Top