Ableton automation vraagje

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.360
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Weet iemand wat er hier fout gaat?

Ik probeerde in een ander project een midicontroller aan die moog filter plug te hangen maar hij neemt op en speelt niet af.

Het heeft iets met dat pijltje te maken?

Meestal teken ik automation maar wilde wat meer realtime gaan doen.

Mischien dat hier een ableton wizard weet wat ik fout doe :)
 

Attachments

  • IMG_2455.mov
    13,6 MB
Moet je misschien de automation lane nog 'activeren'?
 
Als je de knob nog hebt bewogen na je opname leest Ableton de stand van je knob en deactiveert Ableton de automation. Rechtermuis klik op de parameter en activeren. Dan zou het weer moeten werken.
 
Heb ik allemaal gedaan.

Hij blijft op grijs springen.

Het is dat pijltje wat je volgens mij moet uitzetten als je klaar bent toch?

Voorheen nam ik gewoon op met een controller en was er niks aan de hand.

Is laatste versie Ableton 12
 
Check rechtsbovenin of het midi-activity "ledje" knippert van de midi-in.

Je hebt ergens een midi-signaal dat je automation overrulet, als ik 't zo lees. Ah, wat @Bathmutz al zei.

Misschien een midi-controller met een stoffige encoder of slider (aan mijn kant een usual suspect). Trek die even los, als die er nog aan hangt.

Max4Live-devices kunnen dit ook nog wel eens doen, heb je die gebruikt in je project?
 
Ik heb de minitaur en bass station gebruikt als controller maar heb het ook als ik geen controller maar het met de muis probeer maar.. midi staat wel op all dus ik ga alles wat midi uitstuurt eruit trekken. Heb het idee dat het de Alpha Juno is.

Heb al vaker gedoe gehad met die juno en midi.
 
Het is mogelijk dat er ergens clip/session automation voorkomt die conflicteert met je arrangement automation of in ieder geval dezelfde parameters probeert te regelen. Heb je dat al gecheckt?
 
Ik heb het niet in Ableton 11 dus is of een bug of een instelling waar ik niet achter.
Heb de laatste beta nog niet geistalleerd van 12.
Zal eens kijken of het daar ook is
 
Als je in Arrangement view bovenaan op dat orange geworden pijltje klikt, dan override Ableton in ieder geval het Session view-iets waar die nu niet tegen lijkt te kunnen. Dan doet je Arrangement automation het als het goed is weer zoals het hoort. Dat pijltje licht op als Arrangement vindt dat hij een conflict heeft met Session en vice versa. Zo niet... dan weet ik het niet.
 
Ik heb mijn pref cfg file gedelete en het werkt weer.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik mijn 100 jaar ouwe evolution uc 33 had aangesloten en dat die de boel op zn kop heeft gezet...
 
Back
Top