Motu Midi express 128 wordt niet meer herkend

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.126
Locatie
Emmeloord
Hallo,

Al jaren een trouwe bondgenoot, maar ineens herkent m'n PC de interface niet meer. Alles er afgehaald (hard- en software) en opnieuw geïnstalleerd, maar de computer doet net of z'n neus bloedt en ziet hem ondanks de herinstallatie ook niet meer bij z'n settings.

Kent iemand dit? En wat is er aan te doen? Of begint zo'n Motu toch te oud te worden?

Groeten, Pjeut.
 
Heb je wat meer informatie over je setup? Welk Windows besturingssysteem je gebruikt bijvoorbeeld? Recent nog andere aanpassingen gedaan aan je systeem?

Ik heb vandaag ook een Motu Midi Express 128 besteld en ik zie meerdere mensen op Google met vergelijkbare problemen met Windows 10. Ben benieuwd of dit bij jou ook het geval is
 
Mijn PC heeft een Intel i& 67000K 4 GHz, en er zit Windows 10 Pro op. Verder geen aanpassingen gedaan.
Wat zou je nog meer willen weten?
 
Gebruik je Motu's eigen installer voor drivers? MIDI Express 128 - Downloads | MOTU.com
Yep, steeds laatste versie. Steeds eerst alles verwijderen, en opnieuw installeren.
Maar ik ga morgen 'ns de kabel controleren. Is net zo oud als de Motu. ER brandt wel het bekende lichtje, maar misschien toch een kink in de kabel.
 
Yep, steeds laatste versie. Steeds eerst alles verwijderen, en opnieuw installeren.
Maar ik ga morgen 'ns de kabel controleren. Is net zo oud als de Motu. ER brandt wel het bekende lichtje, maar misschien toch een kink in de kabel.
Heb je kunnen testen of het aan de kabel lag? Ik heb mijn Motu MIDI Express 128 laatst binnengekregen en getest en tot nu toe heeft deze prima gewerkt.
Welke DAW gebruik je?

Mijn DAW: FL Studio v21.2.3

Mijn device specs:
Processor: AMD Ryzen 7 3700U with Radeon Vega Mobile Gfx, 2.30 GHz
Installed RAM: 8,00 GB (5,89 GB usable)
System type: 64-bit operating system, x64-based processor

Mijn Windows specs:
Edition: Windows 10 Pro
Version: 22H2
OS build: 19045.4412
Experience: Windows Feature Experience Pack 1000.19056.1000.0
 
Ik heb de kabel vervangen door een ander, maar geen effect. Het lampje van de Motu brandt ook wel gewoon, dus het is niet zo dat hij helemaal is afgesloten of zo.
Ik heb Studio One Artist versie. Kan het ermee te maken hebben dat dit de Pro moet zijn?
 
Nu heb ik dus wel een aparte module (Roland SD-55) los via USB aan de PC hangen. Dus naast de MOTU interface een tweede eindpunt waar midi heen gestuurd kan worden. Zou dat soms voor de problemen kunnen zorgen?
 
Nou, ik heb de SD-50 (géén 55) ook aan de MOTU gehangen, en het werkt....
Vooralsnog, ik hou jullie op de hoogte.
 
Back
Top