Behringer Wasp in DFU mode

Skek

Nieuwkomer
Lid sinds
28 mei 2018
Berichten
14
Locatie
Deventer
Hoi,

Ik zit met het volgende.
Nadat ik mijn Wasp via usb had verbonden met mijn computer om vervolgens via de synthtribe app het midi kanaal aan te passen, kreeg ik een melding dat er een update beschikbaar was.
Vond dat een beetje vreemd maar vervolgens gaf de app een error met de melding dat de wasp in dfu mode stond.

Ik kon dit niet verhelpen en heb de app opnieuw opgestart. Vanaf dat moment wordt de wasp niet meer herkent en doet hij het ook niet meer. (MIDI werkt overigens wel. Ik kan de midi thru gewoon gebruiken.)

Ik heb contact gehad met Behringer maar die kunnen mij niet verder helpen omdat de garantie is verlopen.

Dus…ik zit nu met een niet werkende Wasp door een zogenaamde foutief verlopen update!?


Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of weet iemand een oplossing?
 
Ja, op Reddit heb ik het ook gezien. Maar ook daar zag ik niet echt een oplossing.
 
wat is je OS?

installeer syntribe op een andere computer en probeer opnieuw.
 
Op Reddit kwam ik toch dit tegen,
Mijn Neutron werd niet herkend, maar een nieuwe kabel was bij mij voldoende.
1000019672.jpg
 
'The Voice of the Customer' waar ze altijd zo over opgeven op social media is niet meer zo belangrijk nadat de transactie heeft plaatsgevonden. Er is een reden waarom hun prijzen zo laag zijn. Als het nou een user error zou zijn, is het nog tot daar aan toe, maar dat nota bene hun eigen tooltje die dingen brickt en dan niet thuis geven is gewoon echt schofterig. Rondje over Google laat zien dat @Skek niet de enige is die het overkomt.
 
Ik wacht op een passend antwoord van de markt, dat kan toch niet uitblijven lijkt me..
 
'De markt' (of in elk geval een aanzienlijk deel daarvan) wil zo goedkoop mogelijke tjak en vindt het prima dat Behringer op dat gebied de randjes opzoekt van wat wel en niet kan en mag. Maar ja, dat doen ze met hun 'service' natuurlijk ook en dan is het ineens minder grappig als je een keer pech hebt met een defect. You get what you pay for, if you lie down with dogs you get fleas en nog wat van die overbodige Engelse tegeltjeswijsheden.
 
'The Voice of the Customer' waar ze altijd zo over opgeven op social media is niet meer zo belangrijk nadat de transactie heeft plaatsgevonden. Er is een reden waarom hun prijzen zo laag zijn. Als het nou een user error zou zijn, is het nog tot daar aan toe, maar dat nota bene hun eigen tooltje die dingen brickt en dan niet thuis geven is gewoon echt schofterig. Rondje over Google laat zien dat @Skek niet de enige is die het overkomt.
Ja, ik begrijp het ook niet. Het is notabene hun eigen app die dit probleem veroorzaakt heeft lijkt mij.
Als ik deze vraag op een Behringer Facebookpagina plaats wordt het bericht zelfs verwijderd.😳
 
hmm dat zuigt wel.

Ik las ook iets van iemand die de ruwe sysex naar de Wasp stuurde...
Ja, ik heb al zoiets geprobeerd. Maar ik kwam er niet helemaal uit hoe dat dan precies moet.

Dus vandaar mijn vraag hier ook. Misschien dat iemand weet hoe dat werkt…ofzo?
 
Ja, ik begrijp het ook niet. Het is notabene hun eigen app die dit probleem veroorzaakt heeft lijkt mij.
Als ik deze vraag op een Behringer Facebookpagina plaats wordt het bericht zelfs verwijderd.😳

Wat ik begrijp is dat Behringer zelf niet echt aan service doet maar het overlaat aan de verkopende partij (de winkels dus). Binnen de garantieperiode is dat dan een makkie door gewoon het product om te ruilen voor een nieuwe. Na de garantieperiode ben je aan de Goden overgeleverd, want de winkel is jou niets meer schuldig. Dan is de keuze waarschijnlijk laten repareren op eigen kosten of een nieuw exemplaar kopen. En gezien de prijsstrategie van Behringer is een nieuw (of tweedehands) exemplaar kopen waarschijnlijk vaak goedkoper dan reparatie.
 
Wat ik begrijp is dat Behringer zelf niet echt aan service doet maar het overlaat aan de verkopende partij (de winkels dus). Binnen de garantieperiode is dat dan een makkie door gewoon het product om te ruilen voor een nieuwe. Na de garantieperiode ben je aan de Goden overgeleverd, want de winkel is jou niets meer schuldig. Dan is de keuze waarschijnlijk laten repareren op eigen kosten of een nieuw exemplaar kopen. En gezien de prijsstrategie van Behringer is een nieuw (of tweedehands) exemplaar kopen waarschijnlijk vaak goedkoper dan reparatie.
Ja, inderdaad daar ben ik inmiddels ook al achter gekomen. Behringer verwees mij ook al naar een repaircenter.
Maar kan beter een nieuwe kopen dan ben ik goedkoper uit.

Maar goed, blijkbaar werkt dat dus zo🤔
 
'De markt' (of in elk geval een aanzienlijk deel daarvan) wil zo goedkoop mogelijke tjak en vindt het prima dat Behringer op dat gebied de randjes opzoekt van wat wel en niet kan en mag. Maar ja, dat doen ze met hun 'service' natuurlijk ook en dan is het ineens minder grappig als je een keer pech hebt met een defect. You get what you pay for, if you lie down with dogs you get fleas en nog wat van die overbodige Engelse tegeltjeswijsheden.
Ik bedoelde eigenlijk de concurrentie, maar goed. Ik kan me er niet zo druk om maken, af en toe zal er wat stuk gaan, sommige garages die ik ken maken er ook een potje van als het om service of garantie gaat. Eigenlijk gaat er overal wel van alles mis. Is het ook een beetje het risico van consumeren, niet dat ik het er mee eens ben, maar ja. Op een gegeven moment ga je ergens anders kijken.
 
Ik vind een bedrijf dat grove fouten maakt, producten van klanten bricked en vervolgens geen enkele verantwoordelijkheid neemt wel even iets anders dan dat er "af en toe wat stuk zal gaan".
Geen behringer meer kopen dan!

Ik wacht vol ongeduld op mn MS5 en dan zie ik het allemaal wel weer
 
Ik had 2 jaar geleden een TR8 met gare toms, dat was een MK1 versie, opgestuurd en 4 weken later kreeg ik een nieuw vervangend model, een MK3 versie. Het kan ook goed gaan, maar dat hoor je dan weer niet ofzo..
 
Back
Top