Iemand een idee wat dit is?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.963
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik denk dat er met meerdere vingers op gespeeld wordt tegelijk. Neen ik heb geen betere afbeelding. Jaartal opname is 1985. Ja dat rechts ernaast is een syncussion. Dat links is vermoedelijk de mixer.


Schermafbeelding 2024-05-17 om 23.10.13.png



komt hier uit. Rond 2 minuut. âï¸ klinik
 
Laatst gewijzigd:
Links van hem staat een SY-1 en rechts om de hoek volgens mij de mixer. Op andere video's is het iets beter te zien. Lekkere herrie
 
Wel cool, new beat... de grootvader van europese underground dance.

De opname is wellicht niet het beste maar dit is zijn tijd ver vooruit.

Tof
 
Moogerfooger? Het ziet er uit als een effect ding.

Klinik is fakking hard trouwens!
 
Laatst gewijzigd:
Dit is industrial volgens mij voor de newbeat. Ik las gisteren dat de onvindbare klinik albums opnieuw gaan verschijnen. Ik luister dit soort spul al sinds ik 16 was. Op een gig van Dirk zeggen mensen me zelfs dat ik een jonge lookalike ben. Daar word ik heel verlegen van want ik doe het er niet om.
 
ah ok, ik heb eigen pas onlangs geleerd van mijn buurman uit London how belangrijk de Belgische scene is geweest voor de daar opvolgende rave, industrial electronica scene.
Dus ja London is lang het centrum van electronische dance muziek geweest maar das allemaal in Belgie begonnen.
Iig hebben de ravers uit London enorm veel repespect voor die scene.
 
Ik heb een vriend uit Engeland die me elke keer zegt ‘ik weet dat deze muziek hier groot is maar bij ons gaf niemand er om’. Hij woont hier al dik 20 jaar en gaat richting 60. Maar het geinige is, dat hij nu ook deze sound maakt thuis 😅
 
idd, The Klinik is voor mij ook vooral Industrial/EBM/Electro-industrial, hoewel er wel tracks van Klinik in de New Beat scene gedraaid werden. Maar voordat New Beat daarwerkelijk een gecodificeerd genre werd was het vooral een samenraapsel van tracks uit wave, ebm, industrial, electro, pop en allerlei genres eigenlijk. DJs die Front 242 op 33+8 draaiden ipv 45, vage post-punk, tribal music...yes!

Het liep ook allemaal een beetje door elkaar, met de acid smilies in New Beat en de doc martins en de kapsels uit de wave/ebm scene.
 
Laatst gewijzigd:
Dirk (Ivens) heeft een handvol projecten die elk n bepaalde richting in het genre (ernaast) vullen. Absolute body control, Klinik, Sonar, Insekt, en er zijn er nog.
Ik heb ABC met pasen live gezien, het blaasde al de rest weg live. Ik ken zijn neefje persoonlijk, die vertelde me dat hij op n woensdag thuiskwam met zijn boekentas bij zijn oom. En er een paar mannen aan tafel zaten in de woonkamer. Dat werd later duidelijk dat 't Front 242 was.
 
Teringherrie dus, volgens mij is dat gewoon een DJ mixer, want zowel links als rechts ervan staat een apparaat wat klanken produceert?
 
Dirk (Ivens) heeft een handvol projecten die elk n bepaalde richting in het genre (ernaast) vullen. Absolute body control, Klinik, Sonar, Insekt, en er zijn er nog.
Ik heb ABC met pasen live gezien, het blaasde al de rest weg live. Ik ken zijn neefje persoonlijk, die vertelde me dat hij op n woensdag thuiskwam met zijn boekentas bij zijn oom. En er een paar mannen aan tafel zaten in de woonkamer. Dat werd later duidelijk dat 't Front 242 was.
Dirk Ivens doet niet mee aan Insekt; da's Eric Van Wonterghem ;-)
 
Klinik, hele coole band. Ik heb er wat vinyl van. En die 4cd verzamelbox 'End of the Line'. Deze zou ik wel willen verkopen. PM bij interesse svp. Mag ik dat hier melden, of is dat tegen de regels?

Om de vraag van Klinkske te beantwoorden: het is te lastig om goed te zien, maar ik denk ook dat het een mixer is
 
Ik koop geen cd's meer. Maar die box zou verschijnen op vinyl (of gelijkaardigs) - er is vast vraag naar die cd box.
Ja het kan inderdaad een mixer zijn, ze mixen met bandopnemer mogelijk de sporen apart in de mix. Maar ik dacht dat de bak ernaast waar ze achterop met kabels (jack?) inprikken de mixer was. mss hebben ze 2 mixers.
 
dat zou verklaren waarom hij links draait en meerdere vingers gebruikt in een niet draaiende beweging, inderdaad. Eens zoeken of ik de achterkant van zo'n bak kan vinden qua looks. Dank

edit

hij mist dan de scharnieren. En die hellingshoek is ook flink. Hij lijkt te duwen als we de noisy snare horen.
 
Laatst gewijzigd:
of het is playback, want ik hoor m soms als ie niet lijkt te duwen. Maar zal eerder tweaken zijn als het een drumbak is. Dan is de vraag, wat triggert m. Die tape? Zo heb ik nog nooit gedacht. trigs via 4 track tape.
 
geen idee van wat het is, misschien gewoon direct aan die mannen zelf vragen? ze zijn heel benaderbaar.
topmuziek, herinner me nog hoe ik als tiener de lp's ontdekte. sindsdien volg ik al die andere projecten van de leden en ex-leden ook, dat zijn er veel!

en euh, @klinkske, na deze thread ga ik je naam altijd als 'klinikske' lezen 8)
 
Back
Top