Behringer Wasp in DFU mode

Wat ik begrijp is dat Behringer zelf niet echt aan service doet maar het overlaat aan de verkopende partij (de winkels dus). Binnen de garantieperiode is dat dan een makkie door gewoon het product om te ruilen voor een nieuwe. Na de garantieperiode ben je aan de Goden overgeleverd, want de winkel is jou niets meer schuldig. Dan is de keuze waarschijnlijk laten repareren op eigen kosten of een nieuw exemplaar kopen. En gezien de prijsstrategie van Behringer is een nieuw (of tweedehands) exemplaar kopen waarschijnlijk vaak goedkoper dan reparatie.
Niet helemaal. Je hebt commerciële garantie wat bij een product gegeven kan worden (het is geen verplichting). Afhankelijk van wie de garantie geeft en de voorwaarden is het dan de vraag of je bij de verkoper of producent moet zijn. Ook heb je rechten op grond van de koopovereenkomst die je met de verkoper hebt gesloten. Dit wordt vaak de wettelijke garantie genoemd. Dit houdt in dat het product moet voldoen aan hetgeen je ervan mag verwachten op grond van de gesloten koopovereenkomst. Lastige is wel dat na het eerste jaar je als koper de bewijslast draagt dat het product niet in orde is en dat je dit niet had hoeven te verwachten. Dit kan soms wel lastig te bewijzen zijn of moet je een expert inschakelen wat het dan qua kosten het niet waard maakt. Die kosten kun je niet verhalen als je uiteindelijk geen gelijk hebt. Is de verkoper echter aangesloten bij een geschillencommissie dan kun je voor relatief weinig geld een zaak daar aanhangig maken. In de regel schakelt de geschillencommissie dan ook een deskundige in. Als je de zaak verliest kun je geen proceskostenveroordeling krijgen zoals bij een procedure bij de rechtbank wel het geval is.
 
Ik vind wel dit topic op reddit met exact hetzelfde
Da's niet netjes als hun app het probleem veroorzaakt terwijl je synth goed werkt.
Ik heb contact gehad met Behringer maar die kunnen mij niet verder helpen omdat de garantie is verlopen.

Dus…ik zit nu met een niet werkende Wasp door een zogenaamde foutief verlopen update!?
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Dan leg je het aan hun voor, op Reddit maar ook op andere forums zie je dat meerdere gebruikers het hebben dus da's echt een fout van Behringer
 
Verdorie, ik heb net hetzelfde voor met mijn Behringer Pro VS mini.
Laatste versie van SynthTribe gedownload, update gestart en pats: blijft op 10% hangen.
Als op Windows 11 laptop geprobeerd, Windows 10 desktop. Herkennen de synth, maar kunnen de update niet afwerken.
Op iPad Pro herkent de SynthTribe app de synth niet.
Als met verschillende kabels geprobeerd, die ik ook gebruik om externe monitor aan te sturen, dus zeker goed.
Thomann wil kennelijk nog wel toestel terugnemen.
 
Heb je een rechtsbijstandsverzekering?
Dan leg je het aan hun voor, op Reddit maar ook op andere forums zie je dat meerdere gebruikers het hebben dus da's echt een fout van Behringer
Ik weet niet of dit slim is om te gaan doen voor een apparaat van nog geen 200 euro en wat massa geproduceerd is en waarbij je niet kan bewijzen dat het hun fout is. Je kan beter je inboedel verzekering aanschrijven. Ik denk namelijk dat je er al snel achterkomt dat Behringer zich goed heeft ingedekt in de kleine lettertjes.

En omdat er meer mensen er last van hebben is het automatisch Behringer's fout? Wat een kromme redenatie. Zeker als je bedenkt dat er duizenden, misschien wel 10 duizenden van verkocht zijn en er slechts een handje vol mensen zijn die dit probleem hebben. Dat duidt meer op gebruikersfout. (ik zeg niet dat het een gebruikersfout is!)
 
Nou bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels maar een nieuwe gekocht voor €157,- want ik denk niet dat ie nog te maken is. De reparatie was sowieso wel duurder geweest denk ik.

Ik denk dat Behringer deze fout wel ingecalculeerd heeft. Ik heb in ieder geval nul op mijn request gekregen toen ik dit probleem had doorgegeven.🤔
 
Vandaag gelezen dat sommige eurorackmodules hetzelfde voorhebben. De oplosssing was het terugzetten van een oudere versie van de Synth tribe app.
 
Back
Top